• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Oxtar kengät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Spede1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Quote Make80
"Ite oon kattellu että toi TCS SPORT GORETEX vois olla mun juttu... kaikki mallit täällä."

Sun ajelusuuntauksen tuntien neuvoisin saman tein investoimaan kunnollisiin ratakenkiin. TCS Goretexit ovat kyllä kivan näköiset, pitävät ihan hyvin vettä ja jonkin verran ne muovinräpykkeet saattavat päällekaatuvalta pyörältä suojata, mutta siinä kaikki, nilkan vääntösuojaus on olematon.
Eikös toi TCS eli Torsion Control System tarkoita juurikin nilkan vääntö suojaa, joka on ilmeisesti about sama ku noissa paremmissa malleissa?
Todennäköisesti näin on. Mielipide perustuu ihan omakohtaiseen kokemukseen ko. kengistä (ei tosin kaatumiseen ja nilkan vääntymiseen), siis siihen, että kesän käytön jäljiltä nilkka on vetelä, kuin kumisaapas, enkä luottaisi sen suojaavan nilkkaa vääntymästä.

Mutta tosiaan, muuten ei kengistä ole pahaa sanottavaa, vettä pitävät erittäin hyvin ja mukavat ovat jalkaan.

Kysymyshän on siitä, mihin ominaisuuksiin haluaa panostaa. Itse näen mopoilun riskit sellaisina, että haluan panostaa pienet roponi loukkaantumisen ehkäisemiseen/minimoimiseen.
Veikkaanpa, että noi Frostin GTXt on ihan eri kenkä ku TCS Sport gore. Pitääpä todellakin tutkia mitä ostaa. Noi SIDIt ei ehkä nekään ois huono valinta, shopissa 279 eur.

Itse olen kans ajatellu noita TCS Sport gore popoja..ja toinen vaihtoehto on Sidin Vertepra 2 Tepor.... Jos jollain olis jotain kommenttia varsinkin tosta Sidin kengästä niin otan ilolla vastaan.....eikös se Tepor ole juuri se malli jonka "pitäisi" pitää vettä....?

Veikkaanpa, että noi Frostin GTXt on ihan eri kenkä ku TCS Sport gore. Pitääpä todellakin tutkia mitä ostaa. Noi SIDIt ei ehkä nekään ois huono valinta, shopissa 279 eur.
GTX = Gore TeX
Vapaamuotoinen lyhennös, jota muuten Oxtar itsekin käyttää pakettien kyljessä olevassa tuotekoodissa...

Ikävä kyllä en löytänyt tämän parempaa kuvaa...

Itse olen kans ajatellu noita TCS Sport gore popoja..ja toinen vaihtoehto on Sidin Vertepra 2 Tepor.... Jos jollain olis jotain kommenttia varsinkin tosta Sidin kengästä niin otan ilolla vastaan.....eikös se Tepor ole juuri se malli jonka "pitäisi" pitää vettä....?
Mulla on juuri tuo Vertebra 2 Tepor itsellä käytössä ja uskallan sen vuoksi suositella. Mukavat jalassa, pitää vettä ja narisee voitelemattomana erinomaisen hyvin niinkuin nuo muutkin nivelsaappaat..
tounge.gif

Koko on oma kokosi +1 numero päälle. Muuten jää pieneksi.

Jalan muotoja on ihmisillä monenlaisia, mutta tuossa on ns. normaalileveyksinen lesti, eli ei ahdista pikkuvarvastakaan. Säädettävä pohkeen paksuus ja vaihdettavat kulutuspalat on myös hyvä juttu.

Sidin Race Carbon tukee vielä paremmin nilkkaa mahdollisessa kaatumisessa, mutta ei pidä vettä.

Siinäpä nuo oleelliset.

Kyllä se meikäläiselläkin kävi valitettavasti niin että tuo Oxtar TCS EVO meni messukokeiluissa
kirkaasti ohi TCS Sport Goretex saappaista.
sad_orig.gif

Jotenkin tolkuttomasti tukevamman tuntuinen.

Tarviipa tällä viikolla oikeen tosissaan hyökätä kauppoihin, että sais tilanteeseen jotain tolkkua?
Kengäthän on saatava!

