• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pan European

mitähän mahtaa olla eroja  
nixweiss.gif

Metzeler roadtec Z6 110/80-18 W Front

Metzeler roadtec Z6 A 110/80-18 W Front
Eli mitähän tuo A tarkoittaa  
nixweiss.gif

Eipä taida olla mikään renkaan merkintä...?
Mistäs moisen löysit? Ettei vaan olis jostain listasta "per kappale" merkintä...
Mulla oli tuossa edellisessä pyörässä (vfr 800 abs-02) etunen Z6 ja oli todella loistava rengas. Sellanen ainakin etusena johon uskalsi luottaa vähän kovemmassa kyydissä.
Epäilen kyllä et on painavammassa panissa hiukka löysä...
Mikset osta Metzelerin Maratonia? Huikka kalliimpi muttei ainakaan tarvi arpoa onko hyvä vai ei?
On kuulemani mukaan huippurengas painavimpiin matkapyöriin.
Ittelleni ostin eteen, kesällä sen sit näkee pitääkö huhu paikkansa.

Eipä taida olla mikään renkaan merkintä...?
Mistäs moisen löysit? Ettei vaan olis jostain listasta "per kappale" merkintä...
Mulla oli tuossa edellisessä pyörässä (vfr 800 abs-02) etunen Z6 ja oli todella loistava rengas. Sellanen ainakin etusena johon uskalsi luottaa vähän kovemmassa kyydissä.
Epäilen kyllä et on painavammassa panissa hiukka löysä...
Mikset osta Metzelerin Maratonia? Huikka kalliimpi muttei ainakaan tarvi arpoa onko hyvä vai ei?
On kuulemani mukaan huippurengas painavimpiin matkapyöriin.
Ittelleni ostin eteen, kesällä sen sit näkee pitääkö huhu paikkansa.

Eli kannattasko hommata taakse metzeler maraton ja eteen z6
nixweiss.gif

Onhan tuolla maraton renkaalla kantavuus parempi.(Z6=365kg ja Marathon 880=437)
Kertokaa kokemuksista tuosta 880 marathonista
tounge.gif

Renkaan valinnan tekee tietysti itse kukin omien tarpeidensa pohjalta.

Mutta sen aikaa mitä BMW RT:n alla pyöri 880 Marathon, niin näytti tuo hyvin kestävän. Itse asiassa rengas kesti tietä pidempään kuin minä Bemaria, koska ostaessani paikallaan ollut takarengas meni pyörän mukana kun tiemme erosivat. Minun ajamani 12.500 km:n jälkeen oli pintaa vielä hyvin jäljellä. Sitä en tiedä paljonko edellinen omistaja oli ko. renkaalla jo ehtinyt ajaa.

Pidosta en osaa kommentoida.

Vielä tuosta honda st 1100 renkaista  
smile_org.gif

Eli oma pyörä on vuosimallia 92.Rengaskoko edessä on 110/80-18 ja takana 160/70-17  (tämä rengaskoko on vuosimalleissa 1990-1995)
062802moto_prv.gif

Vuosimalleissa 1996-2002 rengaskoko edessä on 120/70-18 ja takana 170/60-17 eli rengaskoossa on pieni ero. Oletteko muuttaneet rengaskokoa vuosimalleista 1990-1995 tuohon kokoon joka on vuosimalleissa 1996-2002  
nixweiss.gif

Eli renkaat olisivat leveämmät,matalemmat,ja renkaan kantavuus olisi vähän pienempi.

smile_org.gif

Eli oma pyörä on vuosimallia 92.Rengaskoko edessä on 110/80-18 ja takana 160/70-17 (tämä rengaskoko on vuosimalleissa 1990-1995)
062802moto_prv.gif

Vuosimalleissa 1996-2002 rengaskoko edessä on 120/70-18 ja takana 170/60-17 eli rengaskoossa on pieni ero. Oletteko muuttaneet rengaskokoa vuosimalleista 1990-1995 tuohon kokoon joka on vuosimalleissa 1996-2002
nixweiss.gif

Eli renkaat olisivat leveämmät,matalemmat,ja renkaan kantavuus olisi vähän pienempi.

