• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

pakoputket viety!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fj 1200
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei juma.. Tosi törkeetä
omg.gif

On siinä ollu pokkaa
mad.gif

OT :

Mäkin luulin ensteks , että joku naapurin kolli pöllii mun kotilosta venttiilinhatut.

Kun toinen satsi oli kadonnut ja viel yhet ostin ja seurasin tarkemmin , huomasin et niitä hävis yksitellen.

Elikkä , oisko kuitenkin niin , että ne alumiiniset hienon väriset osat ei vaan pysy kireellä.

Viimesen (sen ainoon
sad_orig.gif
) kiristin hiukan kireemmälle (ihan käsikireydelle kuitenkin) ja se pysy paikoillaan.

Käyttö vaan hankalaa kun täytys aina naama punasena kiristää ( ja avata ).

Eli ei enään hienoja alumiinisia korkkeja kotilossa
tounge.gif

062802moto_prv.gif

Ei sitten kyse olis siitä, että se naapurin pikku kynäniska ei saa tiukalle väännettyjä venttiilinhattuja irti?

Nii mut mix se veis niitä yks kerrallaan ?
nixweiss.gif

Ainakin mulla niitä hävis tipoittain siitä viimesestä satsista..

Paitti se viimonen
tounge.gif

062802moto_prv.gif

Nii mut mix se veis niitä yks kerrallaan ?  
nixweiss.gif

Ainakin mulla niitä hävis tipoittain siitä viimesestä satsista..

Paitti se viimonen  
tounge.gif

062802moto_prv.gif
Siksi, kun se joutuu itekin laittamaan yksitellen vaihingon kiertämään. Aina kun saa PV-suitsaan venttilin hatut, niin joku JOPO-kundi pöllii ne suitsasta ja hän tulee taas parkkipaikallesi...  
062802jumpie_prv.gif

Edit: Itse jouduin kolmen kierroksen jälkeen ostamaan tavalliset mustat hatut. Kyllä pysyy.

Eli se on se saakutin JOPO-fillaristi kele , kun aiheuttaa tän kaiken  
mad.gif

biggrin.gif

biggrin.gif

biggrin.gif

062802moto_prv.gif

edit:

ei mut heeetkinen...

mihinkäs se JOPOilija niitä venttiilinhattuja niin perhanasti tarttee ??
nixweiss.gif

Varsinkin kun niitä häviää niin monesta eri autosta...

062802moto_prv.gif

Helvetti kun saa vääntää rautalankaa. Markopetteri ei tietenkään saa vääntää sitä venttiilinhattua Jopoonsa kovin kireälle, ettei rasitu.

Eli markopetteri on syyllinen kun hukkaa kokoajan niitä hattuja...
tounge.gif

Jaa mut mikäs olikaan aihe
nixweiss.gif

Ja kohta tulee Mode ja heivaa markopetterit ym. bittien taivaaseen..
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

No ei se mitään , hauskaa oli silti.
wink.gif

062802moto_prv.gif

Itse olen todennut hyväksi kikaksi kiristää kuusikulmaiset venttiilin hatut ihan kuusikulmamuttereille tarkoitetulla avaimella sen verran kireälle, ettei tarvitse katsella niiden häviämistä viikosta toiseen.

Pitää sitten sen avaimen aina mukana, niin pystyy täyttäessä availemaan siellä huoltsikalla. Tosin eihän nuo mitää hienoja hattuja ole mutta ainakin pysyy ilmat sisällä

Mä yritin kerran. Melkeen oikealla työkalulla  
sad_orig.gif

Ensinnäkin siitä lähti väri pinnasta ( halpa kopio  
nixweiss.gif
) ja sen muoto meni mutkalle.

En kiristelly enään työkalulla...

062802moto_prv.gif

edit: lisää sanoja

Mietin vaan, että mistä ne ostajat löytyy tolle varastetulle tavaralle, kun kukaan ei sitä myönnä ostavansa.
Ongelma onkin siinä, että mistä sen voi tietää varastetuksi, ei rehellisillä myyjilläkään aina mitään kuitteja ole vanhoista tavaroista. Jos ostat joltain vaikka sliparin niin tiukkaatko ostokuitin? Aika mahdotonta on kaiken alkuperää selvittää, sehän voi olla jo ties monennella omistajalla.
Kyllä se kyselemällä selviää onko laillisesta kaupasta kyse. Tyhmäksi on turha ruveta kun on moraalista kyse. Ainahan joukkoon mahtuu muutama niin hyvä paskanpuhuja, että ohi menee varastettukin, mutta pääosin kyllä pystyy pääsemään perille onko tavara omaa vai lainattua.
Aina en ole saanut kuittia, mutta usein sitä tulee tavaraa ostettaessa kysyttyä, useimmiten sen kun saa.
Varastetun tavaran tuntee helpoiten siitä, että hinta on normaalia halvempi ja siitä saa nopeaan tahtiin vielä tiputettua aimo osan pois.

Ainakin tampereella pikku skidit keräilee erilaisia venttiilin hattuja ja vaihtelee niitä. Liekkö oli keväällä kun jäi oikein suuri rikollis liiga kiinni ala-aste ja ylä-aste ikäistä porukkaa.

Noita hattuja on kyllä mennyt monet, muttei ketuta niin paljon kuin vandalismi. Lasinpyyhkimien katkomiset ja maalipinnan naarmuttamiset.

Toi on erään tutun pyörä ja tos jutussa on jäänyt poies, et pyörä oli yritetty nyysiä. Myöskin tän jälkeen oli vielä viety pusikkoon ja kaadettu sinne. Tuntuu olevan täällä jäkessä joku porukka nyt kiertelemässä. Vähän aikaisemmin tätä tapausta kaverin 12r oli kans saanut samanlaisen käsittelyn.Putkea eivät sentään olleet kerenneet ottaa matkaan. Tämä tapaus tapahtu Pajalan suunnalla.

Minulla on Yoshimuran kiinnityspulteissa Locktiten sitä toiseksi pitävintä, "lähes pysyvää" lukitetta, joka vaatii 400 astetta lämpöä lauetakseen. Ei ihan heti tartu kenellekään ohikulkijalle vaatteisiin, tuskin on niin isoja vääntövarsia kellään takin alla että lähtee irti.
Tai ainakin takuuvarmasti hälytin laukeaa viimeistään jo tiukkuutta kokeillessa, mutta auttaisi varmaan ilmankin, vinkkinä muille.

Voisko tollanen olla tilauskeikkis?
Voi. Maailmalla viedään paljon autoista turvatyynyjä ihan ammattimaisesti, ne on kalliita, kevyitä, helppo irrottaa ja niillä on kysyntää. Sama lienee noitten slipareitten kanssa. Varmaan jo jonkun pyörässä kiinni tai jollain piripäällä myynnissä.
Ei tarvitse hakea maailmalta asti, kyllä Suomessa on anastettu ajoneuvoista kymmeniä turvatyynyjä. Ei siitä välttämättä ole vaan tiedotettu näyttävästi.

onpas mahtavat pörinät tässä Devilin putkessa
tounge.gif

ei vaiskaan, vituttaishan tuo ku pitäs johonki lähteä eikä ois putkea paikalla.. mites korvaako vakuutus tollasessa tapauksessa yleensä?

Back