Outo tunne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TTH
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Iän tuomaa "nynnyyttä" tai sitten pyörässä on jotain vikaa. Viiskymppinen setämies myi taannoin bemarinsa pois kun valitti että sillä ajaa jatkuvasti vähintään 130km/h.

Eihän se silti mitään ennenkuulumatonta ole jos vauhti hirvittää. Tuntuu hirvittävän suurta osaa autoilijoistakin. Ei millään saa noita malmikasoja kulkemaan yli 70km/h.

Mutta kyllä jotain ajoharjoittelua tai pyörän vaihtoa kannattaa miettiä jos pahasti pelottaa, tai sitten ihan uutta harrastustakin... Vauhdin hurmahan on osa moottoripyöräilyä. Tai siis eihän moottoripyöräilyssä muuta ideaa olekaan kuin vauhdin hurma. Ehkä vähän jotain vapauden tunnettakin.

Itse ajoin viime kesänä parhaimmillaa 240km/h eikä se suoralla pikatiellä tuntunut yhtään pahalta. Pyörä meni kuin juna ja turbovolvo pääsi karkuun. Perhana!
Jos pelottaa ajaa prätkällä, kannattaa suosiolla siirtyä golfiin ja ryhtyä ajamaan city"maasturilla" kuten suuri osa golffareista tekee kun olen katsonut golf-kenttien parkkipaikkoja prätkällä ohi ajaessani.

Kannattaa hankkia kilokyykky, niin pärjää aina. Niillä olen aina nöyryyttänyt Volvo V70-kuskeja (turbolla ja ilman), jotka mukana istuvien vaimon ja lasten katsellessa ovat tarmokkaasti (mutta niin masentavan tuloksettomasti) yrittäneet polkea kinneriinsä lisää kulkua.

Olen ajellut 43- vuotta, varovaisemmaksi olen tullut varsinkin ajettaessa kaupungissa.

Mopottomia aikoja on ollut välissä.

Eilen avasin ajokauden moottoritiellä 200km/h....
sport05.gif

Vauhdin hurmahan on osa moottoripyöräilyä. Tai siis eihän moottoripyöräilyssä muuta ideaa olekaan kuin vauhdin hurma. Ehkä vähän jotain vapauden tunnettakin.
Turhan raakaa yleistystä. Esimerkiksi minulle eniten viimeksimainittua. Kun on itse ainoa, joka pystyy pitämään turvallisuudesta huolta, ei mitään järkeä mennä rajojen yli. Joskus tietysti järki unohtuu, mutta onneksi aika harvoin
wink.gif

Vauhdin hurmahan on osa moottoripyöräilyä. Tai siis eihän moottoripyöräilyssä muuta ideaa olekaan kuin vauhdin hurma. Ehkä vähän jotain vapauden tunnettakin.
Turhan raakaa yleistystä. Esimerkiksi minulle eniten viimeksimainittua. Kun on itse ainoa, joka pystyy pitämään turvallisuudesta huolta, ei mitään järkeä mennä rajojen yli. Joskus tietysti järki unohtuu, mutta onneksi aika harvoin
wink.gif
Sitten on melko iso joukko näitä "pura-ja-kokoa"-miehiä tai -naisia.
Niitä kiinnostaa ruuvailu melkein saman verran kuin itse ajaminenkin.

Kannattaa hankkia kilokyykky, niin pärjää aina.
Mille tässä pärjätä pitäisi?
nixweiss.gif

Lapsetkin on jo tehty ja asunnot ja muutkin velat maksettu.
Pitäisikö vielä pullistella jonkun asian puolesta tai vastaan?
033102bebe_1_prv.gif
Vanhempana ei tarvitse todistella mitään kenellekkään. Elämässä on olemassa paljon muitakin ilon aiheita, kuin vauhti.
Näin keski-ikäisenä miehenä täytyy sanoa, että on vuosikausien aktiivisen harrastamisen jälkeenkin kaahaaminen (autolla ja prätkällä) on edelleen tosi kivaa. Rajussa kiihdytyksessä prätkällä on nimenomaan hienoa se tunne ikään kuin kuskia lyötäisiin pesäpallomailalla selkään. Radalla on myös joskus kiva käydä vetämässä kunnolla.

Elämä koostuu monesti tuon kaltaisista pienistä mukavista jutuista, jota monet henkisesti pystyyn kuolleet ja kuivaa virkayskää yskivät eivät ymmärrä. Ihmiselle on tärkeä säilyttää leikkisä lapsenmielisyys koko eliniän ajan. Nyt nähtiin vaaleissakin, mihin sosialidemokraattinen tosikkous ja keskuskomitea-ajattelu johtaa eli musertavaan vaalitappioon. Nopeusrajoitukset heti reilusti ylös, abstraktisen vaarantamisen (=pelkän ylinopeuden ilman Sasismia eli toisen henkilön kuoleman tai vammautumisen aiheuttamista) rangaistukset alas ja sisäministeriön sekä liikenne- ja viestintäministeriön sossuvirkamiehille potku perseeseen!