Ei tuossa ole kyse niin suurista eroista , että ei voisi vaihtaa noihin uudemman mallisiin.
Samaahan on tapahtunut myös autoissa , ennen ajettiin esim. 175/70 15 (talvirengas) ja nyt sulle myydään samaan autoon ainakin 185/65 15 mielumin 195 jos vaan sopii vanteelle.

smile_org.gif

Eli oma pyörä on vuosimallia 92.Rengaskoko edessä on 110/80-18 ja takana 160/70-17  (tämä rengaskoko on vuosimalleissa 1990-1995)
062802moto_prv.gif

nixweiss.gif

Kertokaa ihmeessä kokemuksista jos olette muuttaneet kokoa  :)Ensikesäksi pitäisi hommata renkaat alle ,että kohta tulee kiire
biggrin.gif
 (pitää oottaa vielä muutama kuukausi,tylsää  
sad_orig.gif
 )

smile_org.gif

062802moto_prv.gif

nixweiss.gif

Onkohan tuossa vanhemmassa mallissa(1990-1995)mitään eroa keulapäässä/lokasuojassa uudempaan mallin verrattuna (1996-2002)  
nixweiss.gif

Eli sopiiko 120 leveä  rengas pyörimään  tuohon vanhempaan malliin  
nixweiss.gif

Oon tässä aatellut että jos saisi vuokrattua tallin nurkan jostain Aurinkorannikolta, niin veisin Pannarin sinne talvehtimaan.
kappas,
minä vein vanhan bmw:n ( 100rt ) espanjaan ( torremolinos ). ajelen sillä siellä ja pannarilla tällä suomessa.
minulla on siellä asunto ja paikka autolle ( pyörälle ). käyn siellä pari kertaa vuodessa.
tässä voisi olla paikka yhteistyölle.

Oon tässä aatellut että jos saisi vuokrattua tallin nurkan jostain Aurinkorannikolta, niin veisin Pannarin sinne talvehtimaan.
kappas,
minä vein vanhan bmw:n ( 100rt ) espanjaan ( torremolinos ). ajelen sillä siellä ja pannarilla tällä suomessa.
minulla on siellä asunto ja paikka autolle ( pyörälle ). käyn siellä pari kertaa vuodessa.
tässä voisi olla paikka yhteistyölle.
Aivan ilmeinen yhteistyön paikka ainakin tallipaikan ja miksei asunnonkin suhteen. Kuten tuossa aiemmin kerroin, niin ensi talvena tuota vapaa-aikaakin on todennäköisesti enemmän. Naapuri ehkä ajelee Pannarilla tämän kesän täällä kotimaassa, mutta syksyllä aion viedä sen Espanjaan jos vain paikka järjestyy. Jatketaanko privana ?

Miten ja mihin kohtaan olette kiinnittäneet Garmin Zumo 500:n st 1100:een?
550 on kiinni "kojelaudan" päällä. Laitoin sinne muovin alle vahvikepellin, ja kiinnitin laitteen sen omalla telineellä siihen. Hyvä paikka!

Kiitos vinkistä. Itse harkitsin telineen kiinnittämistä kytkin-tai jarrunestesäiliöön. Pitää ensin testailla.. Kuvaahan sinulla ei tietenkään omasta kiinnityksestäsi ole?

550 on kiinni "kojelaudan" päällä. Laitoin sinne muovin alle vahvikepellin, ja kiinnitin laitteen sen omalla telineellä siihen. Hyvä paikka!

Kiitos vinkistä. Itse harkitsin telineen kiinnittämistä kytkin-tai jarrunestesäiliöön. Pitää ensin testailla.. Kuvaahan sinulla ei tietenkään omasta kiinnityksestäsi ole?
Kokeilin kytkimen puolella sitä, enkä ollut tyytyväinen. Helppo tapahan se kyllä on.
Ei taida kuvaa olla, mutta voin lähipäivinä ottaa, jos pääsen käymään pannarin luona. Mutta ihan sillä kytkin/jarrukahvan kiinnikkeen minä pulttasin siihen mittariston lipan päälle. Ei peitä mittareita, tai ehkä pitkillä ihmisillä, ja näkyy mukavasti. Mutta vaatii kyllä muovin alle vahvikepalan, vähän työläs asentaa, mut ei mahdoton.

