• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Paras nahkapuku?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PitkäJ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

PitkäJ

New member
Visainen kysymys! Jos lähes 2 metrinen ukko etsii nahkaa niin löytyykö valmiina vai pitääkö teettää?
- mikä valmistaja?
- hinta?
- jos pitää teettää niin missä ...?

Käyttötarkoitus lähinnä matkaa ja vähän radallakin.
biggrin.gif

bowdown.gif

Ei se nyt niin visainen ole
wink.gif

Eli kyllä on saatavana esim Daineselta aika laaja määrä kokoja, joistakin puvuista jopa kokoon 64 asti.

Teettäminen ei ole sekään mahdottoman hintaista, Dainesen tapauksessa se on +25% lisää hintaan ja sen jälkeen puku istuu ja sopii mainiosti.

Paras malli on suhteellinen käsite, Dainesen kaikkien pukujen saumojen kestävyydestä ja nahan laadusta voi olla melkoisen varma, toisin kuin esim. jonkin halpamerkin. Tällä hetkellä Dainesen teknisin kaksiosainen taitaa olla Shard tai RR27.

cool.gif

Ite ostin just männä viikolla Dainesen Trax takin ja p103 housut BW:stä. Mä oon myös isokokoinen ja mulle olisi mennyt 60 numeroinen puku muuten, mutta puntit olisivat olleet liian pitkät, joten päädyin 60 numeroiseen rotsiin ja 58 housuihin. Ne voi liittää yhteen vetskarilla. Matkailukäyttöä ajatellen puvuissa on yleensä liian vähän taskuja. Radalla puku on varmaan turvallisempi, mutta kyllä noissa mun kuteissa on hyvät kovat suojat oikeilla paikoilla. Kun vertaat jonkun halpiksen saumojen laatua Daineeseen tai Alpinestarsiin, niin huomaat kyllä syyn hintaeroon.

Ite ostin just männä viikolla Dainesen Trax takin ja p103 housut BW:stä. Mä oon myös isokokoinen ja mulle olisi mennyt 60 numeroinen puku muuten, mutta puntit olisivat olleet liian pitkät, joten päädyin 60 numeroiseen rotsiin ja 58 housuihin. Ne voi liittää yhteen vetskarilla. Matkailukäyttöä ajatellen puvuissa on  yleensä liian vähän taskuja. Radalla puku on varmaan turvallisempi, mutta kyllä noissa mun kuteissa on hyvät kovat suojat oikeilla paikoilla. Kun vertaat jonkun halpiksen saumojen laatua Daineeseen tai Alpinestarsiin, niin huomaat kyllä syyn hintaeroon.
Takki ainakin on hyvä. Lippasin viime keväänä moisessa rotsissa ja kirjoitin kokemuksesta tänne enemmänkin (artikkelissa "kaatumistesti"). Silloin tuli takin osalta joristua tälläistä:

