• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Paljonko on paljon ajettu...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fasu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
eikä mittarissa ole sitä sataatuhatta enempää... Tai syö muuten kohtuuttomasti öljyä kilmetreihin nähden, mielestäni yli litra 1000km kohden on jo hieman paljon jonkunmoisen sisäänajon jälkeen.
Pitääkö öljynvaihto välissä (10000km) lisätä öljyä?
Hetkinen nyt ei ymmärrä
confused_orig.gif
nixweiss.gif

Saattaapi tuo ollakkii että käypi kierrokset joskus melkein lähellä rajoitinta.
biggrin.gif

Mopedilla vasta takana vain 140032km matkaa ja mutkaa.
033102bebe_1_prv.gif

Pikkasen OT mutta kuiteskin...

eikä mittarissa ole sitä sataatuhatta enempää... Tai syö muuten kohtuuttomasti öljyä kilmetreihin nähden, mielestäni yli litra 1000km kohden on jo hieman paljon jonkunmoisen sisäänajon jälkeen.
Hetkinen nyt ei ymmärrä
confused_orig.gif
nixweiss.gif

biggrin.gif

033102bebe_1_prv.gif

Missään en noin väittänyt, mutta kyllä itse olen joutunut lisäämään, niin autossa kuin mopossa...

Mielestäni siinä ei ole mitään kummallista.

Ai niin, itse olen pitänyt kawassani vaihtovälinä 5000 km ja eka kerran lisäsin n. 3 desiä lisää 3500 km kohdilla, ei paha.

Hetkinen nyt ei ymmärrä
confused_orig.gif
nixweiss.gif

biggrin.gif

033102bebe_1_prv.gif

Missään en noin väittänyt, mutta kyllä itse olen joutunut lisäämään, niin autossa kuin mopossa...

Mielestäni siinä ei ole mitään kummallista.

Ai niin, itse olen pitänyt kawassani vaihtovälinä 5000 km ja eka kerran lisäsin n. 3 desiä lisää 3500 km kohdilla, ei paha.
Ei pidä vetästä herneitä.
biggrin.gif

Pikkusena huulena kirjootin vaan.
Eihän noilla kilometreillä varustettu kone vielä pitäisi "huono" olla. Kunhan joskus edes pikkasen huolletaan niitä.

Onhan se öv väli tossakin 6000km kirjan mukaan mutta ei ihan joka reissun jälkeen viittis ölppää vaihtaa.
nixweiss.gif

Hyvä öljy, parempi mieli.
lookaround_orig.gif
vai miten se meni?

Itsellä vähän samat ajatukset, paluu 2-pyöräisiin 3 vuoden tauon jälkeen. Fillariksi valittu Yamahan YZF-R6R ja väri ehdoton punavalkoinen... Valitettavasti näitä ei taidettu tehdä tällä väriyhdistelmällä kuin vuosina ´06-´07 ja tästä johtuen pääkaupunkiseudun tarjonta on tälläkin hetkellä tasan 1kpl liikkeessä. Pyörällä on ajettu 17500km, hieman mietityttää että uskaltaako lähteä sijoittamaan noin paljon(?) ajettuun? Kaksi edellistä ninjaani jotka myin muinoin pois olivat molemmat alta 12tkm ajettuja, tosin vain kaksi vuotta vanhoja malleja myyntihetkellä.

Ja kysehän on siis tästä http://www.nettimoto.com/yamaha/yzf-r6r/995853

Pyörällä on ajettu 17500km, hieman mietityttää että uskaltaako lähteä sijoittamaan noin paljon(?) ajettuun? Kaksi edellistä ninjaani jotka myin muinoin pois olivat molemmat alta 12tkm ajettuja, tosin vain kaksi vuotta vanhoja malleja myyntihetkellä.

