• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Outo sammuminen?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juzu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kawahana.gif

Tuosta näkee kawan hanan rakenteen. Hanan pidempi putki on pri, ja lyhyempi on res. Kun bensan pinta laskee tarpeeksi alas, ei bensaa enää kulje pidemmän putken kautta. Kuvassa näkyy myös ne pienet suodattimet putkien päässä.

Voi olla että gpz:ssa on erilainen hana. Jos jollain olisi siihen huoltomanuskaa, niin näkisi vastaavasta räjäytyskuvasta tarkemmin.
 
Olettaisin että tuossa mönkijässä on kyseessä juuri joku alipaineventtiilin ohitus tuossa pri-asennossa, mutta kuten laitoin ni manuskasta luettua ja ei taida olla ihan suoraan sovellettavissa vanhempaan prätkään.

Asennot mönkkärin hanassa muuten on, res ja pri eli off:ia ei ole ollenkaan.
 
Jos on alipainehana niin todennäköisimmin siinä on asennot on-pri-res. On ja res asennot on ihan normit ja pri tarkoittaa et hana on auki ilman alipainetta eli koko ajan. Näin ainakin uudemmissa kaasarillisissa ja toi hana on mulla niin vanhan näköinen keksintö, et se on varmaan ollu samanlainen ainakin 80-luvulta.
 
No Hondamiäs se taas täällä päivää, itselläni vain äärimmäisen epäluotettava merkkivalo joten trippimittarin kanssa skulaillaan, jos ei hanaremontti onnistu tai ei huvita niin mielestäni em. koko ajan varatankilla-keinolla pärjäilee.

sorry nyt vasta luin muita kommentteja, samaahan siellä ehdotettiin.
 
asennot on-pri-res.
Löytyhän se kawan manuaalikin.. eli tossa on asennot: Off, On ja Res.
Käsittääkseni (voin hyvinkin olla väärässä) ko. laitteessa on kuvan kaltainen hana, joka vaikuttaa alipainehanalta, toisin kuin aikaisemmin esittämässäsi kuvassa. Hana on tosin erilainen kuin omassani, mutta alipaineisena Kawasakin hanana olettaisin siinä olevan asennot: On, Pri ja Res.

hana.jpg
 
Mulla oli aikoinaan -89 mallinen Gpz500s, mutta tuohon hanan asentoon en ota kantaa sen enempää kuin, että muistelisin ainakin tuossa olleen on-off ja res-asennot. Omassani alkoi hana vuotamaan, joka sitten loppui tiivistesarjan vaihdon jälkeen. Ajoin tuolla Kawalla kerran tankillisella lähes 400 kilsaa(viimeiset metrit rullaten huoltsikalle) ja tankkiin meni tuolloin reilusti yli 18 litraa gasoa. Eli kyllä gpz:lla pitäs lähelle 300 kilometriä päästä ennen ressulle menoa.
 
Mun -86 räksässä on tommonen alipainehana, siinä jos hanan nokka osoittaa taakse(pri) bensa valuu solkenaan, alas(on) hana on alipaine asennossa=> bensaa tulee kun motti pörisee, eteen(res)bensaa tulee kun on pörinää pöntössä. Myös edellisessä kawassa oli samanlainen hana(Gpz900R).
bowdown.gif
biggrin.gif
 
Mulla oli aikoinaan -89 mallinen Gpz500s, mutta tuohon hanan asentoon en ota kantaa sen enempää kuin, että muistelisin ainakin tuossa olleen on-off ja res-asennot. Omassani alkoi hana vuotamaan, joka sitten loppui tiivistesarjan vaihdon jälkeen. Ajoin tuolla Kawalla kerran tankillisella lähes 400 kilsaa(viimeiset metrit rullaten huoltsikalle) ja tankkiin meni tuolloin reilusti yli 18 litraa gasoa. Eli kyllä gpz:lla pitäs lähelle 300 kilometriä päästä ennen ressulle menoa.
Minäkin muistelisin omastani noin että olisi on/off/res (ennen kuin katoin haynesin? huoltomanuaalia).

Toisaalta onhan se hanan osalta voinut muuttua vuosien 89-9x aikana, mutta toisaalta luulisi huolto-oppaassakin olevan maininta tästä. Tänään pitäisi tulla asiaan selvyys kunhan vain saan emännän pikkuveljen juoksemaan mopolle asti
062802jumpie_prv.gif
 
Ja mahtoiko se hana olla alipaineinen vai ei?
Niinku sillä nyt olis enään mitään merkitystä mut kuiteski..
 
Ja mahtoiko se hana olla alipaineinen vai ei?
Niinku sillä nyt olis enään mitään merkitystä mut kuiteski..
Juu, ehkä niit on useammanlaisiakin, mutta ainakin ton voi helposti kokeilla, kun irroittaa letkut ja katsoo valuuko bensaa ja missä asennossa.
Omani on alipainehana res-pri-ja on, ja samanlainen kuin 7herwoodilla ;)
Niin minäkin aikoinaan luulin, et se pri tarkoittaa päätankkia, mut huoltokirja äkkiä selvitti asian....
 
Tuosta on paha sanoa, kun manuska puhuu, että olisi on/res/pri ja jotain "vacuum"
biggrin.gif


Toisaalta, ainakaan hana ei ole tuollainen, vaan on/res/off... mene ja tiedä
crazy.gif
Jos pystyt katsomaan, meneeko siihen bensahanaan myös toinen ohuempi letku alipaineelle... Ja toisekseen eihän se vika varmaankaan ole siinä alipainehässäkässä, kun kerran soppaa saa. Joko siellä on jokin tukos tai yksinkertaisesti bensa on vain vähissä ja pitää kääntää varalle.
tounge.gif


Palatakseen siihen omaan ehdotukseen... onko tuossa mallissa siirtopumppua?
 
Tuosta on paha sanoa, kun manuska puhuu, että olisi on/res/pri ja jotain "vacuum"
biggrin.gif


Toisaalta, ainakaan hana ei ole tuollainen, vaan on/res/off... mene ja tiedä
crazy.gif
Jos pystyt katsomaan, meneeko siihen bensahanaan myös toinen ohuempi letku alipaineelle... Ja toisekseen eihän se vika varmaankaan ole siinä alipainehässäkässä, kun kerran soppaa saa. Joko siellä on jokin tukos tai yksinkertaisesti bensa on vain vähissä ja pitää kääntää varalle.
tounge.gif


Palatakseen siihen omaan ehdotukseen... onko tuossa mallissa siirtopumppua?
Sitä en saa apupojan toimesta tarkistettua, joten se jää arvailujen varaan. Huoltokirjaankaan ei voi enää luottaa täysin, kun puhuu erilaisesta hanasta kuin siinä on joten tiedä mitä muuta siinä on "pielessä". Osaako joku muu valaistuneempi sanoa?
 
Back
Ylös