Paljonko ajoit renkaillasi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja designet
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos kutonen toimii, mitenhän Z8 toimisi kun on kuitenkin aika lailla parempi kaikin puolin kuin vanha Z6....:orgmp2::orgmp3:
 
Mulla ZZR1400:ssa alla Angel GT:t, ajettu n.5 tkm eikä huomattavasti kuluneet vielä...:orgmp2:
 
Eturengas kestää yleensä 22-24000 km.
Takakumi puolet vähemmän eli 11-13000 km.
Metzeler ME880 , ajotuntuma hyvä , mutta kallis ja kestää huonosti kulutusta.
Pyörä M1800r

Moottoripyörien rengaskulutus kestävyys on naurettavalla tasolla. Ei autohemmotkaan kolmen kuukauden välein käy renkaita ostamassa. Aika järkyttävää lukea noita alle 5000 km ajosuoritteita... ja sitten iloisin mielin kauppaan hakemaan uutta alle. Uskoisin että nykytekniikalla voitaisiin valmistaa paremmin kilometrejä sietävää rengasta ominaisuuksien siitä kärsimättä jos vain....
Olisin tyytyväinen jos gummit , varsinkin tuo takagummi kestäisi paremmin kulutusta. Joku 30 tkm taso alkais tyydyttää.
Talven aikana tilaan ilmeisesti Pirelli Night Dragon 130/70-18 ja taakse Pirelli Diablo 240/40-18. Ensi kertaa Pirelliä alle :thumbup:
Mprenkaat-store.com , hinnat selväti edullisemmat kuin Metzin , etu 124,00 ja taka 137,00
 
Pannarissa (ST-1300 ABS, edessä 120/70 R18, takana 170/60 R17) Metzelerin Z8 Interact kesti reilut 15 tkm. Rauhallista matka-ajoa, josta kolmannes kaksi päällä ja kaikki laukut täynnä. Kaikin puolin hyvät renkaat, tosin nyt alle tulee vaihteen vuoksi PR3. Paine takana yksin 3,2 ja kaksin jopa 3,4 ja edessä noin 3 - 3,2, siis pari - kolme kymppää suositusten yli. Suosituspaineella reunat näyttivät kuluvan keskiosaa enemmän, jonka takia nostin tasoa. Pyörän kokonaispaino, kaksi päällä matkavarusteissa lähentelee 500 kg.
 
14twt5i.jpg

8412 ajettu Angel GT takanen

5cab9k.jpg

ja 12276 ajettu etunen

EDIT: VTR 1000F -05
 
Viimeksi muokattu:
Huomenna menee takakumi vaihtoon, edellinen omistaja oli kirjannut kaikki huoltotoimenpiteet ja renkaanvaihdot ylös ja sen mukaan misukan sport road 2:t ovat pyörineet alla rapiat 16 tkm. Etukumilla mennään loppusyksy, kai. Ja onhan se takanenkin sakkorengas ollut jo hetken, mutta yhden vähän kokeneemman motoristin sanoin "niin kauan ei hätää kun kudokset ei näy" :grin:
 
19795km,Michelin Pilot Activ, pyörä Yamaha XJ 900.
Edessä oli n.2mm. pintaa,takana n.3mm.Oli vaihdettava euroopan reissun takia ja olihan takarengas jo aika kulmikas.
 
Tää kuuluis kurapyörä puolelle mut laitetaan tänne ny: r1200gsa, alla oli michelin anakee 2, nyt vaihtuu kovien äänien vuoksi. Ulvoo pirusti kun kanttailee, jyrisee kun kääntelee hitaassa vauhdissa. Pintaa ois ollu. Tänään tulee contit alle. Misukat oli 8tkm ajetut.
 