Ja kysehän on siis tästä http://www.nettimoto.com/yamaha/yzf-r6r/995853

Juu ei kannata hankkia. Kyllä noin paljon ajetussa alkaa olla jo niin paljon vikoja, ettei tule kestämään juhannukseen asti. Ihme, että pääsit noista aiemmista eroon  
tounge.gif

Edit: Ja heti pahoittelut (asiattomasta?) kommentista, mutta en malttanut mieltäni kun en ole uskaltanut edes uneksia noin vähän ajetusta pyörästä  
bawling.gif

Point taken
tounge.gif

Tämä on tällaista "nyyppä" spekulointia ku jokatoinen sanoo juuri noin ja jokatoinen että 600-satkuksi toi on jo paljon ajettu jne. Tonnisista kuullut että kestävät tosiaan sen 50tkm mutta 600-satkut sitten huomattavasti vähemmän, varsinkin nämä kierroskoneet... Mutta kai se on sit enemmän siitä kiinni miten niitä on "pidetty", pitänee tiedustella myyjältä huoltokirjaa etc.

Eiks noissa Yammuissa ole 10tkm välein huollot/kö? Mitähän tuohon malliin noin maksaa 20tkm huolto?

Mun mielestä "kusipäinen ajaminen" kiteytyy hyvin siihen, että koneremontti on suoritettu tai vähintään männänrenkaat on jo kerran vaihdettu, eikä mittarissa ole sitä sataatuhatta enempää... Tai syö muuten kohtuuttomasti öljyä kilmetreihin nähden, mielestäni yli litra 1000km kohden on jo hieman paljon jonkunmoisen sisäänajon jälkeen.

Saattaa se kieliä myös huonosta huollosta edellisen omistajan kantilta, jos vain käytetään säännöllisesti huollossa, mutta muuten vain ajellaan, eikä viitsitä katsoa mittatikusta/silmästä, onko koneessa edes öljyä, ajellaan vaan, kyllä huolto ne sitten vaihtaa...
Niin tai sitten kyseessä on ollut ihan valmistajan tunnustama "ominaisuus", joka on remontin yhteydessä korjattu.

Nimim. en itseäni kusipäätä kummemmaksi luulekaan, mutta se, että bladeen tehtiin koneremontti 50tkm kohdalla ei kyllä mielestäni liity juurikaan ajotapaani.

Niin tai sitten kyseessä on ollut ihan valmistajan tunnustama "ominaisuus", joka on remontin yhteydessä korjattu.

Nimim. en itseäni kusipäätä kummemmaksi luulekaan, mutta se, että bladeen tehtiin koneremontti 50tkm kohdalla ei kyllä mielestäni liity juurikaan ajotapaani.
Jep, valmistukseen liittyviä vipoja ei muuten ole tässä osiossa käsiteltykkään...
Mikäs bladeen iski, että remonttia piti tehdä?

Tonnisista kuullut että kestävät tosiaan sen 50tkm mutta 600-satkut sitten huomattavasti vähemmän, varsinkin nämä kierroskoneet...
Eikös se nyt mahda olla niin että mille tahansa "yli viissataselle" 70000-100000 on semmonen aikuistumiskilometrimäärä. Että jotain aikapohjaisia ja kilometripohjaisia huoltohommia saattaa tulla. Bensahana vuotaa tai jostain tipahtaa tippa, renkaan laakerin voi tarkistaa, jarrulevyn vaihtaa... Satulanpäällinen ja kahvakumit alkaa olla kulahtanut ja tommosta.

Tonnisista kuullut että kestävät tosiaan sen 50tkm mutta 600-satkut sitten huomattavasti vähemmän, varsinkin nämä kierroskoneet...
Eläköön Essonbaarin jutut  
tounge.gif
Don't shoot the messenger...  
tounge.gif

Ei kai tässä sitten muutakuin mopokaupoille  
062802moto_prv.gif
No tottakai sen kusiaisen kone kuluu äkkiä kun sitä joutuu vinguttamaan koko ajan yli 10 000 kierrosta/min, että pysyy edes normaalin liikenteen vauhdissa
biggrin.gif

