Paljonko hintaa Triplelle

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joopa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Joopa

New member
Pitäisi päästä Triplestä eroon, -99 siisti 955i ja kilometrejäkin alle 30 000. Lisävarusteita vähintäänkin riittävästi.
Mikä helevetti mättää kun ei ole tullut ensimmäistäkään kyselyä moposta. Olenko liian ahne kun pidän hintaa 9000€.

Paljonko "puolueeton" Trumpparaati rankkaisi tuommoiselle Triplelle hintaa?
 
Pitäisi päästä Triplestä eroon, -99 siisti 955i ja kilometrejäkin alle 30 000. Lisävarusteita vähintäänkin riittävästi.
Mikä helevetti mättää kun ei ole tullut ensimmäistäkään kyselyä moposta. Olenko liian ahne kun pidän hintaa 9000€.

Paljonko "puolueeton" Trumpparaati rankkaisi tuommoiselle Triplelle hintaa?
Oikeasta hinnasta on vaikea sanoa, mutta perinteisesti lisävarusteet eivät käytetyssä mopossa juurikaan nosta hintaa. Viriänkkärit jne. saattavat sitä jonkun silmissä jopa laskea, koska noviisimopoilijalle tämä on viesti siitä että pyörä on ollut jonkun mielipuolen pompperin käytössä, joka on rääkännyt konetta 24/7.

Eli laita mopo vakioksi ja myy lisäkikattimet erikseen.

Vanhempi Triple on myös saattanut kärsiä pientä inflaatiota ostajakandidaattien keskuudessa, koska se ei ole enää samaa mallia kuin nyt myynnissä oleva '05 vuosikerta, vaan "vanhaa" mallia.
 
Vastaavaa olen kuullut tuttavapiirissä mopoaan myyviltä.. Harvassa ovat tosi ostajat ja ilmatteeksi pitäis saada.. Tietyt mallit tosin viedään käsistä. Ehkä vasta nyt alkaa olla havaittavissa käytettyjen hintojen putoaminen noiden veromuutosten ja tuontipyörien takia..
 
Jos meinaat tehdä pyörästä "alkuperäisen" niin kerro mitä lisävarusteita sulla on. Olisin kiinnostunut ainakin putkesta - ja eikös sulla ollut jotain muutakin viriosaa siinä?
 
Hinta näyttäisi olevan kohdallaan, mikäli kulutusosat on ok ja pyörää on huollettu hyvin. Tuon ikäisiä Triplejä on aika vähän myynnissä suomessa - vasta 2003 ja sitä uudempia löytyy. HD-centerissa oli/on vuoden 1997 T509 (siis tämä 900-kuutioinen kaasarivehje) ja hintaluokka oli sama kuin sinunkin pyyntisi.
Soitappas johonkin Trumppaa myyvään liikkeeseen ja kysy tarjous vuoden 2005 Triplestä siten, että vaihdokkina olisi tuo sinun fillari. Siitä voisi saada jotain suuntaa ja kiinnostaisi minuakin.
 
Kyllä minusta on vähän kova pyynti.
Keväällä kun sai uuden -04 mallisen Triplen reilulla 12 000€. Varusteilla ei tosiaan ole jälleenmyyntiarvoon suurta vaikutusta. Niiden avulla on kyllä helpompi saada pyörä (tai auto, vene, lentokone..) myydyksi. Jos viivalla on kaksi samanhintaista ja -kuntoista pyörää jossa toisessa on enemmän varusteita, niin yleensä valinta taitaa siihen osua.
 
Hinta näyttäisi olevan kohdallaan, mikäli kulutusosat on ok ja pyörää on huollettu hyvin. Tuon ikäisiä Triplejä on aika vähän myynnissä suomessa - vasta 2003 ja sitä uudempia löytyy. HD-centerissa oli/on vuoden 1997 T509 (siis tämä 900-kuutioinen kaasarivehje) ja hintaluokka oli sama kuin sinunkin pyyntisi.
Soitappas johonkin Trumppaa myyvään liikkeeseen ja kysy tarjous vuoden 2005 Triplestä siten, että vaihdokkina olisi tuo sinun fillari. Siitä voisi saada jotain suuntaa ja kiinnostaisi minuakin.
Liikkeistä ei taida olla paljon apua kun yrittää realisoida moponsa rahaksi, ei toiseksi pyöräksi.

Mopossa ei sinällään ole viriosaa, Triumphin hiilariputkea lukuunottamatta. Varustelistalla on sen sijaan muuta pikkurompetta orkkis huoltopukista alkaen.

