• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ostatko mieluummin...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marza
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ostatko mieluummin... -

• Miesmyyjältä, joka osaa asiansa

Ääniä: 0 0,0%
  • Naismyyjältä, joka osaa asiansa

Ääniä: 0 0,0%
  • Sukupuolella ei väliä, kunhan osaa asiansa

Ääniä: 1 100,0%

• Ääniä yhteensä
    1

marza

New member
Eli eilen aloin miettimään sitä seikkaa, että moottoripyörä/autoliikkeissä on tosi vähän naismyyjiä (paitsi tekstiiliosastolla). Mistäköhän se johtuu? Siitäkö, että miesmyyjien kanssa kaupanteko tuntuu luontevammalta? Vai että päteviä naisia ei yksinkertaisesti ole? Olisiko päteville naismyyjille tilausta?

itse tulee kyllä oltua niin juntti,että ostaa mieluumin miesmyyjältä.mitään järkevää selitystä sille ei ole.muutama kuukausi sitten ostin stereokuulokkeet ja minua tuli palveleman nainen.asiantuntemus oli kohdallaan ja palvelu hienoa.oliskohan aika muuttaa asenettaan.
withstupid.gif

ainakin noissa autoliikkeissä myyjille pitäisi opettaa kuinka asiakkaita oikeesti palvellaan,nim. hieroin 7 eri liikkeessä kaupaa miltei uudesta autosta ja voi jeesus sitä asennetta
sad_orig.gif
piti oikeen turkuun asti mennä hakemaan auto kun siellä myyjä suhtautui kunnioittavasti jo puhelimessa! näille kuudelle muulle oli ilmeisesti provikkapalkat poistuneet kun ei heitä kiinnostanu mikään muu kun uuden ison volvon ostajat
kaboom.gif
turun metroautoon kiitokset,homma toimi myös kun piti korjata pieni mutta ärsyttävä vika
bowdown.gif
minun mielestä voisi moni nainen olla autoliikkeissä myyjänä,palvelu olisi varmasti ystävällisempää ja saisi nämä tissiposki ukotkin kuriin
smile_org.gif
mitä tulee mp-puolelle niin harvemmin näkee naisia tiskin takana,kokemukset ovat vähän 50/50, rm.heinolla oleva nuori blondi ei valitettavasti ole kovin "ammattilainen" mutta tuskin onkaan siellä tietämyksensä vuoksi... parissa muussa liikkeessä missä olen törmännyt naisiin tiskintakana on ollu palvelu ERITTÄIN hyvää ja asiantuntevaa! tosin mielestäni sukupuolella ei ole niinkaan väliä vaan asiakasta kohtaan olevalla ASENTEELLA, liika usein näkee asiakaspalvelu tehtävissä ihmisiä jotka eivät yksinkertaisesti sovi hommaansa
sad_orig.gif
myyntityö on vaativaa ja stressaavaa,siksi siinä pitää olla oikeat henkilöt,ei siihen kuka tahansa tuppisuu/jäykkäniska kovin kauaa kykene (hyvin tuloksin). no joo teksti on vähän rönsyilevää mutta oli pakko avauta kun on itselläni ollu melko monta negatiivista kokemusta,toki onneksi on myös paljon positiivisia kokemuksia!

no,ehkä muutoksia alkaa tulemaan moneen firmaan kunhan tämä ostovimma vähän laantuu ja alkaa olemaan liikkeissä hiljaisempaa.

Haarovälistä viis (siis kaupanteossa), kunhan myyjä osaa asiansa ja on palvelualtis eikä juokse karkuun asiakkaan nähdessään.
veryangry.gif

Juu, autokaupoissa aivan liian vähän myyjiä, jotka oikeasti tietävät miten asiakkaita kuuluu palvella... Saatikka sitten saada se auto asiakkaalle myytyä...

Mitä tulee mopoliikkeisiin, itse olen nainen ja alalla myyjänä... Loppujen lopuksi olen hämmästynyt siitä, miten hyvin minut on naismyyjänä otettu vastaan... Vaikka en kaikesta kaikkea tiedäkkään...