Ei ne nyt herranjestas mitään kertakäyttövehkeitä ole. 17 500 km on hyvin sisään ajettu ja kilsoja on moninkertainen määrä edessä. Sitähän joutuis vaihtaa mopon joka vuosi jos se ei noita kilsoja kestäisi. Aika mahdottomasti saa rääkätä, että peli olisi jo tossa vaiheessa loppu. Kaupoille vaan jos on siisti, huollettu ja peli muuten miellyttää
sport05.gif

Ihan noin niinku perstuntumalla mä olen sitämieltä, että tuliterää ja 17500 ajettua ei erota mikään muu kuin liikkeestäkantohinnan verran edullisempi hinta. Jos olettaa että pyörää on pidetty normaalisti.

Itellä oli pyörää ostaessa tarkoitus etsiä pyörä joka on suht vanha ja vähän ajettu, joten suht hyvään hintaan saa suuhteellisen hyvä kuntosen pelin. Omasta mielestä se koeajo kertoo siitä pyörän kunnosta niin paljon, että ennen sitä ei välttämättä kannata mittarilukeman takia hyvää pyörää jättää kokeilematta. Käytetyn ostaminenhan on aina riski.

Tuo koeajo on muuten sellanen, että siinä kannattaa revittää sitä pyörää ja kunnolla niin näkee onko mitään vikoja.

FZS:ää jos katselet, niin kone kestää kyllä kovaakin käyttöä. Omassani , joka sentään oli vain 600cc, oli kaikki hevoset tallella vielä 100 000 km jälkeenkin. Suurempi kestänee paremmin. Sen sijaan vaihteistosta putoaa kakkonen pois jossain vaiheessa, kannattaa kokeilla, että se pitää täysikiihdytyksessä, jos ei pidä -> osta joku muu. Saattaisi päteä suurempaankin, mutta varmahan ei voi olla. Toinen yllättävä kustannus voi olla jarrulevyt, huonoilla paloilla ne saa loppuun jo aika nopeasti ja niistä tulee helposti 500-1000 euron lasku kun molemmat joutuu kuitenkin samaan aikaan vaihtamaan.

Hieno pyörä, itse tykkäsin, kunnes soraisempi ajelu vaati pyörän vaihdon.

Ihan noin niinku perstuntumalla mä olen sitämieltä, että tuliterää ja 17500 ajettua ei erota mikään muu kuin liikkeestäkantohinnan verran edullisempi hinta. Jos olettaa että pyörää on pidetty normaalisti.
Vikassa lauseessa se ongelma onkin: käytettyä ostaessasi et voi olla varma siitä, kuinka sillä on ajettu, ja kuinka sitä on huollettu.

Alle 20t ei sinänsä ole nykypyörille juuri mitään, mutta käytetyssä on silti aina vähintään pieni riski olemassa.

Kuka näistä tietää paljonko on ajettu, varsinkin vanhemmissa on ällistyttävän vähän kilometrejä. Joku 90 alun pyörä jolla ajettu 50000 km, uskokoon haluaa. Mittarin säätäminen on helppoa ja vielä helpompaa kun ottaa vaijerin pois muutamaksi vuodeksi.
Yleiskunto ratkaisee, kyllä kilomerit jälkensä jättää joka mopottimeen. Hyvä yleiskunto kertoo myös muusta huolenpidosta.
Minulla on hyvä esimerkki pyörästä, joka lähti edelliselta omistajalta varmasti 60000 km ajettuna, viiden vuoden jälkeenkin pyörän mittarissa on 60000 km. Että semmoista peliä......eli yleiskunto ratkaisee, moottorin äänet, vaihteiston toiminta, katteiden kunto (uudelleen maalattu), svingin kunto, vanteet, kahvat, jne....

biggrin.gif
kaverin xj900... 240tkm...
biggrin.gif

ei nätti, mutta kulkee, mm. jokavuotisen lapinreissun, ilman remonttia...

Back