Angel GT meni power-tourinkia takana sen 7000 km, ei ollu aivan finaalissa mutta koska olin etelä-Ranskassa niin vaihtoon se meni. Helvetin hyvä gummi pidoltaan ollakseen tuollainen tourinki-rinkula. :)

Alle meni Michelin Pilot Power 3:t. Maksoivat alta-alle 277 e.:respect:
 
Etunen alla on mopon ensiasennusrengas ja mittariin tuli eilen 25000km. Vielä näyttää olevan n. 2-3mm kulutusmerkkiin.... no vaihdetaan se syksyn/talven aikana tallin nurkassa olevaan pehmeempään uuteen Contiin...
Takarengas on ikivanha kova misukka( jonka edellinen omistaja on ilmeisesti saanut "halvalla") ja jossa vielä pintaa tonnin, kahden ajoon.
Itse olen pyörällä ajanut nyt reilut 5000km ja uusi takanakki on tilattu jo, joten ennen kuun loppua se sliksi on vaihdettava
 
Pilot power 3, takana 7000km ja keskeltä kankaat näkyviin. Ei kantikkaaksi kulunut kuitenkaan. Radalla ajettu noin 300km 7000km suoritteesta. Edessä samanverran ajettu power 3, pintaa 50% jäljellä, ei kulunut kantille. 2ct toimii ja ajo on kuitenkin 95% "melko" kovaa mutkatie ajoa:grin:

Pyöränä R1 ja rengaskokoina 120/70 ja 190/55
 
Pirellin Supercorsa etunen tais viimeks kestää 700-800km ennen kuin oli täysin kalju ja Bridgen R10 takanen kesti n. 500-600km kun oli pakko luopua siitä pito-ongelmien takia. :)-
 
Pilot Power3 190/55 takanen kesti 8500 kilsaa, jonka jälkeen kankailla. Pyöränä B-King. Ajo muodostui arkena aktiivisesta ajosta ja reippaista avauksista sekä Nordkapin touringista, jonka myötä kilsoja tuli 3700. Reissun päätyttyä rengas oli kulunut selvästi kantikkaaksi. Rengas on erittäin pitävä kaikissa tilanteissa. Pitävälle renkaalle 8,5 tkm lienee hyvä suoritus?
 
PR2 ja 12 tKm takana ja nyt ovat tourinkiajomaiseen tapaan kuluneet "kolmikulmaisiksi". Pintaa olis vielä, mutta vaihdetaanpa samanmoisiin uusiin. VFR1200F.
 
Pirellin Supercorsa etunen tais viimeks kestää 700-800km ennen kuin oli täysin kalju ja Bridgen R10 takanen kesti n. 500-600km kun oli pakko luopua siitä pito-ongelmien takia. :)-

Tästä tuli mieleen, että en ole vielä karvaista rengasta ostanut. :-)

Katukumeilla, Michelinin Pilot Powereita eri versioina, on sellaiset 6000-7000 km päässyt hupiajoa ennen kuin rengas alkaa tuntua ajossa liian huonolta. Ensiasennuskumit Battlax S20:t kesti vähän päälle 3000 km, sama juttu joskus 016:n kanssa.
 
Tästä tuli mieleen, että en ole vielä karvaista rengasta ostanut. :-)

Katukumeilla, Michelinin Pilot Powereita eri versioina, on sellaiset 6000-7000 km päässyt hupiajoa ennen kuin rengas alkaa tuntua ajossa liian huonolta. Ensiasennuskumit Battlax S20:t kesti vähän päälle 3000 km, sama juttu joskus 016:n kanssa.

Mullakin nykyään renkaat "karvattomia", kun ei ole ollut varaa ostaa uusia renkuloita.... silloin ennen kun ei käynyt radalla ne laidalla olevat "karvat" oli siinä vielä kun keskeltä paistoi kankaat :D

Olen kerran ajanut kaljulla renkaalla kun diablo dragon supercorsasta katosi viimeisinkin kuvio ratapäivillä...
 
Kawasaki Er-6F
Takarengas Dunlop, Bridgestone BT 21, Me Z6, Me Z8 kestäneet keskimäärin 8 tkm
Eturengas vastaavat merkit n. 16 tkm

Ja ajona normaalia maantieajoa
 
Back
Ylös