pakoputket mustaksi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kurapolku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kurapolku

New member
Olis tarkotus jossakin vaiheessa tuunata pyörää siten, että putket "maalataan" mustaksi ja änkkäri vaihtuu mustaksi hiilikuitupöntöksi. Olen kuullut, että amerikan rautoihin värjätään käyriä mustaksi. Miten tämä tapahtuu?
 
VHT kuumudenkestävää spräymaalia.
Kestää muistaakseni (1400 astetta)

Sitä saa maali ja rautakaupoista

Prätkä käyttöön en usko että tulee hyvä, kun juurikäyriin suihkuaa vettä ja kuraa.  
sad_orig.gif

Taitaa putket vetää harmaaksi ja joudut niitä uudelleen maalaamaan vähän väliä  
sad_orig.gif


Reiska_SB
 
VHT kuumudenkestävää spräymaalia.
Kestää muistaakseni (1400 astetta)

Sitä saa maali ja rautakaupoista

Prätkä käyttöön en usko että tulee hyvä, kun juurikäyriin suihkuaa vettä ja kuraa.  
sad_orig.gif

Taitaa putket vetää harmaaksi ja joudut niitä uudelleen maalaamaan vähän väliä  
sad_orig.gif


Reiska_SB
Kaveri veti pari vuotta sitten käyrät tuolla VHT:n maalilla ja ei vielä ainakaan ole joutunut maalaamaan uudelleen.
 
850 astetta näin kotimaisittain kestää tuo VHT maali. Se on 1400 sillä niitten amerikkalaisten yksiköllä.
 
VHT kuumudenkestävää spräymaalia.
Kestää muistaakseni (1400 astetta)

Sitä saa maali ja rautakaupoista

Prätkä käyttöön en usko että tulee hyvä, kun juurikäyriin suihkuaa vettä ja kuraa.  
sad_orig.gif

Taitaa putket vetää harmaaksi ja joudut niitä uudelleen maalaamaan vähän väliä  
sad_orig.gif


Reiska_SB
Kaveri veti pari vuotta sitten käyrät tuolla VHT:n maalilla ja ei vielä ainakaan ole joutunut maalaamaan uudelleen.
Tuliko kaverisi käyristä katseen kestävät? Entäs kuran ja muun kökön irrottaminen?
 
Luulis liesimustan pysyvän, kattelin että Motonetissä oli ainakin sitä...paitti mahtaak se sopia putkille?

Oon noita kuumankestojuttuja kokeillu, ei kaikki oo niin hyviä kuin kehuvat. Kollektorista ainakin paloi +800 C° kestävä eka reisulla kuumista paikoista pois.
 
Luulis liesimustan pysyvän, kattelin että Motonetissä oli ainakin sitä...paitti mahtaak se sopia putkille?

Oon noita kuumankestojuttuja kokeillu, ei kaikki oo niin hyviä kuin kehuvat. Kollektorista ainakin paloi +800 C° kestävä eka reisulla kuumista paikoista pois.
Kestävyyttä tuntuu lisäävän se että lämmittää käyrästöä kuumailmapuhaltimella kunnolla ja ruiskuttaa maalin kuumalle putkistolle. Itsellä oli maalatessa vähän kiire ja kuivattelinkin maalia puhaltimella. Gixxerissä on toistaiseksi kestänyt lämpöjä moitteetta.
 
Luulis liesimustan pysyvän, kattelin että Motonetissä oli ainakin sitä...paitti mahtaak se sopia putkille?

Oon noita kuumankestojuttuja kokeillu, ei kaikki oo niin hyviä kuin kehuvat. Kollektorista ainakin paloi +800 C° kestävä eka reisulla kuumista paikoista pois.
Eiks xräyhässä ole vakiona ne kiiltävät alaspäinputket. Ajattelin jossain vaiheessa metsästää tohon omaan mopottimeen sellaset...
Ne pöntöt, mitkä sulta ostin, on jo paikallaan.
Kuviatäältä
Aika muhkeet mulinat lähtee.
 
Luulis liesimustan pysyvän, kattelin että Motonetissä oli ainakin sitä...paitti mahtaak se sopia putkille?

Oon noita kuumankestojuttuja kokeillu, ei kaikki oo niin hyviä kuin kehuvat. Kollektorista ainakin paloi +800 C° kestävä eka reisulla kuumista paikoista pois.
Kestävyyttä tuntuu lisäävän se että lämmittää käyrästöä kuumailmapuhaltimella kunnolla ja ruiskuttaa maalin kuumalle putkistolle. Itsellä oli maalatessa vähän kiire ja kuivattelinkin maalia puhaltimella. Gixxerissä on toistaiseksi kestänyt lämpöjä moitteetta.
Milläs ruikuttelit? Kynäruiskullako? Käsittääkseni liesimusta tulee pienessä maalipurkissa.
 
Back
Ylös