Paljonko ajoit renkaillasi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja designet
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

designet

New member
Renkaanvaihto edessä ja kestävämpää kumia toivoisin löytäväni kuten moni muukin. Foorumilta saa lukea miten renkaat kestää 15 tkm (Z6 busalla), mutta kun itse laittaa alle niin sillä pääseekin 7 tkm (Z6 Z750:llä). Eli ajotapa ratkaisee enemmän kuin pyörä. Toivoisinkin listausta jossa kukin laittaa eri renkailla ajetut kilometrit. Näin olisi helpompaa vertailla eri ajotavan vaikutusta eri renkaissa. Esim. Jos joku on ajanut samalla renkaalla samat kilsat kuin itse, niin todennäköisesti muilla renkailla saadut kilsamäärät on pitkälti samat. Lisäksi olisi hyvä saada joku arvosana kumeista, vaikka (4-10).

Eli jotenkin näin:

Pyörä: Z750
Rengaskoko: 120/70 ZR17 ja 180/55 ZR17
Dunlop Sportmax Qualifier (OEM) taka: 3 tkm (4)
Pirelli Diablo etu: 10-12 tkm (8)
Pirelli Diablo taka: 5-6 tkm (8)
Metzeler Z6 etu: 12 tkm (9)
Metzeler Z6 taka: 7 tkm (9)

Ps. En löytänyt vastaavaa aihetta mutta jos on päälekkäinen niin saa poistaa.
 
Viimeksi muokattu:
Z1000:
Michelin Pilot Road 3 etu: 120/70, 2.7 bar, 10 000 km
Michelin Pilot Road 3 taka: 190/55, 2.9 bar, 10 000 km

990 SuperDuke
Michelin Pilot Power 3 taka: 180/55, 2.9 bar, 5000 km
Michelin Pilot Power 3 taka: 180/55, 2.6 bar, 5500 km
Michelin Pilot Power 3 etu: 120/70, 2.6 bar, 10 500 km

Tuono V4R
Michelin Power Supersport taka: 190/55 2.8 bar, 4000 km
 
Viimeksi muokattu:
ZX-9R
Etu Metzeler Sportec m3 120/70 17'' 2,7 bar, muistaakseni noin 7-8000 km ja vielä oli 2mm pintaa jäljellä

Taka Full bore 190/50 17'' 3,1 bar 6000 km justiinsa kului sen merkin tasalle

Taka Pirelli Diablo Rosso II 180/50 17'' 3,1 bar, 5500 km ja kankaat alko paistamaan.

Nyt testissä takana Metzelerin Sportec m3, pitää päivitellä jahka tuo on lopussa.

Ajotyyli on ollu kohtuu räväkkää muttei nyt sentään ihan rata-ajoa.
 
ZX6R

Pilot Road 3, 180/55R17, 2,8 bar

Nyt takana 8000km ja monta milliä pintaa jäljellä. Ajotyyli on luokkaa "jokainen kiihdytys täysiä".
 
FZ6lla edessä 120 ja takana 180, 2.5 ja 2.9 paineilla misukat Pilot Powerit 10 000km molemmat....
 
Honda hornet cb600f
Pirellin diablot, paineet 2.5 ja 2.9
6000km kankailla takarengas, eessä kesti 10tkm
Metzeler z6 5000km ajetut ja pintaa vielä reilusti eessä ja takana

Triumph Speed Triple
Metzeler z8, 5000km, paine 2.5 ja 2.9
pintaa 2/3 ja tasaisesti kuluneet

Suzuki Dr-z 400
Pilot road 3000km ja kankailla 2.2 edessä ja takana
Edessä menee vielä 4000km

Ajotyyli on suht räväkkä ja joskus saattaa rengas sutia kiihyttäessä
Sent from my RM-821_eu_finland_207 using Board Express
 
Taunon takaset:

Supercorsa Pro 180/55: ~4000
Rosso II 190/55: ~3600 (kevät söi)
Rosso Corsa 190/55: ~4500

Tunturikissan takaset 160/60:

PR 2: ~14 200
PP 2CT: ~8 600
Dunlop Sportsmart: ~4 600 (oikea kylki sileäksi Gotland Ringillä)

Etusia en nyt ole nahoille ajanut. Tällä hetkellä edessä on alla pyörinyt Rosso Corsa noin 7 tkm. Vielä se hetken menee.
 
ZX-10R 2004
Pirelli Supercorsa SP 120/70 ja 190/55 - parhaimmillaan reilu 8000km. Pelkkää katuajoa olisi kestänyt vielä pidempäänkin. Ratailu vain ehti kuluttaa reunoilta loppuun.