Listalla ekana Oxtar, sitten Alpinestars ja Sidi.
Vaikeeta!
nixweiss.gif

Sidin Vertebra 2 Teporit ovat myös miun jalassa olleet vajaan kauden verran. Ei mitään valittamista..niin paitsi ehkä se narina rasvaamattomana mutta mistäs löydät sellaiset jotka ei narisis ollenkaan? No etpä juuri mistään. Toimivat jalassa myös kävellessä aivan hemmetin hyvin. Sidihän ei käytä "virallista" Gore-Texiä vaan jotain itse patentoimaansa kalvoa mutta se ei menoa haittaa.. Nykyisistä ajokamppeistani (Gorea) kengät päästää vettä satavarmaan vikana läpi.

Rataketulle nuo popot sais varmasti olla jäykemmät ja laahaimet metallia, mutta tällaiselle allround-ihmiselle joka käy vain satunnaisesti radalla nuo popot sopivat just passelisti. Suosittelen..

Sidin Vertebra 2 Teporit ovat myös miun jalassa olleet vajaan kauden verran. Ei mitään valittamista..niin paitsi ehkä se narina rasvaamattomana mutta mistäs löydät sellaiset jotka ei narisis ollenkaan? No etpä juuri mistään. Toimivat jalassa myös kävellessä aivan hemmetin hyvin. Sidihän ei käytä "virallista" Gore-Texiä vaan jotain itse patentoimaansa kalvoa mutta se ei menoa haittaa.. Nykyisistä ajokamppeistani (Gorea) kengät päästää vettä satavarmaan vikana läpi.

Rataketulle nuo popot sais varmasti olla jäykemmät ja laahaimet metallia, mutta tällaiselle allround-ihmiselle joka käy vain satunnaisesti radalla nuo popot sopivat just passelisti. Suosittelen..
milläs värillä kyseisiä kenkiä saapi tilaukseen ku valokuvaa ei löytyny

milläs värillä kyseisiä kenkiä saapi tilaukseen ku valokuvaa ei löytyny

Menee vähän off-topic kun otsikkona oli vallan toiset kengät, mut olkoot..

Täs on jonkun toisen kaupan linkki popoihin. Käsittääkseni muuta väritystä ei ole. Italo korjatkoon jos olen väärässä. Omat on ainakin tällaiset..
wink.gif
Juu, näin on. Suomen maahantuoja ei viitsi ottaa 7 eri väriä, kun Suomalainen kummiskin valitsee just tuon värin yleensä..
wink.gif

Nyt saatiin Oxtarille tukkuhinnat, joten piakkoin shopissa tsekattavissa.
Loistavaa!
Pitää pistää heti tilaukseen noi Oxtarin T.C.S. ®EVO:t. Oli ehdottomasti parhaiten istuvat ja parhaimmalta tuntuvat kengät, joita messuilla sovitin. Sidit ei istunut millään ja alpinestarin kengät on hirveen hintasia...eikä nekään edes tuntunut hyviltä hintaansa nähden. Joten Oxtarit mulle ja heti!
tounge.gif

Loistavaa!
Pitää pistää heti tilaukseen noi Oxtarin T.C.S. ®EVO:t. Oli ehdottomasti parhaiten istuvat ja parhaimmalta tuntuvat kengät, joita messuilla sovitin. Sidit ei istunut millään ja alpinestarin kengät on hirveen hintasia...eikä nekään edes tuntunut hyviltä hintaansa nähden. Joten Oxtarit mulle ja heti!  
tounge.gif

Nyt löytyy osa Oxtareista tuolta shoppi-osiosta, sinne katsomaan kun täällä julkisella puolella ei viitsi hintoja näytellä..

Loistavaa!
tounge.gif

Nyt löytyy osa Oxtareista tuolta shoppi-osiosta, sinne katsomaan kun täällä julkisella puolella ei viitsi hintoja näytellä..
Eipä näy ainakaan mulle tai sit mä katson väärällä silmällä.
033102ass_1_prv.gif

Tulee varmaan kohta shoppiin (, jos ei ole jo?!). Odotellaan...varmaan viimestään ens viikon puolella, että ehtii tilaamaan ennen kimpan lähtöä...kärsivällisyyttä...
wink.gif

Ei kyllä löydy mitään oxtarin kenkiä tualta... Ei siä oo ku SIDIn ja BKSn...
nixweiss.gif

Ne muuten pitää vettä. Suihkussa testattu.

Back