• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ostanko VTR:n?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T£M£
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

T£M£

New member
Eli tilanne on tämä... Viime kesänä 600 cebari alkoi tuntua hiukan nuhalta ja myin sen pois. Nyt on haussa "uusi" pyörä ja olen nyt jotenkin tykästynyt tuohon veturiin.
Koskaan en ole sellaista ajanut ja muutenkin täällä länsirannikolla noita tuntuu aika harvakseen näkyvän joten kokemuksia ei juurikaan ole.
Olen haulla koittanut hakea täältä juttua ko. pyörästä, mutta ei oikein käyttökokemusia löytynyt. Joten nyt saa pyörää kehua tai dissata.
Täriseekö paljon, kuluttaako paljon, ajoasento, vääntöä vissiin piisaa, entä kulkua, vikoja, jne....???
Kiikarissa olisi nyt vähän ajettu vm-02 ja tähän vuodenaikaan on koeajoa aika paha suorittaa joten apu on tarpeen...

Oot vissiin sen verran ajellut, että tiedät mitä haluat?

Ei se isommin tärise. Mutta voi punaraja aluksi yllättää. Just kun olis makeimmillaan niin pitää vaihtaa isommalle. Mutta äkkiä siihen tottuu. Kulutus mulla pyöri seiskan molemmin puolin. Tankki tosin pieni. 02 malleissa vissiin jo pari litraa suurempi tankki. Ja se vääntö on tosiaan jotain muuta kuin 600:ssa. Ja alkaa todellakin alempaa.

Mulle ainakin soppeli mopo. Tiedä sitten millaseen tarpeeseen tulee.

Niin.. äffääkö aattelit vai SP:tä
wink.gif

Termos vaan, kaima!

Haulla löytyy paljonkin juttua Veturista, kun vain hakee alusta asti, eikä vain viimeisen kuukauden sisältä. TÄSSÄ nyt on yksi ketju kyseisestä vehkeestä.

Omia käyttökokemuksia on nyt kahdelta kesältä -05 vuosimallin sarvista ja pyörä on kyllä ollut positiivinen yllätys kaikin puolin. Olen ajanut pyörällä matkaa, mutkaa ja rataakin.

Parhaimmillaanhan tuo on juuri mutkaisilla teillä. Kevyt heitellä kurvista toiseen ja muutenkin koneen luonteen takia nautinnollinen ajettava. Mitä mutkaisempi tie, sitä leveämpi hymy!

Matkallakin tuo oli vallan mainio vehje. Päivämatkat vaihteli n. 700-900km ja paikat eivät kyllä puutuneet yhtään (olen 191cm).
Kulutus oli parhaimmillaan 5,5l/100km.

Radallakin tuolla pärjää suht hyvin kovempienkin pyörien kanssa. Tottakai keula saattaa tuntua löysältä ja muutenkin alusta, mutta ajelee sitten sen mukaan. Aika messevää tuolla alitehoisella twinillä on ollut ohitella radalla Bladeja, 10ärriä ja giksuja (no kuskit eivät varmaan ole olleet hääppöisiä, kun en itsekään ole). Kaiken kaikkiaan, helppo pyörä ajaa myös rataa. Varsinkin aloittelijan, kun ei tarvitse koko aikaa pelätä, että mopo lähtee käsistä.

Kaupunkiajoa helpotti huomattavasti kun vaihtoi piikkiä pienemmän eturattaan.

Kakspäällä tuo on myös kohtalaisen hyvä ajettava. Eihän se mikään Bläkkäri tai Busa ole, mutta kyllä sillä ollaan pärjätty.

Mitän ihmeempiä tyyppivikoja en ole kuullut, että noissa olisi. Onhan se Honda.

Netistä löytyy myös pirusti juttua kyseisestä mopottimesta, esimerkiksi
VTR1000.org on aika kattava sivusto.

Tulipas jauhettua pitkästi...olikohan tossa yhtään toivottua asiaa...?
Nooh....kiteytettynä -> OSTA IHMEESSÄ!!! Hyvä pyörä, hienot äänet ja ei ole niin yleinen ku joku Cebari. Ja herättää muuten huomiota
smile_org.gif

Ja vinkkinä: allekirjoituksen linkissä on mun mopo mikä on myynnissä. Se lähtis halvalla (SP:n tieltä?) ja on vielä takuupyörä.

