• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Paljonko mittarivirhettä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja väpätin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä meen aina muutaman kilsan lujempaa mitä mittari näyttää
crazy.gif

Matkamittarin heitto ei oleellisesti kasva suurestakaan mittarivirheestä johtuen. Testattu sigma vs vakiomittari, n.1% eroa matkassa vaikka nopeudessa paljonkin. Taisi olla vielä välitykset kiinni, jotka lisää mittarivirhettä 2-3%. Jos joku kysyy mihin tämä perustuu, älä kysy minulta. Näin jokatapauksessa on.

Kannattaa huomata, että joissain pyörissä on eri "korjauskerroin" nopeudelle ja matkalle.

Esim. omassa pyörässä oli vakiona n. 8% virhettä nopeusmittarissa (näytti liikaa), mutta matkamittari näytti oikein kun vertasi esim. googlemapsin etäisyyslukemiin. Nyt kun laittoi speedohealerin niin nopeus on 1km/h:n tarkkuudella oikein, mutta matkamittariin tulee liian vähän kilsoja.

Vanhoissa Kawoissa tuskin ollenkaan heittoa, ja ihan mekaaninen vaijerilla toimiva...

Näyttää olevan kohillaan koko alueellaan jos navia on uskominen.
thumbs-up.gif

Navigaattorin GPS sanoo että mulla on virhettä noin 10%.

50kmh nopeudessa virhettä on noin 5 kmh

100kmh nopeudessa virhettä on noin 10 kmh

Koska olen kymmentä yli -miehiä, voin siis ajella motarilla max 140 ennen kuin rapsuu sakot. ;)

Mikäs tää Speed-O-Healeri mahtaa olla? Joku softa millä korjataan mittarivirhe?

withstupid.gif
Mutta kysymällä oppii...(kai)

Omalla Rykkösellä oli pakko ottaa tuo testi, noin kuukausi sitte. Eli speedo löytyy ja mitattiin sillä softalla minkä saa kännykkään(Sports Tracker). Ja tulos oli mittarin näyttäessä 100km/h, softa näytti 99 tahi 100km/h.
smile_org.gif

Ot: Pistän ton softan, kuhan saan selville mikä se oli.
smile_org.gif

E: Ja toi ST ei näytä kuin 100km/h asti.

Back