• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Ovelat lukitukset?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yartsa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

yartsa

New member
Mopohan on toisinaan lukittava ihan lukolla, etenkin jos se ei liiku ja jos tahtoo asian tilan näin säilyvän. Mietin, että mitkä ovat niitä ovelimpia ja toisaalta varmimpia tapoja pitää pitkäkyntiset erossa.

Itselläni kun sattuu olemaan kaksi jarrulevylukkoa, Abusin hälyttävä detecto ja Kryptoniten D-lukko, niin olisi mukava saada vihjeitä ja kokemuksia parhaista tavoista ripustella noita pyörään.

918053.jpg
lock-kryptonite-u-evolution-series-4-disc.jpg

Nyt mielikuvituksettomasti tapaan ripustaa ne vain etujarrulevyyn. Abus siten, että jarrulevy vie kaiken tilan lukon aukosta. D-lukko vain levyyn roikkumaan. Takarenkaaseen mielelläni toisen noista laittaisin, mutta bladessahan ei tuonne takajarrulevyyn pääse oikein tuollaisia lukkoja asentelemaan, vaikka mieli tekisikin.

(Esimerkki bladen takalevystä linkin kuvassa http://snelleeddy.punt.nl/upload/Honda-Fireblade-2008-199.jpg)

Toisaalta myöskään takarattaan läpi ei nuo lukot mahdu, niin oliskos ideoita? Kiinnostaa muutenkin ovelat tavat tehdä mopon siirtely mahdollisimman hankalaksi, tyyliin seisontatuen lukitseminen ala-asentoon ym.

Epäilemättä ketjulla saa lisäpituutta, mutta ketjusta löytyy myös se helpoin lenkki katkaista pulttipihdeillä.
Eikä juuri inspiroi lisääkään lukkoroinaa hommata.

Kuinka te ripustatte lisälukot mopoonne?

Edit: Vaihdoin takajarrulevyn kuvan linkkiin, kun ei näkynyt muuten.
Edit2: Abusin kuva vaihdettu toimivaan

Viimeksi muokattu:
Levylukko (hälyttävä sellainen) ja Abus Cobra -vaijeri rungon läpi sopivasta paikasta, autokatoksen tolpan ympäri ja kiinni levylukkoon.:thumbup:

Mikään ei ole auringon varmaa, mutta menee ainakin oma aikansa ja aiheuttaa sopivasti meteliä, jos joku haluaa viedä. Ja jos vie, niin veis joka tapauksessa. Eikä vakuutusyhtiö voi ainakaan valittaa ettei ole tehnyt tarpeeksi.

Voishan ton tietysti viedä kotiin ja viereen nukkumaan, mutta...

Ite oon todennut hälyttimen toimivan paremmin ku hälyttävän levylukon. Ainakin rutosti kätevämpi ku ei tarvi penkin alta eka kaivaa lukkoa ja sit viritellä sitä levyyn vaan napin painallus kakesta ja pyörä on "turvassa". Jopa nistit tietää ettei kannata yrittää käyntiin pyörää joka huutaa 125dB ku hälyssä on kuitenkin ajonesto. Ei sano pyörä mitään vaik virtalukon paskoiski. Auttaa myös virolaisiin meisselimiehiin ku poistuvat todennäkösesti siinä vaiheessa paikalta ku häly laukeee mikroaaltotutkalla ku käyvät tutkimassa pyörää. Varsinaisiin ammattilaisiinhan ei sit auta mikään, et pitää vaan toivoa ettei kotikadulle semmoset eksy... Takavalot saatan ehtiä näkee ammattimiesten autosta ku alkaa kake hälyttää sisällä mut sen jälkeen pyörä löytyyki jostain latviasta.

Mulla on kokemusta varkauksista ihan riittävästi. Hälyttimen lisäksi asennutin GPS-seurantalaitteen. Huomioi liikuttamisen ja kallistamisen. Olen myös iloinen GpS-virheestä joka syntyy kun pyörän päällä ihmetellään, siitäkin tulee tekstari puhelimeen. Olen jopa nähnyt märkiä unia siitä, että kaunokaiseni varastetaan...