Koko paketti on näkösällä nettimoto.comissa. Emmää tiiä.. saatana.
Luulisi että Triple menisi kun ei ole semmoinen rivipyörä joita tulee joka nurkalla vastaan.
Varsinkin kun tuon vuoden 1999 jälkeen Triplessä on ulkonäkö mennyt vaan alaspäin ;)
 
Kyllä se valitettavasti on liian kova hinta. Vähän aikaa sitten kun möin omaani ('03, juuri huollettu, varusteilla ja takuuta jäljellä) niin hintapyyntö oli 10 400,- eikä silti tullut kauppoja. Muutama vaihtotarjouksen kyselijä.

Kokeile ensin pudottaa tonni, jos ei auta niin pudota toinen. Suomessa on tosi hankalaa myydä "ei-mainstream"-pyörää.
 
Ei kyllä mopon myyminen yksityiselle ole Suomessa mitään herkkua näinä päivinä. Syitä tähän on useita. Ensinnäkin harvalla on irrottaa useita tonneja käteistä yksityiskauppaan, minkä vuoksi rahoitusta tarjoavat firmat korkeampine hintoineenkin houkuttavat enemmän. Toiseksi Suomessa kaikki haluaa ajaa ceebeeärrällä ja korollalla, minkä vuoksi 'marginaali'pyörää kaupatessa tarvitaan erittäin hyvä pyörä, paljon näkyvyyttä markkinoinnissa ja sitten vain paljon hyvää tuuria, että sen ehkä vain yhden tosiostajan saa kiinnostumaan. Paljonhan on näitä haaveilijoita, jotka ovat ostavinaan pyörää 'Saksasta', vaikka tosiasiassa sitä pyörää ei koskaan tule hankittua. Rassaavaksi homman tekevät vielä urpot, jotka aukovat päätään nettipalstoilla hinnoista ja varusteista, joille ei kuulemma saisi pitää mitään hintaa. Ehkä näissä on mukana joitakin vedätysyrityksiäkin, mutta kyllä laskutaitoisen ostajan pitäisi tajuta, mikä arvo varusteilla on, jos niitä tarvitsee. Toisaalta jos ostaja ei niitä tarvitse (oikeastaan ei vielä tiedä tarvitsevansa), niin ehkä se mopo kannattaa myydä vakiona. Tärkeä pointti on myös se, että kyllähän se myyjä tietää pyöränsä olevan hyvä, jos se näin on, mutta ostajan on vaikea saada siitä täyttä varmuutta.

Tästä huolimatta sain keväällä oman kolme vuotta vanhan XJR:ni myytyä kohtuulliseen hintaan, vaikkakin mielestäni ostaja teki tässä paremman kaupan. Muutaman vuoden vanhan pyörän myyjää tietysti kirpaisee siitä ennen verojen alentumista maksettu kovempi hinta, mutta yleinen hintatason lasku on vain nieltävä. Itseä kyllä lohduttaa aika paljon se, että väliä uuteen Superdukeen ei tullut maksettavaksi kuin ehkä 500 €, ulkomailla tietysti kuten sinullakin on edessä.

Yhteenvetona, ostajan markkinat näyttää vallitsevan, mutta se yksi oikea ostaja siihen vain tarvitaan. Ei muuta kuin onnea Trumpan myyntiin!
 
Jos pitaa myyda nopeesti, niin ei auta muu kun myyda halvalla. Ite moin 94:sen FZR 4000 eurolla. Liikkeissa pyydetaan 6500... ja silleen.
 
niin, unohtu mainita etta kun hinnan oli sitten veivannu tosi alas, niin kyselyja alko kylla tulla!
 
Kyllä se oikea hinta on se millä kaupaksi menee. Mielestäni hinta on kova. Tonnin tiputus kerralla on ehkä vähän liian kova. Tiputa 500e, pidä ilmoitus pari viikkoa, sitten taas 500e, pari viikkoa jne... sitten kun kaupat syntyy niin tiedät mikä oli oikea hinta. Sitä mitä noi liikkeet pyytää käytetyistä voi kommentoida sanomalla, että pyynti on pyynti, ei taideta paljon kauppoja tehdä nuilla hinnoilla. Sen voi todeta siitäkin, kun motopalstan ilmoja kattelet: Samat mopot kykkii siellä aina vaan...

Itte myin keväämmällä auton samalla tavalla: hintapyynnit 13500, 12900, 12500,11900 ja vasta 11500e tuli kaupat, eli 2000e alkuperäisestä pyynnistä piti tiputtaa ja vasta tuossa 12500e kohdalla tuli eka kysely.

