• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

.ORG ja Internet Explorer 8 Beta 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MarcusB
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Firefox. Töissä ja kotona kaikissa koneissa. Alustana 64-bittiset OpenSuset (10.3 ja 11.0) kotikoneissa (Kawabata:lla näemmä on joku OpenSuse koneessaan  
wink.gif
) ja töissä edelleen Open Sourcea alustana ja kettua selaimena. Ei sillä, että ois jotain ketjun aloittajan työnantajaa kohtaan, mutta eihän niillä käyttiksillä mitään oikeita töitä saa tehtyä  
tounge.gif
On se kauhee kohtalo, jos joku joutuu noilla open-source ilmaistyökaluilla tekemään ihan töitä  
omg.gif
Ite oo tehnyt sekä noilla että MS:n oikeilla kehitystyökaluilla, eikä ole kahta sanaa siitä, kumpi on tehokkaampaa ja miellyttävämpää..

Yleensähän pienet aloittelevat persaukiset firmat tekevätkin näillä "hyvillä" ilmaisilla työkaluilla tuotteitaan, koska ei ole vaihtoehtoja  
tounge.gif

Noh, vähän provohan tuo oli. Onhan siellä ilmaispuolellakijn hyviä softia, mutta tosissaan MS:llä on ihan loistavia työkaluja kehittäjälle.. Lähellekään yhtä hyviä en ole vielä ilmaispuolella nähnyt.
Musta tuntuu, että meillä on ihan riittävästi vara ostaa softaa taloon, jos on tarpeen (yliopisto, fysiikan laitos). Paljon siellä käytetäänkin Windowsia ja muita Ms:n tuotteita. Esim. office-paketti on loistava. Minä käytän Linuxia työhommissa siksi, että Windowsin moniajotuki on heikompi kuin Linux/Unix-pohjaisissa ratkaisuissa. Mulle tuo on hyvin tärkeää. Sitä paitsi käyttelen sujuvasti Windows-alustalta olevaa softaa esim. winellä, jos sitä satun tarvitsemaan. Mutta kun on tottunut emacs/gnuplot-työkaluja käyttämään, niin miksen käyttäisi. Moni työkaveri tekee hommansa/simulaationsa Windowsissa - ongelmitta! Itse olen käyttöjärjestelmäni valinnut omien kokemuksien perusteella enkä hauku sen enempää Microsoftia, Open Sourcea tai Appleakaan. Kaikkia kolmea käytetään meidän hommissa. Kaikilla saa hommansa tehtyä eikä täydellistä käyttöjärjestelmää ole olemassakaan.

Korostan vielä tässä, että mä tartten murskata numeroita työssäni ja Linux sattuu tarjoamaan paremmin toimivat vaihtoehdot tähän mielestäni kuin Windows. Siksi valintani on se mikä se on. Ja moni kaupallinen softa on myös Linux-puolella mukana eli osittain samat softat pyörii kuin Ms-puolellakin.

Tarkoituksena ei ollut fanittaa mitään. Ja loppukaneettina sanon sen, että tähän läppäriinkin ois Windows ollut virransäästöominaisuuksillaan Linuxia selvästi parempi optio, vaan kun tätäkin pitäisi pystyä käyttämään työhommiin, niin eihän se auta kuin tehdä vähiten sattuva kompromissi. Ja valitettava totuus on se, että moni kaipaamani hyvä softa on vain Ms-alustalla - kertonee jotain Ms:n merkityksestä.

ps. mulla ainakin toimii ff:llä verkkopankit siinä missä muillakin selaimilla.
Ollut palkan- ja veronmaksun viitenumeroiden copypastessa sählinkiä. Muuten vörkkii täysin. Ei iso vaiva kerran kuussa valistaa kasvonsa IE:n puoleen.
Mistä copypastetat?
Jos esim jostain word dokkarista, saattaa mukana olla muotoiluja, jotka tekevät sen, ettei luonnollisesti toimi.
Käytä vaikka ensin notepadisssa, ja copypastea sieltä.

Todella huisi vilske Chromella. Siistin kompakti paketti muutenkin.

-hh-

edit: PS. Toimiihan toki tuo osokentän googletus Tuliketussakin.

firefoxia käyttänyt uutta ie: en ole testannut ja nyt chromea aamusta asti käyttäneenä ihan ok selain en ole mikään heavy user duunia varten käyttelen.

TOMTOM

Foxin uusimmalla päivityksellä foorumista kirjautuminen ulos ei onnistu eikä foorumin kuittaaminen luetuksi  
biggrin.gif

Eikä muuten pelittänyt ie 8, ei saanut sammutettua selainta... Vistassako vika  
nixweiss.gif

Edit. ollaan loukussa orgissa
biggrin.gif

Eikä muuten pelittänyt ie 8, ei saanut sammutettua selainta... Vistassako vika  
nixweiss.gif

Edit. ollaan loukussa orgissa  
biggrin.gif
IE8 ja Vista käytössä täällä. Ei mitään ongelmia. Sun pitää varmaan päivittää se näppiksen ja selkänojan väli.
tounge.gif
Alkoi muuten pelittää kun poistin ohjelman ja latasin uudelleen...  
062802jumpie_prv.gif

Firefox ei edelleenkään pelitä... pitänee tehdä sama toimenpide  
wink.gif

Edit. fox alkoi toimimaan oikein kun poisti ohjelman muutoksineen ja latasi uudelleen
062802jumpie_prv.gif

Back