Pakoputki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja avivolin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

avivolin

New member
Tervehdys viisaat!  
bowdown.gif

Minulla on kohta 10k ajettu puolilitrainen Suitsu, jossa on jollakin mönjällä (alunperin) mattamustaksi viimeistellyt pakoputket sylintereiltä pöntölle saakka. Tähän asti ne ovat myös säilyneet mattamustina, mutta nyt varsinkin toisen ja toispuoleisesti väri alkaa muuttua ruosteen ruskeaksi. Ja raudan hapettumisesta käsittääkseni on todella kyse. Ennenkuin röörit muuttuvat ihan hoitamattoman näköisiksi, niin kertokaa millä niitä voi/kannattaa hoitaa? Jotta notta pysyisivät enämpi mustina.

wink.gif
Kipase heti aamulla rautakauppaan ja osta Hellamustaa..kulkee ihan tuolla nimellä...sillä luulis saavan jotain aikaan..... ei tässä yhtäkkiä tuu mieleen kun 1 toinen konsti.. täällä Turussa on ainakin eräs firma kn tekee/entisöi ajoneuvoja ja heillä on jonkinlainen pinnoitus menetelmä jolla saa mm. sellaista satinmustaa pintaa joka kestää muistaakseni 1200 celzziusta
tounge.gif
Luulen kuitenkin jotta hella mustalla onnistuu edullisemmin... mutta halpaa ja hyvää ei kyllä toisaalta ole.......

Kuumakesto mattamusta spray. Pysynyt yllättävän hyvin mun gixun rööreissä. Tottakai ruosteet alta pois. Itsellä oli niin ruosteessa että karhunkieli nopeussäätöiseen pikkurälläkkään ja rällällälläää... ja mualit piälle. Sulla varmaan riittää hiomapaperi.

Back