Vaikka täällä pk-seudulla pyörävarkaiden paratiisissa jätän pärrää sinne sun tänne ja Xenan jarrulevylukkokin satulan alta löytyy, ei koskaan jaksa vaivautua. Tankolukko riittää, Yammun ajonestoineen.

Jos joku vie noista huolimatta niin sit meni tarpeeseen ja aika vaihtaa mun pyörää...

Mulla on kokemusta varkauksista ihan riittävästi. Hälyttimen lisäksi asennutin GPS-seurantalaitteen. Huomioi liikuttamisen ja kallistamisen. Olen myös iloinen GpS-virheestä joka syntyy kun pyörän päällä ihmetellään, siitäkin tulee tekstari puhelimeen. Olen jopa nähnyt märkiä unia siitä, että kaunokaiseni varastetaan...

Minkä merkkinen gps seurantalaite sulla on? Onko ollut ongelmia akun kestävyyden kanssa? Itsellä oli tuo Tramigo hetken kiinni ja aina kun piti lähteä ajoon oli akku tyhjä :(, pyörä kyllä seisoi joskus 1-2 viikkoakin ajojen välissä, nyt tramigo pölyttyy hyllyssä :)

Ainakaan firebladen akku ei kestäisi mitään gpssää, hyvä että käynnistyy kauniilla säällä muutenkaan. Se täytyy sanoa, että asenne lukitsemista kohtaan muuttuu kyllä sen jälkeen, jos eräänä aamuna mopo ei seisokkaan siellä omassa pihassa enää.

Eikö kellään ole mitään ovelia keinoja noiden tavanomaisten lisäksi? Olisin luullut, että joku nyt ainakin lukitsee seisontatuen tai molemmat pyörät ellei jopa hallintalaitteet tai ainakin piilottaa nastan satulaan.

(Ei tunnu näkyvän ekaan viestiin laitettu esimerkki bladen takajarrulevystä. Laitetaan tähän toinen: )

CBR1000RR_08Haupt.jpg

Ei tuonne mahu levylukot. Olen miettinyt että jotenkin ovelasti saisi takapyöränkin lukittua, niin täytyisi raahata oikein porukalla mopo pihan perältä pakuun, kun molemmat pyörät hangoittelisivat vastaan.

Epäilemättä ketjulla saa lisäpituutta, mutta ketjusta löytyy myös se helpoin lenkki katkaista pulttipihdeillä.
Eikä juuri inspiroi lisääkään lukkoroinaa hommata.

Kuinka te ripustatte lisälukot mopoonne?

Ketjuun. Lukkoliikkeen vinkki oli vetää ketju kiinni sellaiseen paikkaan, että maasta tai muualta ei saa tukea. Noissa videoissakin voimasaksilla otetaan tukea maasta.

Taloyhtiön talkoissa pääsin harjoittelemaan kaapelin ja ketjun katkomista, oli muutama hylätty fillari pyörävarastossa eikä omistajia löytynyt. Hyvä asento saksille on kaiken a ja o.

Edit: kännyyn tekstinkorjaus teki temput, korjattu.

Viimeksi muokattu:
Minkä merkkinen gps seurantalaite sulla on? Onko ollut ongelmia akun kestävyyden kanssa? Itsellä oli tuo Tramigo hetken kiinni ja aina kun piti lähteä ajoon oli akku tyhjä :(, pyörä kyllä seisoi joskus 1-2 viikkoakin ajojen välissä, nyt tramigo pölyttyy hyllyssä :)

Aika erikoista. Onkos sulla Tramigossa virransäästöautomatiikka päällä. Omassa LT:ssä joka on erityisen herkkä akun tyhjentymiselle voi Tramigo olla viikonkin päällä / mopon ollessa ajamatta ja hyvin starttaa. Tramigohan nukahtaa virransäästötilaan ja herää vaan pyörän liikuttamisesta tai virtojen kytkemisestä. Kuuntelee muutaman tunnin (pitenevin) välein tekstiviestejä. Eli miten olet parametroinut tuon virransäästön?

