Ote.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tisha
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Teippaat satulan alle muovitaskun ja laitat sen sinne. Pysyy varmasti mukana.
+1
thumbs-up.gif

Eikö ihmisillä ole elämisen lisävarustetta nimeltään lompakko? Mulla on ja olen vielä niin s..tanan vanha, että mun ajokortti on iso vanhanmallinen läpyskä ja lompakko tietysti valittu niin, että kortti sopii sen muovitaskuun.

Rekisteriote vaan taitellen ajokortin taakse ja avot, kulkee aina mukana, eikä vielä ole nuhraantunut tai kärsinyt mitenkään.

P.S. Eka kerta kolmeen vuoteen, kun otin otteen esiin oli, kun konttorilla vaihdoin sen sellaiseen jossa minut mainitaan omistajana, joten eipä sille tosissaan usein tartte päivänvaloa antaa.

Ote pidetään penkin alla tai taskussa tai sitten se jää kotiin. Pidemmäksi aikaa sitä ei sinne penkin alle kannata jättää, jos vaikka sattuttais pöllimään.

Joku tuossa jo totesikin taikasanan: "Värikopiokone". Alkuperäiset ovat pöytälaatikossa.

Ite otan kopiokoneella kasan kopioita tuosta ajossa mukana pidettävästä. Niitä on sitten povitaskussa lompakossa ja satulan alla. Ei ole poliisi tähän mennessä osoittanut huomanneensa kopiota vaikka parikin kertaa tuon on joutunut esittämään.

Tokihan siitä kannattaa surauttaa värikopiokoneella useampi kopio, vanha kun nuhraantuu niin ottaa uuden kaapista tilalle.
Ja kopioon kun ottaa vielä kahden todistajan allekirjoitukset, jotka todistavat kopion oikeaksi, niin pitäisi kelvata poliisille 6kk ajan. Näin minua opastettiin katsastuskonttorilla. Uuden kauden alussa uudet kopiot penkin alle minigrip-pussiin.
Ei kelpaa kopio kuin vuokrapeleissä. Näin informoitiin viime kesänä.

Pännihän tuo taas konttorilla käydä vaihtamassa otetta kun oli päässy kastumaan.
On se kumma kun ei saada sirullista ajokorttia, mihin konttorilla sais lisättyä ajoneuvoluokat, omistetut ajoneuvot yms.
Setä sininen sitten kahtos posliiniautossa päätteeltä notta on tää pojan oma kulkine.
Vanhat lakanan kokoiset laput vois säilyttää kotona omistajan vaihdosta varten.

Mä vetäsin laminointikoneesta läpi sen ja siitä tuli semmonen jäyköhkö levy. Nyt se on tuolla laukkusarjan jossain laukussa, eli yleensä lähtee mukaan pitemmille matkoille. Lähikärräyksessä saa valteesmanni tulla kotia kattomaan sitä jos tarttee :-P
Eikös siinä yhdessä lakanassa ole osio, johon virkavalta saa tarvittaessa tehdä merkintöjään. Mites se onnistuu laminoituun A4 sheettiin ?
062802moto_prv.gif

ei se tuossa ilmoitustaululla miksikään ole mennyt ,en siis juurikaan kuskaa mukan mokomaa...  jos sitä kysytään on paska jo housussa ja tuo otteen puuttuminen pulmista pienin....

päivittäisessä ajelussa siis noin , jos lähden jonnekkin useamman päivän retkelle kauemmakki kotuu niin ote on minigrip pussissa kahtia taitettuna ajoasun selkäpanssarin taskussa.

Miksi siirrellä taskusta toiseen ku menee penkin alla minigrip pussissa.
Joltain harrikkakuskilta oli kuulemma joskus takavarikoitu rekisteriote ja minigrip-pussi ja lähetetty laboratorion tutkittavaks, kun "siinä on varmaan huumeita"  
biggrin.gif
biggrin.gif

Sen verran lainkuuliainen kaveri oli että meni heti seuraavana maanantaina poliisiasemalle kyselemään että jokos sen otteen sais takaisin kun se täytyy ajossa pitää mukana..
Mikähän päähänpisto mahto poliisilla olla  
tounge.gif
jengiläiset kun yleensä tunnistaa muista harrikan käyttäjistä..

Tyhmä se on viisaskin poliisi  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Muovitaskussa on kulkenut tärveltymättä. Mutta eipä tuota ole ikinä kyselty, ei edes ulkomailla

taiteltuna lompsassa menee, ei ole kulunut.

välillä ollut kahdenkin pyörän otteet lompsassa. tietysti se vähän siitä paksunee.

Minigrip-pussissa mullakin pyörän manuaalin kera kopio siitä rekisteriotteesta. Ei ole ikuna kukaan halunnut tarkistaa otetta, alkuperäistä kaivataan vain Tallinnassa laivayhtiön lippuluukulla.

Kukin menettelee otteidensa kanssa miten lystää, mutta jos on muutettu prätkä, kannattaa pitää mielessä yksi asia. Nimittäin se, että poliisin kynnys kiskaista kilpi mukaansa on paljon pienempi, jos ote ei ole mukana.

Mulla on ote aina minigrip-pussissa ja takin sellaisessa taskussa, minkä pitäis pitää vettä. On käynyt jopa pesussa.
smile_org.gif
Pitää varkaan pölliä sekä takki, että pyörä jos haluaa otteen mukaan tapahtumaan ...

Back