.ORG goes Las Palmas 2011

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Markku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Kyllä meikäläisen voi mukaan laskea. Tuntuu talvi pitkältä jo nyt niin pakko lähtee kaikkeen lämpimään mukaan
smile_org.gif

Kunhan aikataulu osuu kohdilleen, että sen saa riivittyä vapaaksi ja perse kestää maksupolitiikan niin ehdottomasti mukana.

Ei millään pahalla, mutta tuo ajankohta on melko huono. Kanariallahan kannattaa käydä ainoastaan joulu - tammikuussa.

Antti ja avekki lähtee mukaan, tai ainakin yrittää. Aika näyttää saako lomaa sopivaan saumaan...

Pahoitteluni antamani väärä informaatio mut mä olin ajattelemattomalla tuulella.

Esteenä matkaan osallistumiseen on lomapäivien puute (tammikussa toinen reissu) ja muuten pitääkin koittaa elää kaurapuurolla kesään asti jos vaikka olis rahaa sitten kesällä puuhastella prätkän parissa
nixweiss.gif

Pahoitteluni antamani väärä informaatio mut mä olin ajattelemattomalla tuulella.

Esteenä matkaan osallistumiseen on lomapäivien puute (tammikussa toinen reissu) ja muuten pitääkin koittaa elää kaurapuurolla kesään asti jos vaikka olis rahaa sitten kesällä puuhastella prätkän  parissa  
nixweiss.gif
Vaikka sä kolmeen kertaan ilmoittauduit eri salanimillä
biggrin.gif

Esteenä matkaan osallistumiseen on lomapäivien puute (tammikussa toinen reissu) ja muuten pitääkin koittaa elää kaurapuurolla kesään asti jos vaikka olis rahaa sitten kesällä puuhastella prätkän  parissa  
nixweiss.gif
Vaikka sä kolmeen kertaan ilmoittauduit eri salanimillä  
biggrin.gif
Joo mä olin sillon hyvinkin innokas lähtemään (ja olisin toisaalta vieläkin) mutta seuraavan aamun tullessa todellisuus iski mun tajuntaan-ja päänsärky
tounge.gif

Väliaikatietoja matkasta:

Ollaan suzukain kanssa pyydelty tarjouksia yhteensä 7 matkanjärjestäjältä/matkatoimistolta.
Tarjouksia on tullut 5 firmalta. Hintataso sijoittuu välille 650-880€. Tarjoukset pyydetty 20-30 hengen ryhmästä, sen vaikutus hintoihin melko vähäinen. Tarjouksia pyydettiin viikoista 7, 10 ja 13 la-su lähtö. Hintaero viikkojen välillä pieni, tai sitä ei ole ollenkaan.

Tässä yksi esimerkki kelvollisesta hotellista la 5.3 lähdöllä, hintaan 680€ sis. buffet aamiaisen.

Hotelli Astoria Las Palmas

Ottakaa kantaa, ollaanko em. ehdoilla lähdössä ?

Esittäisin joko viikko 12 tai 13 olisi lähtöviikko.
Ns kahviaamiainen=ei mitään, joitain kahviluirinkia, korppuja maissihiutaleta,jne,buffet-aamiainen ok. Tosin minusta kiva käydä eri paikoissa aamupalalla!
biggrin.gif

Vielä: hotellissa pitäisi olla parvekkeet!  Siellä voi hetken katsella maailman menoa ja ottaa vauhtia= esim viiniä tissutella sitten illan "rientoihin"!
Ps hinnat kuullosti omien tutkimusten mukaan vähän kalliilta!

(Lähden Canarialle 04.11.2010,eli ensi torstaina hinta yht. 397€).