"Nahkatakkien suojaavuus lienee lähinnä selviö ja varmaankin Dainesea pidetään yleisesti yhtenä parhaista. Odotukset tällaiselta varustukselta ovat varmaankin korkeat, eikä omien kokemusteni perusteella odotuksissa ole mitään vikaa varsinkin jos varusteet pystyvät ne täyttämään. Aluksi todettakoon se, että pahimmat vammat tulivat ylävartaloon, jos niitä nyt vammoiksi voi edes sanoa. Lääkärin arvion perusteella jokin "pectoralis major" ja sen sukulaiset "pectoralis ja kaverit" ovat rinnan puolelta revähtäneet vähän enemmän, samoin kuin "Rhomboid" ja "Trapetzius" selän puolelta. Suomeksi tämä tarkoittaa rinta-, selkä- ja niskalihasten revähtymiä. Käytännössä em. paikat ovat vähän jäykkinä. Näin kuulemma siksi, että kyynärpäähän ja hartiaan on tullut jos jonkinlaista iskunomaista vääntöä suuntaan jos toiseenkin. No. Takki onkin sitten sen näköinen. Sekä kyynärvarsi että olkapää ovat saanneet upouuden katu-uskottavan retro-lookin, ainakin jos kulunut nahkatakki sellaiseksi lasketaan. Joo. Oli käytännössä tuliterä rotsi, enkä ollut ihan tätä hakemassa. Vaikka nahan pinta kuitenkin meni rikki, oli erikoista huomata ettei yksikään tikkaus ole kulunut poikki. Päinvastoin, takissa näyttää olevan ompleet vähän sivussa varsinaisista saumoista ja vaikka sauma onkin hioutunut tasolle "retro", ompeleet ovat säilyneet ehjinä viimeistä tikkausta myöten (Aivan. Kuullostaa erikoiselta. Kuitenkin, vaikka miten etsin, en löytänyt yhtäkään katkennutta ommelta - toisin kuin housuissa). Vaikka vauhti ei ollutkaan kova, tätä voinee pitää Dainesen kannalta hyvänä merkkinä. Ehkä tikkaukset ovat tarkoituksella sijoitettu niin kuin ovat, ehkä näin on muissakin rotseissa. Oli miten oli, laahautumiskestävyyden osalta voi kai olla tyytyväinen. Edellä mainittuihin iskuihin testatussa takissa on kyynärvarren puoliväliin ulottuvat kyynärpääsuojat, jotka vaikuttavat toimivan. Vaikka nahka kyynärpäässä onkin vähän ikävän näköistä kyynärpäihin tuli iskusta tuskin mustelmaakaan. Erinomaisen hyvä. Kyynärpäätä pahemman näköistä jälkeä tuli kuitenkin olkapäähän ainakin ulkoisesti tarkastellen. Nahka hioutui huomattavasti enemmän kuin kyynärpäässä, mutta ei kyllä kulunut läheskään puhki. Kuten kyynärpäästkään, olkapäästäkään ei mennyt luita, joskin edellä mainitulla tavalla isku on ollut aika kova. Luunmurtumia kokeneena voin kuitenkin todeta sen, että mikä päivä tahansa mielummin revähtymä kuin murtuma - tämä lienee itsestään selvää. Nivelten suoja vaikuttaa tässä takissa kuitenkin olevan kohdallaan, joten ei valittamista. Summa summarum. Takki toimi kuten pitikin. Suojasi iskuilta ja laahautumiselta. Revähtymiä voi varmasti pitää olemattomina vaurioina."

Itselläni pituutta vajaa 190cm ja painoa 88kg. Olen kokeillut useita Dainesen takkeja ja housuja eikä yksikään ole tuntunut hyvältä. Dainese tuntuu sopivan paremmin normaali- ja lyhytraajaisille kuskeille, eikä niinkään pitkäkätisille niinkuin minäkin olen.
Ruotsalainen Halvarssons valmistaa kolmea tai neljää erilaista 2-os nahkapukua sekä takkeja ja housuja joidenka mitoitus näytti minulle sopivat paremmin. Mulla on erillisenä Velo-takki ja juuri hankitut Castor-housut.
Kannattaa tsekata ja saa niihinkin tarvittaessa "tilattua" lisää mittaa jos tarvii.
Jaa niin. Bike Worldit ainakin myy ja hinta/laatu suhde ON kohdallaan

Dainesen hinta-laatusuhde on myöskin erittäin kohdallaan. Pitkäraajaisten ongelmat saadaan selvitettyä esim. Stormilla mainiosti
wink.gif

Kuten edellä on todettu, Dainesen suojaavuus on erinomaisella tasolla ja uskoisin, että kautta linjan.

Kyllä dainesen laatuun voi luottaa. Itse en ole asfalttikontakteja viekä kokeillut mutta pari liukumista nähnyt eikä takkiin ja housuihin ole tullut muuta kuin lisää katu-uskottavuutta
buttrock.gif

Tosin jos ei istu vartalolle niin sitten ei auta kuin katsella jotain muuta laatumerkkiä. Puvun tulee olla sopiva ja tuntua päällä hyvältä.

