• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Oxtar kengät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Spede1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Spede1

New member
Himottaisi nuo Oxtarin TCS GT ajokengät. Mistäköhän noita saisi tilailtua vähiten kalliilla hinnalla?

Kokeilin samannäköisiä Oxtarin TCS Evo- kenkiä liikkeessä ja narisivat niin prkleesti kävellessä. Saman havainnon tein kun näin jollain huoltosasemalla kaverin, jolla oli nuo kengät. Nekin narisivat joka askeleella. Mikähän mahtaa olla Oxtarin idea?  
eek.gif

narisivat niin prkleesti kävellessä
Ne mitkään kävelykengät ole  
wink.gif

Ite oon kattellu että toi TCS SPORT GORETEX vois olla mun juttu... kaikki mallit täällä.

Oonpa mietiskelly, että miten paljon enemmän saa jos tosiaan  ostaa noi TCS EVOt?  
nixweiss.gif
Paraneeko vääntöjäykkyys oleellisesti vai onko titanium vain kallista?
Mulla on tollaset TCS SPORT GORETEX -kengät. Oon ollut tyytyväinen jalka pysyy kuivana ja lämpimänä sateellakin..
tounge.gif

narisivat niin prkleesti kävellessä
Ne mitkään kävelykengät ole  
wink.gif

Ite oon kattellu että toi TCS SPORT GORETEX vois olla mun juttu... kaikki mallit täällä.

Oonpa mietiskelly, että miten paljon enemmän saa jos tosiaan  ostaa noi TCS EVOt?  
nixweiss.gif
Paraneeko vääntöjäykkyys oleellisesti vai onko titanium vain kallista?
Eivät ole, mutta minua vain rupesi naurattamaan kun kaveri käveli Oxtareilla ja joka askeleella kuului kuin sorsan rääkäisy.
biggrin.gif
Täytyy minunkin hankkia uudet ajokengät, mutta Oxtarit ovat em. syystä pois laskuista, ja vaihtoehtojakin löytyy kun ei olla Neuvostoliitossa.

Itelläni on T.C.S. ® SPORT GORE-TEX®. Ja ne narisee kävellessä , mutta ei niitä tosiaan oo tarkoitettu kävelemiseen. Suosittelen kyllä lämpimästi kenkiä!
buttrock.gif

Armottomasti narisee varmasti kaikki voitelemattomat nivelsaappaat. Myös Sidi Vertebra 2 Tepor ja Race Carbon, jotka kummatkin on testivoittajasaappaita.

Mutta sellaiset tosiaan suojaa jalkaa ihan toisella tavalla kuin pelkät tavalliset nahkabootsit. Kävelyretkille on omat saappaat
wink.gif

Mutta sellaiset tosiaan suojaa jalkaa ihan toisella tavalla kuin pelkät tavalliset nahkabootsit. Kävelyretkille on omat saappaat
wink.gif
Asiaa!
062802jumpie_prv.gif
Miten laaja mallisto noita Oxtareja tulee shoppiin, TCS SPORT GORETEX ja TCS EVO kiinnostavat eniten
smile_org.gif
Entä mille tasolle hinta asettuu, paras tarjous mitä oon saanu tosta gorekengästä on 180 euroa, onko shopin hinta tämän alla? Eli odottelenko vaiko enkö
wink.gif

Quote Make80
"Ite oon kattellu että toi TCS SPORT GORETEX vois olla mun juttu... kaikki mallit täällä."

Sun ajelusuuntauksen tuntien neuvoisin saman tein investoimaan kunnollisiin ratakenkiin. TCS Goretexit ovat kyllä kivan näköiset, pitävät ihan hyvin vettä ja jonkin verran ne muovinräpykkeet saattavat päällekaatuvalta pyörältä suojata, mutta siinä kaikki, nilkan vääntösuojaus on olematon.

