• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Onnea matkassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -ESE-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Palaan vielä hivenen.

Kun kaverille sattui nyt hivenen ikävästi, en silti koe olevani yhtään parempi motoristi.

On sääli, että jos ihmisen ajatusmaailmaan kuuluu ainoastaan relativismi: "Olen suhteellisesti ottaen parempi, kun joukossa on jokunen epäonnistujakin".

Ai että, kun herättää hilpeyttä!

Ps. Myötätuntoa kuitenkin kaikille osallisille vaikka elämättömät pelkääjät panettelisivatkin.

Jep, Utah: "Minä olen oikeassa".

Mun mielestä pitää olla sen verran lojaali kanssamotoristia kohtaan, että jos nyt selvinpäin ja ajattelemattomuuksissaan töppäilee ei ole aihetta ilkamointiin.

Noin toi "liikenteessä osaamisen ylittäjät ei ole pitkäikäisiä" on ihan bullshittiä. Aika harvaan osuu ja kolisee sitä muutoinkin kuin omalla koheltamisella.

Mutta epäilen vahvasti, että taitojen kaikinpuolinen kehittäminen on inhimillisesti ottaen hienoa. Pelkääjät ei elä.
Ilkamoinnista ei todellakaan ole kyse, päinvastoin! Lähinnä synkästi v**taa tollanen tyhmyys. Jos on kortin saanut pitäisi voida edellyttää jo jotain vastuutakin (tiedän, utopiaa...).

Taitojen kehittäminen tietysti on hienoa, mutta jossain muualla ne pitää kehittää kun yleisessä liikenteessä keulimalla. Siellä on katos ihan syyttömiäkin ihmisiä, joiden henkeä ja terveyttä koheltajat ei vaan tajua vaarantavansa. Siitä on kyse. Mitäs jos se rekka olis vetäny hätäjarrutuksessa nurin ja poikittain ja telonu jonkun lapsiperheen kauppakassin päreiksi? Kyllä olis ollu hienoa.

Palaan vielä hivenen.

Kun kaverille sattui nyt hivenen ikävästi, en silti koe olevani yhtään parempi motoristi.

On sääli, että jos ihmisen ajatusmaailmaan kuuluu ainoastaan relativismi: "Olen suhteellisesti ottaen parempi, kun joukossa on jokunen epäonnistujakin".

Ai että, kun herättää hilpeyttä!

Ps. Myötätuntoa kuitenkin kaikille osallisille vaikka elämättömät pelkääjät panettelisivatkin.
En mä koe olevani tuon jälkeen yhtään sen parempi kuski,kyllä me muutkin ollaan omat kolhumme tässä lajissa koettu.Muutama aika naurettavakin törmäily on osunut kohdalle. Toiset ehkä vaan tykkää elää vähän pienemmällä riskillä niiden jälkeen.Mutta niinkuin sanoin,kyllä siinä on kärsimistä yllinkyllin kun pahnaa ihonsiirron kanssa. Rautaa saa kyllä aina uutta.

Mutta epäilen vahvasti, että taitojen kaikinpuolinen kehittäminen on inhimillisesti ottaen hienoa. Pelkääjät ei elä.
sanoi:
Myötätuntoa kuitenkin kaikille osallisille vaikka elämättömät pelkääjät panettelisivatkin.
Tuli varmasti kaikille selvaksi etta olet rohkea ja elossa.      
bowdown.gif

Mitäs jos se rekka olis vetäny hätäjarrutuksessa nurin ja poikittain ja telonu jonkun lapsiperheen kauppakassin päreiksi? Kyllä olis ollu hienoa.
Näitä lapsikortteja tungetaan joka väliin. Menköön vaikka koko eteen teleporttautuvasta päiväkodista läpi ja muutamasta vanhainkodista matkalla. Syyttely ja mussutus on jo etukäteen käyty läpi moneen kertaan kyllästymiseen saakka, joten eipä siinä olisi muuta kuin hurrattavaa.

Jep, Utah: "Minä olen oikeassa".

