• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

paketti kateissa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja letku82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

letku82

New member
Tilasin tuossa Englannista ajopuvun itselleni, lähti tulemaan myyjän mukaan Parcelforcen matkassa... onko kellään kokemuksia kyseisestä kuljetusfirmasta? Nyt on menny 5 arkipäivää eikä sitä pakettia löydy ollenkaan vieläkään lähetysseurannasta... luulishan tuota jo tässä ajassa edes heidän tietokantaan sen menneen... antaa vaan ilmoituksen että

"Online tracking is not available for this service. Please visit our country information pages to check your parcel's transit speed, and confirm delivery with your recipient. Transit speed for this service is not guaranteed, and does not include Customs clearance delays.

Guaranteed delivery and online tracking are available on our International Datapost and Global Priority services - and you can also book a collection online."

pitäiskö tuosta niinku käsittää että ku myyjä valitsi edullisen kuljetuksen, niin en voi sitä seurata tai jotain...? menee hermot...

"Online tracking is not available for this service. Please visit our country information pages to check your parcel's transit speed, and confirm delivery with your recipient. Transit speed for this service is not guaranteed, and does not include Customs clearance delays.

Guaranteed delivery and online tracking are available on our International Datapost and Global Priority services - and you can also book a collection online."

pitäiskö tuosta niinku käsittää että ku myyjä valitsi edullisen kuljetuksen, niin en voi sitä seurata tai jotain...? menee hermot...
No juuri niinhän tuossa viestissä sanotaan, International Datapost ja Global priority palveluissa on toimitusaikatakuu ja online-seuranta. Ja sulle on laitettu joku toinen halpisversio jossa näitä palveluja ei ole.

Mulla ei ole omakohtaisia kokemuksia Parcelforcesta, mutta eiköhän tässä vaiheessa (5 arkipäivää) voi ottaa ihan rauhallisesti. Mulle tuli kuukausi sitten kitaravahvistin Englannista, sitä sai odottaa pari viikkoa kun tuli "road economy" rekkarahtina...

Monesti käy niin että seuranta koodi alkaa toimimaan vasta kun paketti on suomessa. Ei kannata vielä hätääntyä.

kypärän tulo kesti 3 viikko ja nahkatakki 2 viikkoa!

kyllä ne tulee älä huolestu!

Tuolta sain ainakin itse apua, kun ei alkanut tilaamaani pakettia kuulumaan. Hoitavat tuon ParcelForcen toimituksia Suomessa.

Seurantasysteemeistä on omien kokemusten mukaan toiminut nolla viidestä. Yhdet remelit tuli reilussa viikossa, mutta joidenkin tauhkojen perillesaapumisen kanssa on mennyt jopa yli 2 viikkoa. Odottele vielä viikko ihan rauhassa.

Siinä vaiheessa kun tulee "Held in depot - Business closed" ilmoitus Parcelforcelta seurantanumerolla, paketti on jaossa. Jos et ole kotona kun rimpauttavat ovikelloa, niin vievät lähimpään postiin.
GLS-Finlandilta voi kysellä postin seurantanumeroa, jos ei jaksa odottaa pakettikortin saapumista. Hoitavat Parcelforcen (=Royal Mail) pakettien jakoa Suomessa.

Tilasin joskus tavaraa samaan aikaan sekä jenkkilästä että briteistä, jenkkien toimitus oli pari viikkoa aikaisemmin perillä.
Royal Mailin lähetys oli sen näköinen että se oli nähnyt maailmaa enemmänkin...

Tilasin joskus tavaraa samaan aikaan sekä jenkkilästä että briteistä, jenkkien toimitus oli pari viikkoa aikaisemmin perillä.
Royal Mailin lähetys oli sen näköinen että se oli nähnyt maailmaa enemmänkin...
Se oli varmaan kiertänyt kaikkien entisten siirtomaiden kautta
tounge.gif
.

En mäkään vielä viidestä päivästä kauheesti hosuisi...

Siinä vaiheessa kun tulee "Held in depot - Business closed" ilmoitus Parcelforcelta seurantanumerolla, paketti on jaossa. Jos et ole kotona kun rimpauttavat ovikelloa, niin vievät lähimpään postiin.
GLS-Finlandilta voi kysellä postin seurantanumeroa, jos ei jaksa odottaa pakettikortin saapumista. Hoitavat Parcelforcen (=Royal Mail) pakettien jakoa Suomessa.

Tuolta sain ainakin itse apua, kun ei alkanut tilaamaani pakettia kuulumaan. Hoitavat tuon ParcelForcen toimituksia Suomessa.