Itselleni ei väliä kumpi mulle myy, kuhan tietää ja osaa asiansa. Jos näyttää siltä ettei osaa, on minulla pokkaa pyytää paikalle ihminen joka asioista tietää...
lookaround_orig.gif

Juu, autokaupoissa aivan liian vähän myyjiä, jotka oikeasti tietävät miten asiakkaita kuuluu palvella... Saatikka sitten saada se auto asiakkaalle myytyä...

Mitä tulee mopoliikkeisiin, itse olen nainen ja alalla myyjänä... Loppujen lopuksi olen hämmästynyt siitä, miten hyvin minut on naismyyjänä otettu vastaan... Vaikka en kaikesta kaikkea tiedäkkään...

Missäs sä olet töissä? jos saa kysyä..?
nixweiss.gif

Se on se ja sama kumpi on myymässä, tärkeintä on se että tietää bisneksensä eikä sormi mene ensimmäisen kysymyksen kohdalla suuhun...

Ei sillä sukupuolella ole väliä jos osaa asiansa, mutta naismyyjissä on harvemmin(en muista ensimmäistäkään) sellaista "minä tiedän kaiken" ylimielisyyttä kuin joskus miesmyyjillä tuppaa olemaan. Joskus kun kysyy jotakin asiaa mitä ei tiedä, saa sellaisen vituntyhmäsääkinoot mulkaisun ja todella ylimielisen vastauksen. En oikein ymmärrä sellasta asennetta, kun mun mielestäni on aina ollut fiksumpaa kysyä kuin jäädä ilman jotakin tärkeää tietoa.
nixweiss.gif

Vastasin, ettei ole väliä. Kuitenkin asioin oikeastaan varsin mieluusti naismyyjien kanssa, vaikka joskus tuntuu, ettei alennuksia heru niin paljoa kuin miehiltä. Asenne on yleensä positiivisempi naismyyjillä, varsinkin mp-kaupoissa. Vai kuvittelenko vain...

Ei sillä mitään väliä oikeastaan ole, mutta mieluummin asiantunteva mies. Parhaat ratajutut tulee juuri miesmyyjien kanssa juteltua, jotenkin niiden kanssa on vielä enemmän samalla aaltopituudella. Mutta ei juurikaan väliä.

Kumpi vaan kelpaa, kunhan ymmärtää, että aloitteleva mopoistiasiakas voi olla tosi tyhmä. Kaikkein kauhein myyjä olis sellainen onkohan pikkurouva nyt erehtynyt liikkeestä, kukkakauppa on tuossa vieressä -tyyppi! Joita en onneksi ole tavannut, vain fiksuja miehiä ja naisia.

Ei väliä kumpi on myyjänä kunhan pyörästä on tarpeeksi tietoja paperilla. Jotenkin pystyn omaksumaan tiedon paremmin lukemalla kuin kuulemalla...
Varmaankin ajatukset voisi harhaantua,kun minihameinen 10+kroppanen pyllistelisi pyöränpäällä kehuen ajo-ominaisuuksia.
inlove.gif

Mutta ehkä kumminkin tekisin ostopäätökseni mielummin teknisten tietojen perusteella ja omien mieltymysten mukaan kuin myyjän myyntipuheen mukaan...
033102beer_1_prv.gif

Hieman vaikea vastata, kun olen ostanut pääosan pyöristä yksityiseltä. Naismyyjät osaavat asiansa tänä päivänä myös teknisillä aloilla ja hoitavat asiakaspalvelutehtävät luontevasti. Etenkin nuorilla miehillä oman asiantuntemuksen esille tuonti saattaa haitata kaupantekoa, asiakas kun ei välttämättä ole kiinnostunut samoista ominaisuuksista. Naismyyjillä tuntuu olevan psykologista silmää enemmän tai sitten töihin pääsee vain huomattavasti keskivertoa pätevämmät neidit/rouvat.

Periaatteessa myyjää ei tarvita kuin hinnoittelussa, muut asiat tutkin itse tai otan selvää niistä. Oikea toiveasiakas...
tounge.gif

Periaatteessa ihan sama kumpaa sukupuolta. Jos pitää valita niin miesmyyjältä.

Back