Kannattaa hankkia kilokyykky, niin pärjää aina.
Mille tässä pärjätä pitäisi?  
nixweiss.gif

Lapsetkin on jo tehty ja asunnot ja muutkin velat maksettu.
Pitäisikö vielä pullistella jonkun asian puolesta tai vastaan?
033102bebe_1_prv.gif
Vanhempana ei tarvitse todistella mitään kenellekkään. Elämässä on olemassa paljon muitakin ilon aiheita, kuin vauhti.
Näin keski-ikäisenä miehenä täytyy sanoa, että on vuosikausien aktiivisen harrastamisen jälkeenkin kaahaaminen (autolla ja prätkällä) on edelleen tosi kivaa. Rajussa kiihdytyksessä prätkällä on nimenomaan hienoa se tunne ikään kuin kuskia lyötäisiin pesäpallomailalla selkään. Radalla on myös joskus kiva käydä vetämässä kunnolla.

Elämä koostuu monesti tuon kaltaisista pienistä mukavista jutuista, jota monet henkisesti pystyyn kuolleet ja kuivaa virkayskää yskivät eivät ymmärrä. Ihmiselle on tärkeä säilyttää leikkisä lapsenmielisyys koko eliniän ajan. Nyt nähtiin vaaleissakin, mihin sosialidemokraattinen tosikkous ja keskuskomitea-ajattelu johtaa eli musertavaan vaalitappioon. Nopeusrajoitukset heti reilusti ylös, abstraktisen vaarantamisen (=pelkän ylinopeuden ilman Sasismia eli toisen henkilön  kuoleman tai vammautumisen aiheuttamista) rangaistukset alas  ja sisäministeriön sekä liikenne- ja viestintäministeriön sossuvirkamiehille potku perseeseen!
En minäkään väittänyt, etteikö vauhti olisi kivaa. Toisille vaan riittää pienempikin nopeus mielihyvän saavuttamiseksi. Toisille taas ei mikään riitä. Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että lapsenmielisyys on tärkeää säilyttää. Aikuinen saa kuitenkin olla.

Politiikan sotkeminen tähän aiheeseen on ihan turhaa.

Politiikan sotkeminen tähän aiheeseen on ihan turhaa.
No Bomberille nyt on lähes mahdotonta kirjoittaa mistään aiheesta mainitsematta tuota vihaansa sosialidemokraattisuutta kohtaan
tounge.gif
tounge.gif
Myönnän, että minua v*tuttaa sosialidemokratia, jossa aina ajatellaan, että kaikki asiat liikenteessä on hallittavissa kaiteita rakentamalla ja ankaria rangaistuksia lätkimällä teoista, joissa ei ole vaarannettu kenenkään turvallisuutta konkreettisesti.
wink.gif

Rajussa kiihdytyksessä prätkällä on nimenomaan hienoa se tunne ikään kuin kuskia lyötäisiin pesäpallomailalla selkään.
OT:

Toi pesäpallomailavertaus ei mun mielestä kuvasta oikein sitä tunnetta kun aivot ei kykene tajuamaan kiihtyvyyttä ja näkö hämärtyy kiihtyvyyden aikana.
tounge.gif

Vastavan pääsee kokemaan myös lentämisessä (taitolento etc.), mutta lentokone vastaa käskyihin ikään kuin kankeammin.

Muuten olen samaa mieltä, että turha tosikkomaisuus tukahduttaa kaiken hyvän. Liikenteessä törttöily on tuomittavaa, mutta tyhjällä motarilla narautetun motoristin/autoilijan sakottaminen on jeesustelua.

... on nimenomaan hienoa se tunne ikään kuin kuskia lyötäisiin pesäpallomailalla selkään ...
crazy.gif
.. kasirautaleikit vielä ymmärrän, mutta tuo ..  
eek.gif

.. Radalla on myös joskus kiva käydä vetämässä kunnolla....
Tämäkin on vielä koittamatta, mutta yritän suostutella vaimoa ..
vai olisiko muita halukkaita kaveriksi ...
tounge.gif
Pistä kuva.
biggrin.gif

Ajele sellaista nopeutta, mikä hyvälle tuntuu.
Turvallista matkaa ja mutkasia teitä!
062802moto_prv.gif
biggrin.gif
nautitaan

Back