Kokeilin kytkimen puolella sitä, enkä ollut tyytyväinen. Helppo tapahan se kyllä on.
Ei taida kuvaa olla, mutta voin lähipäivinä ottaa, jos pääsen käymään pannarin luona. Mutta ihan sillä kytkin/jarrukahvan kiinnikkeen minä pulttasin siihen mittariston lipan päälle. Ei peitä mittareita, tai ehkä pitkillä ihmisillä, ja näkyy mukavasti. Mutta vaatii kyllä muovin alle vahvikepalan, vähän työläs asentaa, mut ei mahdoton.
Kiitos jo etukäteen. Mua vaan hirvittää se muovin läpi poraaminen, näyttävät nuo muoviosat olevan kalliita...
biggrin.gif

Kiitos jo etukäteen. Mua vaan hirvittää se muovin läpi poraaminen, näyttävät nuo muoviosat olevan kalliita...
biggrin.gif
Muoviosista viis, siellä muovin alla vasta kalliin näköisiä osia onkin!  
tounge.gif

Tuin pellillä sen poikittaissauman, koska teline tuli ihan siihen mittariston lippaan kiinni. Se sauma vähän arvelutti, joten tein kojelaudan päälle pienet metallipalat tukemaan rakennetta. Rumahan se vähän on, mutta toimi ainakin viime kesän, eikä se oikeastaan edes näy pleksin läpi tai muutenkaan.

Entäs miten olette kiinnittäneet TomTom Rider 2 Honda St 1100  
nixweiss.gif

Saako kiinni myyntipakkauksessa olevilla palikoilla,vai pitääkö ruveta itse rakentelemaan kiinnityssysteemiä  
nixweiss.gif

biggrin.gif
Kuvissa on nyt minun ratkaisu kiinnitykseen. Garminin oma teline pultattu vaan kiinni, mutterit ovat lipan sisäpuolella. Paikka oli vähän ahdas...
garmin1.jpg

garmin2.jpg

garmin3.jpg

Vaihdoin nesteen ja kyllä se linssi oli tummunut. Nesteet oli ihan kunnossa mutta tulihan vaihdettua. Olivat kyllä ihan hyvän näköiset ne vanhatkin  
062802jumpie_prv.gif

Meni ihan ok pelkästään ilmaruuvista päästämällä. Ei isompia onkelmia.
Ei se vaihto pahaa tee, tuleepahan samalla uudet korroosiosuoja-aineet uusien nesteiden mukana ja voihan noissa alkaa olla kosteutta jo sitoutuneena vaikka ei kovin sumeaksi olisi nesteet vielä menneetkään.

Jos itse vaihtaa, niin tuo neste on kuitenkin sen verran halpa lääkits sille ettei sylinterit saisi syöpymää ja useinhan se vesi, jos sitä sinne on sitoutumatonta jo kondensoitunut, löytyy sieltä letkun alapäässä olevasta sylinteristä eikä ylhäällä olevasta säiliöstä.

Onhan noille nesteille jopa huolto-ohjelmassakin aikataulu, milloin niitä olisi hyvä vaihtaa vähän tuoreempaan ainekseen.

...vai pitäiskö etsiä joku eläkeläisvoorumi
sport05.gif
Hehee...sigusi perusteella näyttää olevan vähän yhteistä historiaa, kun sullakin on ollut ainakin osa RT:sta ja Pan ja nyt sitten FJR. Nuortuminen vanhetessaan on hyvä juttu, ellei ympäristö ala josain vaiheessa tulkita sitä vanhuudenhöperyydeksi
tounge.gif

Pitääpä harkita seuraavan kerran mopon vaihtuessa, jos vaikka hieman kevyempään suuntaan menisi
smile_org.gif
Fjr:ää on nyt testattu n. 8000 km. Lpr-Torremolinos-Lpr. Tosin Hki-Travemunde-Hki ajettiin Finnlinesilla.
Minä tykkään pyörästä kovasti. Hyvä ajaa täydessä lastissa sekä moottoritiellä että serpentiineillä. Enkä huomannut mitään värinöitä kahvoissa eikä jäykkä kaasukahvakaaan haitannut. Vaimo valitteli ettei jaksa istua yhtä pitkiä pätkiä kerrallaan kuin Pannarissa. Eikä se oo edes iso, siis vaimo. Tilasin matkustajan jalkatappien alennussatsin. Saa nähdä auttaako.

Viikonlopun kestävä muutaman satasen koeajo Pannarilla ( 1300 ) olisi vertailun vuoksi mukava suorittaa. Metriäkään en ole 1300:lla ajanut. Mistähän tuollaisen saisi viikonlopuksi käyttöön ? Saisikohan vuokrattua mistään ? Kauppiaat näkee heti kun ovesta astun sisään ettei toi kuitenkaan mitään osta.

Back