Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lainaan itse itseäni:Hei, nyt ollaan mopo.org sivustolla jossa jokainen tienaa min.10.000€/kk NETTO, työpaikat ovat ikuisia eivätkä ole ns.suhdanneherkällä alalla, 300.000€ "kupla"asuntolaina on pikkujuttu ja lähes kolminkertaistuneet korot eivät tunnu missään.+ 1Taitaa aika kullata muistot.
Jos yhtä syvään mutaa sukelletaan, kun 90-luvulla, niin aika moni näiltäkin sivuilta putoo pois. (minä) Sitä kun aletaan miettiä millä rahalla pennuille ostetaan leipää vai ajetaanko mopolla.
Jotta eiköhän sovita, että mitään LAMAA EI TULE.![]()
Vastauksista päätelleen moni ei taida tietää lamasta juuri mitään, on vaan kuultu että lamavuosina on paljon tavaraa myytävänä ja sitä saa pilkkahintaan, mutta ilmeisesti heille on unohdettu kertoa että miksi näin on?.
Olin itse melko nuori viime laman aikoihin(15-18v.), mutta muistan sen jokapuolella velloneen kurjuuden kun eilispäivän, Kenelläkään ei ollu varaa mihinkään ja moni pakeni ongelmia taivaaseen.... Todellinen työttöminen määrä laman jäljiltä on edelleen melko korkea, se on vaan hienosti kikkailtu pois virallisista tilastoista "pienillä toimenpiteillä".
Itse henkilökohtaisesti toivoisin pienimuotoista lamaa/taantumaa, se "puhdistaisi ja tervehdyttäisi" nykyistä hullua menoa. Mitä enemmän talouden ongelmia siirretään eteenpäin(pumpataan lisää rahaa mätään systeemin) sitä suuremmaksi kupla kasvaa ja sitä karummat ovat seuraukset.Käsillä kun saattaa olla jo nyt maailman historian pahin talouskriisi. Mikäli alamäki jatkuu voi meillä monella olla edessään ikävä vuosi 2009.
Itse kysymykseen vastaan että ajetaan kyllä mopottimella jos vaan tulot säilyy sellaisina että se on mahdollista.
Tää onkin melko jänskä...senttiä per kilometri..Kallistahan tuo on. Laskin, että tänä vuonna rahaa palanut 43 senttiä ajettua kilometriä kohti. Pitäisi varmaan ajaa enemmän. Hinta tippuisi tuosta hiukan, koska vakuutusmaksu on kiinteä.![]()
Sama meno omalla työpaikalla. Todennäkösest ens kesänä ruskeet kirjekuoret käteen ja soronoo. Mut pyörästä en perkele luovu vaik kuin menis työpaikka alta!!YT käynnissä ja lomat kai edessä...
Ajella siis millä...?Onko rahaa ajella? On.
sanoi:Niin se vaan se lama sieltä tulla jyskyttää vaikka niin kovasti sitä pidettiin mahdottomana.. omasta tuttavapiiristä on jo 3.motoristia saanu yt lappuset kouraan.. taisi pelkästään loka/marraskuun aikana joutua lähes 50t henkeä yt-neuvotteluiden piiriin.. viimeisimpänä John Deer joka ilmotti näin aluksi koko henkilöstönsä lomauttamista suomessa, sieläkin työskentelee pari motoristituttua... Pörssiyhtiö Stromsdal teki kuperkeikat(oli tosin odotettavissa) ja lisää on tulossa iso joukko..ihan hirvittää näin etukäteen uutiset jotka tulee kun han on viimeisiltä optimisteilta nyhdätty joulurahat pois...
sanoi:Moni yritys käyttää hyväkseen tilannetta ja "putsaa" vaikka pakollista tarvetta siihen ei olisi vielä. Toivotaan, että valtion tekemät elvyttämispäätökset edes hieman purisivat, tosin minä en usko edes menneen laman kaltaista tapahtumaa toistuvaksi.