Paljonko kello on?

Pärinä-Pappa

New member
Pyöräillessä on monesti hankalaa, jopa vaarallista kaivaa rannekelloa hanskan alta tai kännykkää taskusta.
Olen miettinyt sijoittaa jonkinlaisen aikaraudan mittariston läheisyyteen. Kriteereinä olis vedenpitävyys, helppo kiinnitettävyys, keveys ja hinta. Ensimmäinen kriteerihän on itsestäänselvyys. Toka tarkoittaa, että kello olisi helppo asentaa ja ottaa pois, ainakin pariston vaihtoa varten, tarvitsematta rakentaa mitään rumia telineitä. No, keveys liittyy tohon edelliseen. Hinta = halpa. ei tarvitse pelätä, että joku pöllii. Jos pöllii niin ostaa uuden.
Oletteko itse värkkäillyt mitään vastaavia virityksiä?

Osta multa ko. käyttöön tarkoitettu, saat kympillä (uusi käyttämätön).
Tollanen (vasen ylin), tarra/karhuntarra kiinnitys
sa110034862-1.jpg

Edit. Kello on pienikokoinen, koko kellon halkaisija 2,5 cm ja näkyvän kellotaulun osuus; halkaisija 2,0 cm.

No jos katsoit tuon keskustelun kirjoitusajankohdan ja Papan liittymispäivän niin todennäköisesti ei ole lukenut, tuo HAKU on todella harvoin käytetty toimenpide tällä foorumilla, soisi yleistyvän.

Ja itse asiaan, olen Lidlistä joskus ostanut "sukeltajakellon" rannekkeella ja maksoikin n 5 euroa, hyvin on toiminut suomalaisessa ja ulkomaisessa sateessa eikä mene konkurssiin jos joku tarpeeseensa vie.

No jos katsoit tuon keskustelun kirjoitusajankohdan ja Papan liittymispäivän niin todennäköisesti ei ole lukenut, tuo HAKU on todella harvoin käytetty toimenpide tällä foorumilla, soisi yleistyvän.
Joop, sepä on välillä hankala koittaa metsästää sitten vanhentuneiden linkkien tavaroita kun linkissä näkyy tasan osoite, joka ei enää toimi ja linkin "nimenä" on täältä, tuo yms...
confused_orig.gif
Mutta joo, kyllä se hakukin toimii
smile_org.gif

Mutta joo asiaan, joku kello tars kans hommata. Vaikka ei sitä aina tarvi ajankulusta välittää kun mopolla ajosta nautiskeloo
sport05.gif

mulla on samanlainen kello mitä köpi kauppaa, tosin se on sellasen tankotelineen sisässä helvetin hyvin on toiminut, lousilta kaveri toi tuliaisina, mut eiköhän noita suomestakin saa??

Louisilta mäkin tuon toin tuliaisena...Motovelhot myy tuota samaa kelloa 20,-

Linkki Velhoille

Ellei Pärinälle kelpaa, niin joku muu saa sen...ootellaan...

Meikäläisellä on mopossa VDO-merkkinen polkupyörän nopeusmittari mopon oman mittariston lisäksi. Siinä näkyy kokoajan kello, plus lisäksi voi valita näyttöön myös tripin, nopeuden tai mitä kaikkee siinä sitten olikaan.

Eikös noita Sigman mittareita saa parillakympillä ja käsittääkseeni niissäkin on kello.

Suosittelen.

Meillä on perheen kaikissa Hondissa merkkilogolla varustettu pieni digikello, sellainen parin sokeripalan kokoinen vempain. Kiinnitys pyörään liimattavalla tarranauhalla, jossa kello pysyy hyvin. Oma aikarauta on ollut paikalla Sevenfiftyn mittariston keskellä kolme ajokautta enkä ole ottanut pois esim. pesun ajaksi vaan ruiskinut vettä päälle surutta. Yksi paristo on mennyt, toiminnassa kello on ollut myös talviajan. Laadukas, joskin melko hintava tuote ( viimeinen Raision Bike Worldin tiskillä vuosi sitten vajaa 40 euroa ).

Meikäläisellä on mopossa VDO-merkkinen polkupyörän nopeusmittari mopon oman mittariston lisäksi. Siinä näkyy kokoajan kello, plus lisäksi voi valita näyttöön myös tripin, nopeuden tai mitä kaikkee siinä sitten olikaan.

Eikös noita Sigman mittareita saa parillakympillä ja käsittääkseeni niissäkin on kello.

Suosittelen.
Saako nuo fillarin nopeus&trippimittarit tarkasti kalibroitua mp-käyttöön? Toimiikos ne jollain magneettianturilla ja vanteeseen kiinnitettävällä magneetilla vai miten ne pelaa?

^saa. Joo, antureilla toimii, anturin johtoa saattaa joutua jatkamaan. Älä osta 'langatonta', ei toimi mp:ssä.

Suosittelen.
Saako nuo fillarin nopeus&trippimittarit tarkasti kalibroitua mp-käyttöön? Toimiikos ne jollain magneettianturilla ja vanteeseen kiinnitettävällä magneetilla vai miten ne pelaa?
magneetillahan ne pelaa itse sain ruuvailtua siihen rautaan kiinni missä jarrulevy on kiinni (jos ny kukaan ymmärsi)
biggrin.gif
itse sain heti ekalla kertaa mitattua oikein renkaan kehän. näyttää 200km/h vauhdissa tasan saman mitä gps eli ihan riittävän tarkasti. ja lisäksi saat vielä kaiken maailman kivoja nippeli tiatoja kuten keskinopeuden, huiput, kasan trippejä ynnä muuta jännää.

Köyhä kun olen, ostin vesitiiviin halppis muovirannekellon ja laitoin omalla hihnallaan stongaan...

...toimii - ja värejäkin löytyy lähes joka pyörään sopivia.

niin ja makso 4,5 egee
lookaround_orig.gif

magneetillahan ne pelaa itse sain ruuvailtua siihen rautaan kiinni missä jarrulevy on kiinni (jos ny kukaan ymmärsi)
biggrin.gif
itse sain heti ekalla kertaa mitattua oikein renkaan kehän. näyttää 200km/h vauhdissa tasan saman mitä gps eli ihan riittävän tarkasti. ja lisäksi saat vielä kaiken maailman kivoja nippeli tiatoja kuten keskinopeuden, huiput, kasan trippejä ynnä muuta jännää.
Katoha, ompas se tarkka
smile_org.gif

Back