Mun mielestä pitää olla sen verran lojaali kanssamotoristia kohtaan, että jos nyt selvinpäin ja ajattelemattomuuksissaan töppäilee ei ole aihetta ilkamointiin.

Noin toi "liikenteessä osaamisen ylittäjät ei ole pitkäikäisiä" on ihan bullshittiä. Aika harvaan osuu ja kolisee sitä muutoinkin kuin omalla koheltamisella.

Ei tässä ketjussa kukaan ole iloinnut siitä, mitä kävi. Korkeintaan siitä, ettei tullut raatoja.

""liikenteessä osaamisen ylittäjät ei ole pitkäikäisiä" on ihan bullshittiä "

No tässä on sinulle eräs hyvä esimerkki siitä, miten pitkäikäisiä he voivat olla. Jos rekkakuski olisi katsellut tuona hetkenä metsän käpytilannetta, niin kaveri olisi kilon palasina.

Muita esimerkkejä itsensä ylittämisestä ja sen ikävistä seurauksista löytyy esim. Mäntsälän, Tattarisuon, Turun ja Valkealan tämänkesäisistä kolareista.

Kolisee sitä joo joskus muutenkin kuin omasta syystä. Mutta aika harvoin. Kun taas melko usein noiden vakavien onnettomuuksien taustalta kyllä löytyy jonkinasteista asennevammaa.

Itse olen 40 ja kyllä lapsettaa vieläkin sen verran,että tulee vedettyä ohi tai kiihdytettyä "järjettömän" kovaa...
Tilanteet ja paikat ovat vain iänmyötä tulleet entistä enemmän oman varovaisen tarkkailun alle,kun itsesuojeluvaisto lisääntyy ja korttin pitäminen on tärkeää.
Eiköhän se ole niin, että jollakin tavalla pitää lapsettaa, että ylipäätään ajaa moottoripyörällä. Täysin järjetön kapine nykypäivänä noin liikkumista ja asioiden hoitamista ajatellen.

Ei se tietenkään ole turvallisin mahdollinen tapa päästä kotiin tai töihin, mutta rutosti hauskempi kuin autossa kiroilu ja otsasuonen kasvattaminen.
Osuu kyllä hyvin mulle. Ikää toki on vasta 36v. Kun oikein rupeaa itseä lapsettamaan niin se kikkailun paikka ei todellakaan ole itsellänikään taajama alue. Vaan mieluusti siirryn silloin syrjemmälle asutuksesta. Riittää kun itse saan kiksejä tekemisistäni. En kaipaa yleisöä.  
buttrock.gif

No joo joku tästä varmaan taas provosoituu että siinä taas yks ..tun reikäpää. Joo niin varmaan oonkin, mutta omia on valinnat ja seuraamuksetkin niistä sitten kyllä kannan itse.  
bowdown.gif
Enkä kyllä jaksa toistenkaan tekemisistä tai tekemättömistä asioista hirveesti veuhkata, kuten joillakin saattaa hieman olla tapana.  
baaa.gif

Eihän tossa mitään järkeä ole. On vaan tainnu pikkuskidinä olla liian vähän hiekkaleluja niin pitää nyt sitten "aikuisena" leikkiä vähän isoimmilla leluilla.

Kannattaa varmasti A.P.n lototakin tällä viikolla jos vaan kynää kärsii kädessä pitää, on meinaan sen verran tuuri kohdallaan. Hyvä että lopputulos oli tällainen ettei taas tarvinnut lukea että Darwin korjasi omansa pois. Oli Kuopion toinen tänä kesänä todella liki.
sad_orig.gif

Anatooli ei asenteestaan päätellen ilmeisestikään oo perheellinen mies? Meinaan mulla ainaki kovin hillitsee tota ranteen kääntämistä se, että se kotona odottava 3,5v tytöntylleröinen ei ehkä olis kauheen mielissään, jos äireeltä lähtis henki jonku lapsellisen kikkailun takia!

Ja muutenki ranne pysyy kurissa, kun tuota rekkakuskin ammattia on vähän hankala harjoittaa ilman ajokorttia.

Tässä kukaan mun mielestä oo naureskellu, eikä tarvi olla mikään nilkki, jos toivoo, että kaveri ottais onnettomuudesta opikseen!