Edittiä: tosiaan oletin, että kyse on ähvä-mallista.....SP:t erikseen
smile_org.gif

Juu äffä-mallista tosiaan on kyse... Ajokokemusta on nyt kolmelta kesältä ja sen verran on tullut pärrättyä, että tietää jotakuinkin mitä haluaa. Eka kesä tuli ajeltua -93 750 gixxerillä joka oli kesän mulla lainassa korttinsa menettäneeltä kaverilta ja siitä tuli hinku ostaa oma mopo. Pari kesää ajelin sitten omalla cebarilla ja nyt on haussa pyörä jossa olisi vähän enemmän asennetta (jos sitä nyt Hondassa koskaan joittenkin mielestä voi olla
wink.gif
) ja voimaakin. Kun tuo emäntäkin kohtuu hyvin viihtyy tarakalla niin alkoi 600:nen tuntua hiukan laiskalta.
Eli kiinnostaa myös vtr:n takapenkin mukavuus. Penkkihän on ainakin yhtä puuta eikä siellä takana ole pelkkä pannulappu...

Edit: Niin ja Teme tuo sinun pyöräsi kiinnostaa kyllä... mietin tässä hieman rahoitusvaihtoehtoja ja palaan asiaan.

Eli kiinnostaa myös vtr:n takapenkin mukavuus. Penkkihän on ainakin yhtä puuta eikä siellä takana ole pelkkä pannulappu...

Ei tuo takasatula varmasti paljoa huonompi ole, kuin 600cc Cebarissa. Ainakaan meillä ei ole pahemmin valitettu, vaikka vaimoke on tottunut "oikeisiin" matkapyöriinkin. Hyvin menee sellaiset +200km ilman pausseja. Sitten pitää muutenkin jo pysähdellä tankkaamaan.

VTR taitaa olla myös vähän samanlainen jokapaikan höylä kuin CBR, eli hyvä monenlaisessa ajossa
nixweiss.gif

Itsekin vähän myös VTRrää miettinyt seuraavaksi pyöräksi.

Itse en ole kertaakaan ollut F-Veturin kyydissä, mutta ei se takasatula kuulemma pahimmasta päästä ole. Tankkausväli on tosiaan hyvä jalottelutauko. Tankki suureni 16:sta 19 litraan muistaakseni vuosimalliin '00. Joka tapauksessa samana vuonna, kun analoginen lämpömittari hävisi mittaristosta. Toi vanhemman mallin 16 litranen on kieltämättä aika pieni, mut hyvin sekin kanssa oon pärjänny. Tottumiskysymys.

Ainoa vika mun Veturissa on ollut alkuperäisen jännitteensäätimen poksahtaminen (tyypillistä muutamalle muullekin Hondalle). Nykyisessä tarvikesäätimessä on kunnon jäähdytysrivat, toivottavasti se kestää maailman tappiin...

Välitysten muuttaminen lisää kivasti hauskuuskerrointa entisestään. Mulla on piikkiä pienempi edessä ja pari piikkiä isompi takana (15/43). Ajo sujuu etupyörä ylöskytkettynä suuremmin yrittämättä, eikä kierrokset 6:lla maantieajossa nyt ihan kohtuuttomasti nouse. Huippujen putoamisella ei mulle ole kauheesti merkitystä.

Viime kesänä kusiaisen ja litraisen (alitehoisen) V2:n moottoreiden ero tuli koettua silmiinpistävästi, kun vaihdettiin ajolenkillä pyöriä ja hyppäsin Veturin satulasta kaverin R6:n puikkoihin. Kulkupuolessa noissa mopoissa ei isoja eroja ole, mutta väännössä ero oli dramaattisempi kuin muistinkaan (ex-kusiaiskuski itsekin). Muutama mutka meni ennen kuin osasi antaa riittävästi jengaa kierroskoneeseen. Kun V2 hakkaa jo rajoittajaan, ei samoilla kierroksilla 600:ssa ole vielä hauskuus kunnolla alkanutkaan. Kuka tykkää mistäkin, mutta näin vanhoilla päivillä (kolmenkympin ja kuoleman välissä) tollainen V2 on just hyvä.

