Bone
New member
Kukin tavallaan. Mä keksin parempaakin tekemistä, kuin kaasuttimien kanssa pulailun. Kai noissa kaasuttimissa jotain hyvääkin on versus ruisku. Ihan äkkiä vaan en keksi mitä.
Joku pitää -70 luvun autojen tuplawebereistä peltisarjoineen. Joku taas ei.
Ei vanhan liiton vehkeet sinällään ole mikään itseisarvo.
Mitä enemmän liikkuvia osia pienillä toleransseilla.... ja niiden alkaessa heittää.... heittää vähän kaikki
mekatsun "isopyörää" myöten

Kaasarivehkeet on joka tapauksessa "työläämpiä" ylläpidon ja säätämisen suhteen, mutta
tätä kautta kasvaa potenssiin yksi varsin merkittävä perusjuttu
.Nimittäin se, että koko toosa (kone) on saatu rakennettua snorkkelista pakoputken päähän
saakka "soivaksi paketiksi". Näin ei kovin usein tapahdu vaikka olisi hieman perehtyneempääkin
harrastajaa touhuamassa.
Ihan perustarina on se, että värkissä on erilaista, muissa yhteyksistä "tykkiosiksi" todettuja palikoita ja
ratkaisuja...... mutta se, että lopputulos on aina osatekijöidensä summa, ei katoa mihinkään.
Periaatteessa voidaan päästä aika lailla identtiseen suorituskykyynkin..... ainakin hetkittäin....
silloin kun se "sekasikiö" on hirveellä duunilla ja osaksi sattumankin kaupalla saatu joku kerta
toimimaan kunnolla
.Kun taas sellainen "paketti" jossa kaikki asiat sopii yhteen, soi ehjillä osilla aina hienosti, eikä ole kovinkaan
kimurantti/työläs pitää säädöissä (kun ne on kerran haettu kohdalleen).
Tällainen paketti myös reagoi varsin johdonmukaisesti säätöihin, eikä muutosten tarvitse
olla kummoisiakaan.
Näin nuo hommat on aina menneet ja tulee aina menemäänkin..... vaikka "töpseli kiinni"- tekniikka
oikaisee ja helpottaa asioita huimasti.
. Tuossahan se tärkein