Käykää huviksenne kattomas riemurasiasta se Pay attention-pätkä, pienistä valinnoista kiinni mitkä seuraukset voi tulla.

Mikäli siellä Liikenneturhassa olisi joku ajatteluun pystyvä, olisi tämä jo esittänyt, että jeesustelun sijaan renkaat ja muut turvavarusteet pitäisi saada xylitol-purkan tapaan verovapaiksi. Samalla kulutuspinnan minimimäärää voisi nostaa 2x ja myydä käytetyt renkaat Ruotsiin.
Mitäs h...vettiä tällä postauksella on tämän asian kanssa tekemistä
confused_orig.gif
?
033102ass_1_prv.gif
Katsos, kyllä ne nuoret tietää, että varusteita kannattaisi käyttää, mutta joku 300-1000 euroa on niille iso raha. Verot poistamalla hintaa saataisiin alas, varusteet paremmiksi, mutta lienee monelle liian vaikea yhtälö käsittää...

Saisko muuten vastauksen, että miksi mode sensuroi tuon kirjoituksen? Onko se muka sensuroimisen arvoinen juttu, että vaatii turvallisuusosiossa turvavarusteiden veron poistamista?

Jos on varaa hankkia 15-20 tonnia kustantava pyörä, sekä siihen vakuutukset, huollot, kuluvat osat jne, niin ei pitäisi olla täysin ylivoimainen tehtävä pistää hiukan sivuun myös ajovarusteita varten. Esimerkiksi pyörän hankintahintaa hieman pudottamalla (ostaa pienemmän, vähän vanhemman tai enemmän ajetun) tämä onnistuu myös. Eli jos yhtään ei jäänyt rahaa ajokamppeisiin, kyllä syypää löytyy ihan peiliin katsomalla.

Väitän, että ainakin puolet tuolla kesäkuumalla shortseissa viilettävistä tekee niin ihan vain ja ainoastaan siksi, koska se on omasta mielestä kivaa, eikä siksi etteikö vaatekaapista löytyisi kampetta.

Sinänsä ajatus suojavarusteiden verohelpotuksista on kylläkin ihan kannatettava.

Toinen hyödyllinen idea olisi yrittää jotenkin saada nuorisolle menemään kaaliin, miksi niitä kannattaa myös käyttää (mistään verohelpotuksista lienee turha puhua niin kauan kun merkittävä osa tekee vain ihan oman päätöksen olla käyttämättä varusteita).

Verohelpotukset on prseestä...

Milloin mitäkin ("hyvää") asiaa argumentoidaan, että tarvitsee verohelpotuksia. Pskat! Verotuksen tulisi olla maksimaalisen yksinkertaista ja minimaalisen verottavaa.

Mua ottaa nuppiin yhteiskunnan paapominen ja sen apuun pyytäminen JOKA ASIASSA:

Ei ollut suojavarusteita -> yhteiskunnan ja verotuksen vika,
Ei ollut kypärää -> sama,
Oli kännissä -> Liian pienet alkoholiverot,
Ajoi liian lujaa tehokkaalla pelillä -> Väärin allokoidut ajoneuvoverot yms. bullshittiä.

Mihin se yksilön vastuu jäi??? Se on noin yksilönvapauden kolikon kääntöpuoli.

Mulle on aivan sama jos joku jättää varusteet ostamatta tai käyttämättä. Voin ainoastaan vaikuttaa omaan käyttööni ja todellakaan ei huvita alkaa maksamaan (verotuksella) toisten varusteita.

Poliisiauton ohittaminen keulien herättää eniten kiinnostusta...

Juuh, ja performanssin päättävä näyttävä pannutus kärrynpyörillä, kolmoissalkkowilla ja ´near-death experiencellä´ pitää varmasti ainakin sen mielenkiinnon yllä......
tounge.gif

Vaatii vaan saman tekniikan kuin oikeaoppinen nopea väistäminenkin, eli lisää vauhtia niin ei kerkeä enää pannuttamaan.
biggrin.gif

Back