Eikö kellään ole mitään ovelia keinoja noiden tavanomaisten lisäksi? Olisin luullut, että joku nyt ainakin lukitsee seisontatuen tai molemmat pyörät ellei jopa hallintalaitteet tai ainakin piilottaa nastan satulaan.

for realz:dunno:

Tommoset lisää jo oman käytön hankaluutta niin, että harva viittii.
Agenttiviritysten sijaan kannattaisi panostaa siihen että lukitukset näkyis hyvin, oikein hyppäis silmille.
Jotta ohikulkeva nistikin tajuais että tota hän ei saa ajamalla pois.
Ja jotta ohikulkeva ammattilainen päätyis tuotto-odotus / vaiva / riski -analyysisään parempaan kohteeseen.

Joo, Sahkari. Tuore juttu ei ole pitkään ollut kiinni ja kalusto on useesti ajossa, etten oikein tiedä akun loppumisista. Välillä vastaa pirun hitaasti kuten CAD kertoi. Euroopassa ollessa vaimon kyselyyn vastaaminen saattoi kestää parikin tuntia.

Mutta periaatteessa nyt on turvallisempi olo...

Ainakaan firebladen akku ei kestäisi mitään gpssää, hyvä että käynnistyy kauniilla säällä muutenkaan. Se täytyy sanoa, että asenne lukitsemista kohtaan muuttuu kyllä sen jälkeen, jos eräänä aamuna mopo ei seisokkaan siellä omassa pihassa enää.

(Ei tunnu näkyvän ekaan viestiin laitettu esimerkki bladen takajarrulevystä. Laitetaan tähän toinen: )

CBR1000RR_08Haupt.jpg

Ei tuonne mahu levylukot. Olen miettinyt että jotenkin ovelasti saisi takapyöränkin lukittua, niin täytyisi raahata oikein porukalla mopo pihan perältä pakuun, kun molemmat pyörät hangoittelisivat vastaan.

Abloy takarattaaseen?

Jossain muistan nähneeni sellasen kuppiviritelmän, eli molemmat ohjaustangon päät (eli kahvat) kuppien sisään ja väliin paksu ketju plus lukko, ettei niitä saa pois. Ja kupit oli tietty hitsattu täyteen n. 10cm pitkiä piikkejä.

Joku varmaan löytää kuvan nopeastikkin.

Kyllä, muistakaa asento niin pyöränne on turvassa !

---

Itsellä on kettingillä kiinni paksussa "kaasu?" tolpassa, mitä tulee kerrostalon kyljestä ulos.
+ Motonetistä ostettu 42e:n Varashälytin.
Toimii kuin junassa naiminen.

Ps. En muutenkaan ymmärrä, miten ihmiset ostavan ~10 000e maksavia pyöriä, eikä vaivaudu ostamaan/ laittamaan sitä lukkoon n. 100e kettinki+häly kombolla.
Hoohoohoijaa, turha se on sitten valittaa kun on kausi pilalla.
Jos ei ole vaivautunut kuin tankolukkoa pitämään(jonka saa paskaksi toiselta puolelta jalalla työntämällä ja samalla toisella kädellä vetäen tangosta itsensä suuntaan.(1min niin tankolukkosi on PASKANA ja pyörä valmiina nistin mukaan)) niin on aivan turha tulla tänne itkemään, nauran vain ja sanon, että turvaudu nyt siihen kaskoosi ja odottele se puolivuotta aurinkoisessa kelissä ilman pyörää. HA !

Niin makaa kuin petaa, vittuako sitä valittamaan jos on juosten kusten pedattu. Ihan itse kärsitte typeryydestänne

"kyllä mulla tuol on vaikka minkälaista lukkoa, MUTTA KUN EI JAKSA VAIVAUTUA, kun onhan minulla tuo TANKOLUKKO ja KASKO!!!!" .. Ei hyvää päivää, saahan niitä munia raakana ja kuorineen syödä... jos tyhmä on. :rant::ohmy:

Niin, no. Kaikissa pyörissä uudemmissa pyörissä jotka mulla on ollut, on ollut ajonesto. Sitä ei nisti käynnistä vaikka koko pyörän pistäisi osiksi. (nimim. pyörä lunariin, mutteivät olleet sitä mihinkään liikkeelle saaneet) Puolestaan jos oikea pitkäkyntinen mopon mukaansa haluaa, niin sehän lähtee. Ketjuista tai hälyistä huolimatta. Tietty on joitain valmistajia jotka haluavat auttaa nistejä ja teinejä pöllimään pyöriä eivätkä varusta pyörää jo uutena riittävällä tekniikalla. Esim. Kotareita kuulemma lähtee aika kovalla prosentilla.