Tossa vielä muutama VTR-linkki pahimpaan nälkään:
http://www.vtr1000.nl/main.htm
http://www.superhawkforum.com/
http://home.nycap.rr.com/ghlbo/index.html
http://www.vtwo.demon.co.uk/firestorm/firestorm.htm

Mä en ainakaan oo katunu hetkeäkään Veturin hankkimista, ääntä ja fiilistä oon saanu koko rahan edestä. Komppaan siis vaasan temeä, eli osta ihmeessä!

062802moto_prv.gif
Huonoa :jyrkkä polvikulma, etukeno ajoasento, sarvet kasvaa päähän ja eihän tällä voi ajaa nätisti ( budjetoi X-euroa sakkoihin / ajokausi).  Hyvää :nätti pyörä,hieno moottori, hyvä mutkapätkillä,oikeet saundit ( orggisputket kannattaa kantaa vintille ja vaihtaa avarammat, +15hv takarenkaalle ja kyllä lähtee......) keulaan kannataa vaihtaa öhlärin jouset n. 120e.
Kuluts ajotavasta riippuen 6 - 14l/100km ,alle seiskaan pääsee kun miittari ei näytä yli 120km/h.
bowdown.gif

062802moto_prv.gif
Huonoa :jyrkkä polvikulma, etukeno ajoasento, sarvet kasvaa päähän ja eihän tällä voi ajaa nätisti ( budjetoi X-euroa sakkoihin / ajokausi).  Hyvää :nätti pyörä,hieno moottori, hyvä mutkapätkillä,oikeet saundit ( orggisputket kannattaa kantaa vintille ja vaihtaa avarammat, +15hv takarenkaalle ja kyllä lähtee......) keulaan kannataa vaihtaa öhlärin jouset n. 120e.
Kuluts ajotavasta riippuen 6 - 14l/100km ,alle seiskaan pääsee kun miittari ei näytä yli 120km/h.
bowdown.gif

Erimieltä olen tuosta polvikulmasta ja ajoasennosta (tosin -01-> muuttui ajoasento aavistuksen pystymmäksi muiden päivitysten ohella). Sakkojakaan en ole kyseisellä vehkeellä koskaan saanut.

Muuten yhdyn mielipiteeseen täysin  
smile_org.gif

Niin ja kulutuksessa olen tosiaan itse päässyt alle 6l/100km.

Ostinpa Veturin,ja tosi lyhyen pohdinnan jälkeen. Olin koko viime kesän etsinyt seuraajaa Jammun 600 Fasulle ja kävin koeajamassa vaikka mitä härveiltä muttta mikään ei oikein sytyttänyt kunnes lainasin tutun kaverin VTR:ää. Bingo! Se oli just sitä mitä hain, ketterä, mukava ja ennenkaikkea tosi helppoluonteinen ja vääntävä moottori. Semmonen piti saada. Kaupat tein joulukuun alussa -03 mallisesta ja mopo vietiin samantien viripajalle jossa heivattiin orkkisputket tallin perälle, Leo Vincet tilalle ja asennettiin suutinsarja. 110.4 hp ja 103 Nm takarenkaalta oli paras veto. Ei paha ollenkaan kun muistaa orkkislukemat. Vääntöhuippukin on jo alle 6000 rundin. Nam! Pitkä talvi vielä odotella ajokelejä.

Hyvä pyörä veturi on, vaikka itse olen vaihtamassa pois.Kaikki ketkä haluaa laatua,tyylikkyyttä,vääntöä ja pois puolet kesästä vaativat remontit niin ottakaa yhteyttä ja ostakaa veturi vm.2004 multa pois.
biggrin.gif

mopo vietiin samantien viripajalle jossa heivattiin orkkisputket tallin perälle, Leo Vincet tilalle ja asennettiin suutinsarja. 110.4 hp ja 103 Nm takarenkaalta oli paras veto. Ei paha ollenkaan kun muistaa orkkislukemat. Vääntöhuippukin on jo alle 6000 rundin. Nam! Pitkä talvi vielä odotella ajokelejä.
Mitäs on dynolla tullu vakioputkilla, onko joku kokeillu eroja? Lehdesä ollutta tehoputki/slipari vertailua vaan tässä Veturin kannalta aloin ajatteleen.
Mulla VTR menossa säädölle ja penkkiin tossa messujen jälkeisellä viikolla! Pannaan sit lukuja omasta esille... ...

Tähän väliin kyssäri nuista saksan VTR:stä, miten ne on kuristettu tuohon 72kW lukemaan?
näkyy enimmäkseen olevan nuita tuolla guntherlandiassa..

Back