Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tää on just tää sama hyödytön sakkolaskuri, jossa ylinopeudet loppuu 25 km/h ylitykseen..Voisivat vähän päivittää skaalaansa.![]()
Mun broidi sai reilun 50km/h:n ylityksestä 60 päiväsakkoa että todellakin riippuu...Juu eipä skaala riitä alkuunsakaan. Mutta sellasesta 55kmh ylityksestä voi saada 40päiväsakkooRiippuen tilanteesta kuitenkin...![]()
Minkälaisessa paikassa sun broidi kärähti? Mulla oli moottoritiellä 100kmh alueella ja vähän liikennettä.Mun broidi sai reilun 50km/h:n ylityksestä 60 päiväsakkoa että todellakin riippuu...Juu eipä skaala riitä alkuunsakaan. Mutta sellasesta 55kmh ylityksestä voi saada 40päiväsakkooRiippuen tilanteesta kuitenkin...![]()
Ei kait se oo ees rikos enää.Missä on alkoholin vaikutuksen alaisena ajaminen? lievä? törkeä?
aijaa. juu kaverilla meni kortti puoleks vuodeks lievästä tanko-juopomuksesta.Eikö sellaista jossain vaiheessa ainakin suunniteltu, että lievästä rattijuopumuksesta lähtisi kortti kuukaudeksi ja vähän reilummasta ylinopeudesta aina vähintään kolmeksi kuukaudeksi.
Noi ois kait niitä minimiaikoja. Eli varmaan aika paljon poliisista ja syyttäjästä riippuvaisia.aijaa. juu kaverilla meni kortti puoleks vuodeks lievästä tanko-juopomuksesta.Eikö sellaista jossain vaiheessa ainakin suunniteltu, että lievästä rattijuopumuksesta lähtisi kortti kuukaudeksi ja vähän reilummasta ylinopeudesta aina vähintään kolmeksi kuukaudeksi.
Autolla vai mopolla olit liikenteessä?Ehkä pikkasen off-topic, mutta tänään opin ettei paperilappu mihin on kirjoitettu saapumisaikaa kelpaa. Ja minä kun oikein yritin kirjoittaa siististi...![]()
Pitäis kai osta kiekko...![]()
EDIT: typot...
Eivät takuulla mene jos ylitys on 25-50 km/h, ja/tai jos ylitys ei ole 100 % nopeusrajoituksesta. Semmosesta basic 40 km/h ylityksestä esim 120@80 ei kyllä mennä rosikseen, se on vielä "liikenteen vaarantamista", mutta sakkoa napsahtaa mukavasti ja kortin pitämisestä/menetyksestä voidaan keskustella tai sitten eiTossa sakkolaskurissa ei voi olla mainintaa isoista ylinopeuksista, koske ne menevät "törkeä liikenteen vaarantaminen" käsitteen alle, ja sellaiset asiat menevät suoraan oikeuden päätettäviksi.
"I stand corrected... again"Eivät takuulla mene jos ylitys on 25-50 km/h, ja/tai jos ylitys ei ole 100 % nopeusrajoituksesta. Semmosesta basic 40 km/h ylityksestä esim 120@80 ei kyllä mennä rosikseen, se on vielä "liikenteen vaarantamista", mutta sakkoa napsahtaa mukavasti ja kortin pitämisestä/menetyksestä voidaan keskustella tai sitten eiTossa sakkolaskurissa ei voi olla mainintaa isoista ylinopeuksista, koske ne menevät "törkeä liikenteen vaarantaminen" käsitteen alle, ja sellaiset asiat menevät suoraan oikeuden päätettäviksi.![]()
Jotain yllä mainittua esimerkkiä vastaavat lukemat siis kyseisestä laskurista puuttuvat.
Niin, sorry, a*tolla...Autolla vai mopolla olit liikenteessä?Ehkä pikkasen off-topic, mutta tänään opin ettei paperilappu mihin on kirjoitettu saapumisaikaa kelpaa. Ja minä kun oikein yritin kirjoittaa siististi...![]()
Pitäis kai osta kiekko...![]()
EDIT: typot...
Joo olen mäkin nähnyt sen taulukon. Istuin takapenkillä ja setä tavasi sitä siinä etupenkillä. 115/80, muistaakseni 18 kpl sain siitä.EDIT: ...vaan silti kyseessä on vaihteleva tapaus. Muistaakseni olen kyllä jossakin nähnyt jonkinlaisen taulukon päiväsakoista sinne +50kmh asti...