Se vaan on niin raakaa peliä, että pyörien kanssa on sama homma kun autojenkin kohdalla tänä päivänä: Tarjontaa on käytetyistä aika roimasti. Itte meinaan käyttää tilannetta hyväkseni kun syksymmällä iskee taas auton tarve. Kiertelen liikkeitä ja yksityisiä ja tarjoan roimasti alle pyynnin... saas nähdä kuin käy...
thumbs-up.gif
 
..Rassaavaksi homman tekevät vielä urpot, jotka aukovat päätään nettipalstoilla hinnoista ja varusteista, joille ei kuulemma saisi pitää mitään hintaa. Ehkä näissä on mukana joitakin vedätysyrityksiäkin, mutta kyllä laskutaitoisen ostajan pitäisi tajuta, mikä arvo varusteilla on, jos niitä tarvitsee..
No kukin tietty tyylillään, mutta minä kerroin oman mielipiteeni juuri keväällä pyörän vaihtaneena. Käytänpä nyt sitä sitten oikein esimerkkinä;

HD-centterissä oli keväällä (ehkä vieläkin?) myyntitilissä viimevuotinen Triple, jossa varusteina vaikka mitä. Putkea, lisämuoveja, vilkkua ja stongaa. Pyynti pyörästä oli enemmän kuin uudessa samanlaisessa ilman varusteita. En harkinnut hetkeäkään tuon käytetyn ostamista, koska arvostan enemmän sitä uutta pyörää kuin niitä varusteita.
Mä en ainakaan juuri siis arvosta niitä varusteita rahallisesti, mutta kahden käytetyn kohdalla saattaa voittaa se jossa niitä paremmin on.
 
Nyt tuntuu menevän käytetyt tosi nihkeästi kaupaksi. Luulen sen johtuvan siitä, että muutaman vuoden ikäisillä laitteilla on niin vähän hintaeroa uuteen, että ennemmin ostetaan tuliterä rahoituksella. Uusien moottoripyörien myynti onkin noussut 15% viime vuodesta.

Itse kauppasin entistä pyörääni toukokuussa saamatta ainuttakaan yhteydenottoa hinnan tiputtamisesta huolimatta. Sain siitä kuitenkin loppujen lopuksi vaihdossa saman mitä pyysin yksityisiltä.

*.m
 
..Rassaavaksi homman tekevät vielä urpot, jotka aukovat päätään nettipalstoilla hinnoista ja varusteista, joille ei kuulemma saisi pitää mitään hintaa. Ehkä näissä on mukana joitakin vedätysyrityksiäkin, mutta kyllä laskutaitoisen ostajan pitäisi tajuta, mikä arvo varusteilla on, jos niitä tarvitsee..
No kukin tietty tyylillään, mutta minä kerroin oman mielipiteeni juuri keväällä pyörän vaihtaneena. Käytänpä nyt sitä sitten oikein esimerkkinä;

HD-centterissä oli keväällä (ehkä vieläkin?) myyntitilissä viimevuotinen Triple, jossa varusteina vaikka mitä. Putkea, lisämuoveja, vilkkua ja stongaa. Pyynti pyörästä oli enemmän kuin uudessa samanlaisessa ilman varusteita. En harkinnut hetkeäkään tuon käytetyn ostamista, koska arvostan enemmän sitä uutta pyörää kuin niitä varusteita.
Mä en ainakaan juuri siis arvosta niitä varusteita rahallisesti, mutta kahden käytetyn kohdalla saattaa voittaa se jossa niitä paremmin on.
No onhan siinä hintapyynnissä tietysti oltava joku tolkku. Esim. jos on kaksi muuten samanlaista käytettyä pyörää, joista toisessa on sanotaan nyt vaikka parilla tonnilla laadukkaita lisävarusteita (vaikkapa tehoputki, hälytin/ajonesto, laukut jne.) niin miksei siitä voisi pitää vähän korkeampaa pyyntiä (esim. 500 e) kuin siitä vakiosta? Joka niitä varusteita arvostaa ja tarvitsee, ja osaa laskea, päätynee tässäkin tapauksessa siihen varustellumpaan. Tai sitten ostaa ne kalliimmalla erikseen. Jos ostaja ei varusteista piittaa, niin siinähän on sitten tinkimisen aihetta.
 
Joskus aiemminkin olen laskenut mielessäni "järkevää" hintaa käytetylle. Ja se meni jotakuinkin näin:

Ajatellaan vastaavan, uuden ja ajamattoman triplen hinta. Tuolla aiemmin joku heitti 12000e, mikä kuulostaa realistiselta -04-mallille, korimallihan on vanha. Mitään ooveehoota tähän on turha tuputtaa, ei sellaisilla kauppoja tee kuin täysin tietämättömät tai upporikkaat joilla ei rahalla ole väliä.