Kadulla paineet 2,7 ja 3,0bar
 
FZS600 vm -01
Etusella (pirelli diablo) ajettu nyt jotain 6000km ja menee vielä ainaki saman verran, paineet 2,5bar

Takanen bridgestonen batlax ajettu yli 8000km ja pintaa vielä vaikka kuinka paljon, ajelen ehkä vielä samoilla renkailla ensi kaudenkin. Mut mun ajot onki suht rauhallista. Takasen paineet 3,0bar
 
ZZR1400 vm.2012

alkup. Br S20 120/70 & 190/50/17 4000 km (9,5)

Dunlop Roadsmart II 120/70 & 190/55/17 ajettu 5000 km ja menee vielä lähes toisen saman (8)
 
VFR1200F
Mich PR3, ed. 12 tkm molemmat ja täysin finaalissa.
Nykyiset samat ja vaihtoon 10 tkm. Ja malli vaihtuu, kun tietäs, että mihin?:paikallatuulee:
Arvosana 7, lähinnä huono luotto mutkissa, jos meikäläinen nyt yleensä kantata osaa.
Paineet: etu 2,7 ja taka 3,2
 
CBR1000RR vm. 2012

Alkuperäinen Dunlop qualifier2 190/50 takanen ~5400km kunnes oli keskeltä kalju.
Nykyinen Dunlop SportSmart 190/55 ~8300km ja pintaa hitusen vajaa milli keskellä jäljellä.

Kumpikaan rengas ei ole sutinut kertaakaan...
 
Tuksu 600SS. Molemmat renkaat laitettu samaan aikaan.
Pirelli Diablo 160/60-17 n. 5000km ja kankaat näkyviin viimeisellä 30km kaupunkilenkillä. 2,5bar
Pirelli Diablo 120/?-17 vajaa puolet jäljellä.
Tuksulla ei paljon sutitella, mutta käytän aika paljon yhdistettyä moottori- ja takajarrujarrutusta.
 
Pyörä Hayabusa K8
Michelin Pilot Road 2 takana: ~18tkm
Ajotapa: aina kiihdytys kaasupohjassa kuin mahdollista.. sisälti myös 2.5 ratapäivää ja autobaanaa.
CBR600:ssa sama rengas olisi kestänyt vielä pidempään mutta myin pyörän pois kun kilsoja oli takarenkaalla 15000 ja kumia keskellä jäljellä 4.5mm.
Paineet 3-3.4 bar.
 
VFR1200f
190/55/17
120/70/17

renkaat Z8

molemmat 10tkm

arvosana 9


Kokeiles Z8, olikos se nyt C-malli joka on keskeltä vahvistettu kun ajelet jonkun verran 2päällä. Musta tuo oli hyvä rengas.
Mitä paineita olet käyttänyt?
Radalla käynyt. Laskenutko paineita?
 
ZX-9R '03

ContiRoadAttack 2
Paineet, takana 2.9, edessä 2.6. Radalla räveltäessä 2.5 ja 2.3
190/50/17 n.6000, kevään ekoilla ajoilla alkoi ilmestymään palkeenkieliä renkaan keskelle. Takarenkaalla oli takana kolme elämän ekaa ratapäivää.
120/70/17 vaihtokunnossa nyt n.7500km jälkeen. (5*radalla)

Ajotapa: Reipas. Äidin mielestä ihan liian lujaa ja vaarallisesti.
 
VFR 800 VTEC ('03)
- Metzeler Z6 Interact, taka 17100 km ja rengas aivan loppu
- Metzeler Z6, etu 13300 km ja vielä millin verran kulutuspintaa

Ensimmäinen pyörä, ensimmäiset renkaat, joten se ja luultavasti myös nuo kilometrit kertovat ajotyylin :) Nyt toinen setti samanlaisia renkaita alla ja vaikuttaa siltä, että jäädään puoleen ensimmäisen setin kilsoista ainakin takarenkaan kohdalla.
 
FZ 6 S

Ensiasennus Dunlop takasella n. 8 tkm etusella n.13 tkm jolloin molemmat vaihtokunnossa.

Misukan Pilot Road 2 180/17 takasella n.25tkm ja suunnileen sama 120/17 etusella laillisen rajalla vaihdettu.

Nyt Road 3 joilla nyt takasella ajettu n.20tkm ja voi 5 vielä mennä, etusella ajettu nyt n. 10 ja vielä reilusti sama edessä.

Paineet etu 2,5-2.8 taka 2,8-3,2.
 
Z1000 2013 ensiasennus Pirelli 4500km takarenkaalla. Tuli jo kankaat näkyviin. Paineet 2,9 ja ajotapa epätaloudellinen. Edessä vielä pintaa vaikka muille jakaa.
 
Pyöränä allaoleva. Takana Bridgestone BT014 ja kilsoja n. 5000km : keskeltä sileä -> vaihdettu. Etunen sama ja pintaa jäljellä n. 2mm.

Ajotapa uudella pyörällä oli viimekesänä innostunut. Arvosanaksi 6.
 
Back
Ylös