Juu tottakai lähdössä. Kaikkineen reissun näyttäisi kuluvan reilu toimintatonni.
<a href="http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g187472-d506816-Reviews-Astoria_Hotel-Las_Palmas_de_Gran_Canaria_Grand_Canary

_Canary_Islands.html" target="_blank">Tripadvisorin arvostelu</a> esimerkkihotellista menee laidasta laitaan. Ainakin kannattaa varata korvatulpat matkaan ja yrittää saada huoneet ylimmistä kerroksista.
edit: buffet-aamiaisesta plussaa, itse en ainakaan heti aamusta jaksa lähteä metsästämään syötävää.
edit2: Kanarialle pääsee tosiaan muualle halvemmalla - Las Palmas ei ole pelkkä turistikohde, vaan normaali kaupunki. Esim. Playa del Ingles:stä pääsee tekemään autolla päiväreissun Las Palmasiin. Sellainenkin reissu sopii meikäläiselle, parastahan on tässä reissussa hyvä seura. Toivottavasti en repinyt pakkaa suunnitelmista liikaa auki.

Kiinnostunut tottakai-- Ohan tästä Niiin kauan puheltu..
Tarkka ajankohta ois kiva tietää..

buttrock.gif

Yllättävän kallista. Mulla tilanne sellainen, että 700 euroa on paljon. Josko sais vielä tarjouksia ja hinnan puristettua max 600? Viikot 12-13 parempia, mielellään ei tuo 7. Mutta mukana edelleen, vaikka Markun tarjooma hinta on vähän jo yli kipurajan.

Yllättävän kallista. Mulla tilanne sellainen, että 700 euroa on paljon. Josko sais vielä tarjouksia ja hinnan puristettua max 600? Viikot 12-13 parempia, mielellään ei tuo 7. Mutta mukana edelleen, vaikka Markun tarjooma hinta on vähän jo yli kipurajan.
Fiinnmatkoilla näkyy olevan maaliskuun lopulla 26.03.2011,noin 600€ hintaluokan hotelleja tarjolla! Ja vielä Las Palmasissa!!!

Kas kun sattui silmään... Juuri palasin Gran Canarialta, Puerto Ricosta, laukutkin vielä purkamatta. Kahtena päivänä vuokrasin kuusipuolikasta V-Stromia (isoin mitä oli vapaana, tietty, vaikka noilla teillä pienemmälläkin pärjää) ja tiet ovat kyllä komeita. Pyörävuokraamon sakemanni oli kirjoittanut kirjan (tosin saksaksi) kaikista saaren prätkäreiteistä - käytännössä kaikki pikkutiet - ja osasi kertoa mihin kannattaa lähteä, vaikka olikin jäyhyydessään Miami Vicen poliisipäälikön kanssa samaa luokkaa.

Länsirannikolla on jonkun eepoksen mukaan yksi maailman 10 parhaasta prätkäilytiestä. En voi väittää ajaneeni mitään yhdeksästä muusta, mutta komea oli, ja keskiviivalla varustettu ettei tarvinnut liikaa pelätä vastaantulijoita pimeissä mutkissa kunhan piti järjen päässä. Miinuksena maisemia ei kannata katsella kun itse ajaa... Saaren keskiosassa oli sitten taas pienempää, mutta yhtä hienoa tietä. Sanalla sanoen mahtavaa, kannattaa vaan muistaa että linnuntietä 10 km siirtymään saattaa tulla tiekilometrejä lähemmäs 40...

Matkalle tuli lennot+hotelli hintaa viikkoa ennen varattuna noin 550e, käyttörahaahan sitten meni sitten jo enemmän ja prätkävuokrat päälle - jotain 80 euroa päivä vakuutuksineen. Omavastuun joutuu ottamaan varauksena luottokortille, muistaakseni ~800 euroa, joten kannattaa pitää huolta että limiittiä löytyy.

Lopulta, saaren bussit kulkevat kohtuullisesti ja ovat halpoja. Lounaasta - about Puerto Ricosta tai ehkäpä vielä Puerto Moganista asti Las Palmasiin pääsee nopeasti, koska siinä välillä on moottoritietä. Luoteispuolisko saaresta onkin sitten jo hidasta. Ei kannata siis stressata liikaa loppukohdetta, vaikka toki esim. iltaohjelman kannalta tuolla Puerto Ricossa ei muuta ole kuin kahden korttelin turistirysä, satamakatu ja hotellien baarit. Las Palmasissa menoa toki on monenlaista.

Tilanne
Keskustelu on suljettu.
Back