Ajatellaan sitten mikä on tuollaisen käyttöaika, siis elinkaari. Heittäisin noin ihan lonkalta 100 000 km? Voi tietysti olla enemmänkin, mutta laitetaan toi ihan kuriositeetiksi. Toisin sanoen jäljellä olevaa "käyttöä" on 70%, jos kilometrejä on kertynyt 30tkm. Tulee 70% x 12000e = 8400e.

Tuosta pitää sitten vähentää mielestäni vielä kulutusosien kulumisen arvo. Eli niiden osien kulumisen "määrä" joita tullaan vaihtamaan vielä ennen koko mopon heivaamista romikselle ja jotka ajamattomassa pyörässä ovat luonnollisesti brand new. Tällaisia ovat tyypillisesti renkaat ja ketjut. Kuluneisuudesta riippuen (näitähän on tietysti jo uusittukin) vähennystä laitetaan luokkaa 0-1000e. Heitetään keskiarvoksi 500e. Jää 8400e - 500e = 7900e.

Sitten uuden pyörän takuun arvo. Sekin voidaan laskea ihan fiksusti. Mikä on todennäköisyys että pyörään tulee uuden pyörän takuun pituuden mittaisena aikana (tyypillisesti 2v) vika, joka uudessa pyörässä kuuluisi takuun piiriin? Entä vian korjauskustannus? Mahdotonta sanoa, mutta jotain todennäköisyyksiä voi asialle arpoa. Heitetään todennäköisyydeksi 50% ja vian korjauskustannukseksi vaikka 500e. Tietenkin vikoja voi olla sellainen kirjo että mahdotonta on sanoa mitä voisi tulla viaksi, mutta tuo 500e lienee vielä aika pieni lasku ammattilaiselta. Näin arvoa jää 7900e - (50% x 500e) = 7650e.

Joku 7500e vois siis mielestäni olla sellainen realistinen hinta, jonka minä maksaisin 30tkm ajetusta triplestä, jos sellaista oisin ostamassa. En ole ilmoitusta nähnyt, mutta jos lisävarusteita olisi, niin niistä vois maksaa ekstraa, jos ne olis sellaisia, että niitä itekkin haluais. Ei tietystikään uuden vastaavan osan hintaa...

Aika tyly hinta-arvio varmaan myyjän mielestä, mutta elämä on. Tuolla tavalla käytetylle pyörälle on ihan oikeasti laskettavissa taloudellisesti järkevä hinta. Voisin kuvitella, että jos kauppoja tekisi yritys, niin tuohon tyyliin sitä "oikeaa" hintaa haettaisiin. Mielestäni tämän päivän käytettyjen hintapyynneissä ei ole mitään tolkkua. Mutta sehän ei ole tyhmä joka pyytää. Ja "oikea" hintahan on lopulta se, jolla kaupat tehdään. Jos tarjonta on kysyntään verrattuna pientä, nousee käytettyjen hinta korkeammaksi kuin tuolla tavalla järkevästi laskettuna. Mutta nyt ei todellakaan ole sellainen tilanne markkinoilla! Pikemminkin tarjontaa on enemmän kuin kysyntää, joten hinnan kuuluisi joustaa vielä tuosta "järkevästä" hinnasta alas päin.

Muuan tuttavani myi muuten keväällä -03 tonnisen gixxerin, jolla oli ajettu 13tkm hintaan 13900e... ja vastaavia ajamattomia sai samaan aikaan 15000 eurolla... hohhoijaa. Eli toisaalta pyytää kannattaa.
 
Realistinen pyyntihinta lasketaan mielestäni näin:

1. Naputtele www.mobile.de ja etsi sieltä rehellisesti omaa pyörää vastaava härveli (ikä, ajokilometrit jne)
2. Laske hintaan lisää noin 1 500 euroa veroa
3. Siirrä calculaattorin näyttämä lukema sellaisenaan myynti-ilmoitukseen ja mainitse siinä, että hinta on sitten tiukka ja tinkivaraa ei ole.
 
Tuo kaavahan toimii. Esim. Suzuki GSX 600F vuosimallia '95:

Saksassa n. 1800e + siihen vaikka joku vajaa tonni veroa = n. 2500e.

Juuri myin tuommoisen nimenomaan 2500e:llä täysin huollettuna..
wink.gif
 
Back
Ylös