Itse tilasin aika vasta tavaraa Englannista samojen toimittajien kautta Helsinkiin. Paketti liikkui Parcelforce --> GLS Finland --> Itella/Posti . Myyjältä saamani seurantakoodi toimi Parcelforcen järjestelmässä suoraan. GLS:n järjestelmässä piti itse ymmärtää muutta koodin pienet kirjaimet isoiksi kirjaimiksi.

Yrittivät toimittaa mulle pakettia kotiin kahdesti saman päivän aikana. Olin tietysti töissä. Tämän jälkeen soitin GLS:lle, josta kertoivat että Posti hoitaa jakelun ja antoivat Postin seurantakoodin. Hain paketin itse postin lähikonttorista.

Koko toimitusprosessi oli harvinaisen sekava. Pitäisiköhän jatkossa pyytää toimittamaan suoraan työosoitteeseen ?

Tilasin autoa varten Englantilaisesta e-bay kaupasta sovitekappaleen soitinta varten.
Pakettia ei alkanut kuulumaan joten laitoin s-postia ko liikkeeseen, vakuuttivat että paketti on lähtenyt ja että täytyisi vain malttaa odottaa, tulihan se sitten loppujen lopuksi, oli hieman vain mennyt mutkan kautta.
Uganda.jpg

Oletkos siltä myyjältä koodia kysellyt ? Minulle tuli lähetys Wemotolta tuolla rahtiyhdistelmällä, lähetyksestä tuli ensimmäiseksi se koodi myyjän toimesta, ja seuranta toimi koko ajan. Hatutti katsoa, kun iskari ja jouset romotti 5 päivää Tanskassa.

Omalla kohdallani Busterin (painava, n. 30 kg) tilaus meni seuraavasti:

Myyjä -> Parcelforce -> GLS Finland josta tuli postitse ilmoitus että ota yhteyttä GLS:n asiakaspalveluun toimitusajankohdasta. Seurantakoodia en saanut missään vaiheessa.

Soitto GLS:n asiakaspalveluun ja totesin etten ole kotosalla päiväsaikaan kun töissä pitää käydä että sopisiko toimitus lähimpään postiin josta voisin käydä hakemassa kamat.

Tämä ei heille käynyt koska menisi kuulemma liian hankalaksi joten opastin heille paikan jonne tavarat voi pudottaa kotiosoitteessani kun eivät vaatineet henkilökohtaista kuittausta toimituksen vastaanottamisesta toisin kuin DHL. Eli ihan ok kaikenkaikkiaan.

Mä tilasin pari vuotta sitten kamaa briteistä. Noh, kama oli loppu ja piti tilata lisää ausseista. En nyt muista kauanko meni, varmaan pari kuukautta ja paffiloodassa oli lopulta aussien, saudi-arabian, saksan ja lopulta brittein saarten leimat.

mitä halvemmat lähetyskulut ni sitä pitempään menee.

etenkin amerikoista jos kaivaa sen halvimmanvaihtoedon niin saattaa tullakkin laivalla ja monen mutkan kautta..eli voipi kestää.

kyllä tuon pariviikkoa vois ehkä ootella siitä kun lähetys on lähtenyt. viikko tuppaa menemään normaalisti ihan euroopankin sisällä.

Parcelforce on RoyalMailin oma kuriiripalvelu eli sama kuin suomessa ennen Posti / KeltainenKuljetus....Itellataimikäsenytolikaan.
Perinteikästä kuljetusta eli saattaa kiertää kaikki mahdolliset jäsenvaltiot aasinselässä. Ei vaisinkaan. Yleensä pitäis toimia tosi hyvin.

Koko toimitusprosessi oli harvinaisen sekava.
Taitaa olla Britanniasta tullessa enemmän sää(n)tö kuin poikkeus ellei tule ihan tavallisena kirjepostina.

Minulle on viime viikkoina pari pakettia tullut DPD:llä lähetettynä.
DPD:n paketit siirtyvät Suomessa Matkahuollolle (jolloin seurantakoodi ei enää toimi).
Lisäksi Matkahuollolla on jokin yhteistyösopimus Siwa-kauppojen kanssa.
Eli pakettini toimitetaan Siwaan, joka ei ole yhtään lähempänä kuin oikea Matkahuolimattomuuden konttori. Bonuksena Siwasta ei ikinä lähetetä mitään saapumisilmoituksia (kuten oikeasta MH:sta varmaan tulisi) ja kuten sanottua seuranta ei toimi kuin sen aikaan kun on DPD:n hallussa.
Eli pitää joko soitella DPD:lle että lukevat siellä tietokoneeltaan missä paketti on, tai käydä Siwassa tiwaamassa arviosta.
mad.gif

Back