Niin, no. Kaikissa pyörissä uudemmissa pyörissä jotka mulla on ollut, on ollut ajonesto. Sitä ei nisti käynnistä vaikka koko pyörän pistäisi osiksi. (nimim. pyörä lunariin, mutteivät olleet sitä mihinkään liikkeelle saaneet) Puolestaan jos oikea pitkäkyntinen mopon mukaansa haluaa, niin sehän lähtee. Ketjuista tai hälyistä huolimatta. Tietty on joitain valmistajia jotka haluavat auttaa nistejä ja teinejä pöllimään pyöriä eivätkä varusta pyörää jo uutena riittävällä tekniikalla. Esim. Kotareita kuulemma lähtee aika kovalla prosentilla.

Huhhu, turhan tylsää tekstiä kirjoitin ylempänä.. :tyhmäminä: pahoittelen. (pistän työpaikkaan turhautumisen piikkiin :grin:)

Eihän se lukkoviritelmä ammattimiehiä estele, mutta vaikeuttaa osaltaan varkausyrityksistä. Johon se toivottavasti jää.

Toisaalta sekin on kotiinpäin, että on nistinkestävä lukitus näkösällä. Jää yritys tekemättä eikä tarvitse korjailla virtalukkoa jne.

Niin, no. Kaikissa pyörissä uudemmissa pyörissä jotka mulla on ollut, on ollut ajonesto. Sitä ei nisti käynnistä vaikka koko pyörän pistäisi osiksi. (nimim. pyörä lunariin, mutteivät olleet sitä mihinkään liikkeelle saaneet) Puolestaan jos oikea pitkäkyntinen mopon mukaansa haluaa, niin sehän lähtee. Ketjuista tai hälyistä huolimatta.

Jep, oikeita pitkäkyntisiä vastaan juuri hainkin vinkkejä (nimim. uusi R6 pakulla pois kotoa portilla lukitusta pihasta. Ei sekään ajamalla olisi lähtenyt). Kysymys olikin, että jos pihan perällä on tarpeeksi jumissa mopo, niin kuinka kovasti sitä haluaa sieltä rosmo lähteä kantamaan yöllä autoonsa, kun itse nukun makuuhuoneessa, jossa on ikkunat ko. pihan suuntaan. Tuossa tulikin jo hyvä idea laittaa abloy takarattaaseen ja noita muita koruja eturattaaseen, jolloin kuvittelisin, että vähän kauemmin pitäisi suunnitella keikkaa, ellei jopa vaihtaa kohdetta.

Jep, oikeita pitkäkyntisiä vastaan juuri hainkin vinkkejä (nimim. uusi R6 pakulla pois kotoa portilla lukitusta pihasta. Ei sekään ajamalla olisi lähtenyt). Kysymys olikin, että jos pihan perällä on tarpeeksi jumissa mopo, niin kuinka kovasti sitä haluaa sieltä rosmo lähteä kantamaan yöllä autoonsa, kun itse nukun makuuhuoneessa, jossa on ikkunat ko. pihan suuntaan. Tuossa tulikin jo hyvä idea laittaa abloy takarattaaseen ja noita muita koruja eturattaaseen, jolloin kuvittelisin, että vähän kauemmin pitäisi suunnitella keikkaa, ellei jopa vaihtaa kohdetta.

Oikeita ammattirosmoja vastaanhan nuo lukot on lähinnä vitsi. Mopo viedään pihasta jos niin on päätetty ja niiden lukkojen irrottelua katotaan sitten siellä Liettuassa :D Ei varmaan kaukaa hae totuudesta: "Jos sitä ei ole hitsattu paikalleen, se varastetaan... Jos se on hitsattu paikalleen, se tärvellään"

Back