• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Paljonko saisit sakkoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 918
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tää on just tää sama hyödytön sakkolaskuri, jossa ylinopeudet loppuu 25 km/h ylitykseen..
lookaround_orig.gif
Voisivat vähän päivittää skaalaansa.
blush.gif
Niih, ykkönen eteen, muuten ei riitä alkuunkaan...
biggrin.gif
Ei ku nolla perään.

Kai noista sakoista saa opiskelijakortilla jotain alennusta?

Hmm... ajat yöllä 80 alueella 25km/h yli, poliisi näyttää edessäpäin transportterin vieressä pysähtymismerkki...

Nettotulot vaikkapa 2000€/kk:

Vaihtoehto 1) Pysähdyt. Saat sakkoa 348€.

Vaihtoehto 2) Pakenet. Jäät kiinni saat sakkoa 348+348=696€

Vaihtoehto 3) Pakenet. Menet kotiin syömään pihviä ja juomaan kaljaa. Sisäfilepihvi 10€/puoli kiloa, kaljat 15€=25€

Elämä on täynnä vaihtoehtoja.

Voisiko joku valaistaa minua, mitä "Lievä rattijuopumus" tarkoittaa?
Ja miten kortin voi menettä tankojuopumuksella, kun minun tietääkseni polkupyörällä ajaminen ei vaadi ajo-oikeutta?

Ja 50 km/h ylitys voi helposti mennä törkeän liikenneturvallisuuden vaarantamiseksi, ja 30 km/h ylitys vakavaksi piittaamattomuudeksi.
Ennen tuli törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen (ennen oli törkeän liikenteen vaarantaminen) jo 30 km/h ylityksen paikkeilla, mutta nostettiin yleislukemaksi 40 km/h. Mutta paljon riippuu tilanteesta.

Tuoltahan puuttuu kaikkein pahin rikos eli "kuminpoltto", onko sille olemassa jokin tietty hinta/metri?

Voisiko joku valaistaa minua, mitä "Lievä rattijuopumus" tarkoittaa?
Juu tietenkin ... lievä rattijuopumus on sitä, kun ei ole ehtinyt
ajaa perille asti .. esim. vain puoleenväliin.

Vrt. lievä raiskaus .. jossa niin ikään ei ole päästy kuin puoleenväliin tai
sitten uhri oli "viekoittelemalla" antanut ymmärtää halukkutensa .

Tai sitten .. kännääminen ennen ajosuoritetta on jäänyt puolitiehen,
kun viinat loppuivat kesken kaiken tai vaikkapa niin, että
kaverit tarjos ja "viekottelivat" dokaamaan vaikka ajomatka oli tiedossa.
tounge.gif

Huomasin, ettei juuri kukaan ollut vadstannut otsikon kysymykseen "kuinka paljon saisit sakkoja", joka sinänsä on melkoisen avoimesti asetettu kysymys.
biggrin.gif

Oma vastaukseni on 50 egen ricosakko, joka tulisi useimmin tekemästäni erheestä, eli suuntamerkin näyttämisen käyttämättä jättämisen suorittamisesta.
cool.gif

Niinpä niin, hyvinhän tuo toimii. "Ylinopeus 25km/h, rajoitus enintään 60km/h - Sakko 84€" Sitten: "Ylinopeus 16-20km/h, rajoitus enintään 60km/h - Sakko 115€". Myös yli 60km/h nopeusrajoitustenalueella tuli vähemmän sakkoa kun ajoi hiljempaa. Kyllähän tuo minulle tietenki sopii :)

edit. Graafiset hymiöt pannaan!

Lopussa lukee punaisin kirjaimin:

Ylinopeussakon minimisumma on kuitenkin 115 €.

Back