Sun ajelusuuntauksen tuntien neuvoisin saman tein investoimaan kunnollisiin ratakenkiin. TCS Goretexit ovat kyllä kivan näköiset, pitävät ihan hyvin vettä ja jonkin verran ne muovinräpykkeet saattavat päällekaatuvalta pyörältä suojata, mutta siinä kaikki, nilkan vääntösuojaus on olematon.
Meinaatko? Kun kauppiaan kanssa juttelin, niin se sano että sport gore oli jonkun lehden testissä saanut vain 2 pistettä vähemmän kun tcs evo, ja erityisesti nilkan vääntöjäykkyyttä oli kehuttu. Lisäksi se kauppias uskoi että toi evon titaanipala menee heittämällä ton sportin muovipalan paikalle
smile_org.gif
Pitääpä nyt sitten vielä tutkia vaihtoehtoja.

Miulla myös on T.C.S. ® SPORT GORE-TEX® suapikkaat ja he***in hyvät on. Ja nehän on tosiaan ajamiseen eikä patikointiin tarkoitetut
tounge.gif

Ei paljoo narinat haittaa...mukaavaahan se on katella kuppiloissa ja huoltsikoilla kun ihmisten päät pyörii kun itse ohi kävelee
033102bebe_1_prv.gif

Meinaatko? Kun kauppiaan kanssa juttelin, niin se sano että sport gore oli jonkun lehden testissä saanut vain  2 pistettä vähemmän kun tcs evo, ja erityisesti nilkan vääntöjäykkyyttä oli kehuttu. Lisäksi se kauppias uskoi että toi evon titaanipala menee heittämällä ton sportin muovipalan paikalle  
smile_org.gif
Pitääpä nyt sitten vielä tutkia vaihtoehtoja.
Noista Evoista ei ole kokemusta, mutta harmi, kun asut siellä syrjäseudulla, voisit muuten itse todeta mun GTX:stä, miten vetelä se nilkan seutu on yhden kesän jäljiltä. Itse ajattelin seuraavaksi sijoittaa Sidin Vertebra Carbon Race:n (tai jotain sinne suuntaan) , jotka ovat kovasti myös mainetta noissa testeissä niittäneet. Tosin mene ja tiedä niistä testeistä sitten, mutta noin käsikopelotuntumalla ovat melko tukevan tuntuiset.
Titaanipalat tietty olis makeat (ei Make80:set kuitenkaan) ja samoin titaanivahvistetut polvipalat!

edit: niin eivät ne TCS GTX:t huonot tossut ole missään nimessä, mutta jos hakee parasta mahdollista suojausta radalle (niinkuin uskoisin Maken tekevän), niin sitä ne eivät tarjoa.

Quote Make80
"Ite oon kattellu että toi TCS SPORT GORETEX vois olla mun juttu... kaikki mallit täällä."

Eikös toi TCS eli Torsion Control System tarkoita juurikin nilkan vääntö suojaa, joka on ilmeisesti about sama ku noissa paremmissa malleissa?

Quote Make80

Eikös toi TCS eli Torsion Control System tarkoita juurikin nilkan vääntö suojaa, joka on ilmeisesti about sama ku noissa paremmissa malleissa?
Todennäköisesti näin on. Mielipide perustuu ihan omakohtaiseen kokemukseen ko. kengistä (ei tosin kaatumiseen ja nilkan vääntymiseen), siis siihen, että kesän käytön jäljiltä nilkka on vetelä, kuin kumisaapas, enkä luottaisi sen suojaavan nilkkaa vääntymästä.

Mutta tosiaan, muuten ei kengistä ole pahaa sanottavaa, vettä pitävät erittäin hyvin ja mukavat ovat jalkaan.

Kysymyshän on siitä, mihin ominaisuuksiin haluaa panostaa. Itse näen mopoilun riskit sellaisina, että haluan panostaa pienet roponi loukkaantumisen ehkäisemiseen/minimoimiseen.

wink.gif
Asiaa!
062802jumpie_prv.gif
Miten laaja mallisto noita Oxtareja tulee shoppiin, TCS SPORT GORETEX ja TCS EVO kiinnostavat eniten  
smile_org.gif
Entä mille tasolle hinta asettuu, paras tarjous mitä oon saanu tosta gorekengästä on 180 euroa, onko shopin hinta tämän alla? Eli odottelenko vaiko enkö  
wink.gif
Hinnasto Oxtarille tuli juuri, joten kunhan saadaan rahdit yms selville, niin hinnoitellaan shoppiin. Viimeistään ensiviikolla.
wink.gif

Back