Halvarssonni on paras, sekä nimikin jo sanoo, mitä muuta...eri juttu sitte, jos haluu näyttää kirjavalta papukaijalta, en tiijä löytyykö heiltä niin värikkäitä malleja kuin Taiineesiltä...

eri juttu sitte, jos haluu näyttää kirjavalta papukaijalta, en tiijä löytyykö heiltä niin värikkäitä malleja kuin Taiineesiltä...
Itse arvostan kyllä sitäkin että näkyvyyttä liikenteessä avittaa myös puku
biggrin.gif

Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla noita "sokeita" tuntuu liikenteessä riittävän. Ei voi kaikille käydä sanomassa että tässä sitten ajelen fillarilla
062802moto_prv.gif

Noh... Dainesella nyt on noita tummia värejä kanssa niiden kirjavien lisäksi. Eikä tarvii näyttää harmaalta homeiselta kääpältä minkä päällä on jätesäkin näköinen ei-hengittävä ruotsalainen nahka.

tounge.gif

....Daineseen on minulla ainakin iso luotto. Löytyy sieltä mustaa ja värikästäkin.......pointtina kuitenkin että tuli puvun kolarin kestävyys jo radalla todettuakin. Koko nyt menee aina naftiksi......58 on liian iso "lihava".....56 hihoista vähän lyhyt, ja 60 on jo vitsi.

Halvarssonnista en mene mitään sanomaan.....takin omistin ja tyytyväinen olin......jotenkin tuo Dainesen kokemus ratapuolelta puhuu kuitenkin puolestaan.

Nimim 196cm

....Daineseen on minulla ainakin iso luotto. Löytyy sieltä mustaa ja värikästäkin.......pointtina kuitenkin että tuli puvun kolarin kestävyys jo radalla todettuakin. Koko nyt menee aina naftiksi......58 on liian iso "lihava".....56 hihoista vähän lyhyt, ja 60 on jo vitsi.

Halvarssonnista en mene mitään sanomaan.....takin omistin ja tyytyväinen olin......jotenkin tuo Dainesen kokemus ratapuolelta puhuu kuitenkin puolestaan.

Nimim 196cm
Ei muuta kun iltapalalle siitä,niin tolla pituudella saat kyllä 60:sestä ihan sopivan.
biggrin.gif

Nimim. yläosa 60 ja alaosa 58.

Sweep racingin takkeja löytyy pitkille Eurobikerilta. Ite oon 196cm, eikä ees tarvinnu ostaa isointa. Hinnatkin on aika edulliset
062802jumpie_prv.gif
. Siellä saa teetettyä myös mittojen mukaan.

Joo, pakkohan oli laittaa jotain oman valinnan puolesta... Tosihan se on että värikäs näkyy paremmin kuin pikimusta, samaten lienee tyylikkyyden kanssa - ite kun katson kuvaani jossa olen ajovermeissä, tulee sellanen entisaikojen syvänmerensukeltaja mieleen...mutta eisevväliä.
ghostface.gif

Jeps...

hommasin itselleni Sweepin 2-osaisen liitettävän puvun (loppu)syksystä, tuntuu olevan melko tukevaa tekoa ja tuohon aikaan sai mittapuvunkin varsin sopivin ehdoin kun ei toimituksen kanssa ollut erikoisempaa kiirettä. Kokeilemaan en siis vielä ole päässyt, mutta vaikutelma on myönteinen.

Viimeistely ei ole likikään Apinestarsin/Dainesen luokkaa, mutta eipä haittaa. Ymmärtääksen Sweepeillä on tehty kotimaassakin kohtuullisen rivakoita testiliukuja ilman testinuken vakavampaa hajoamista;).

Elikässiis vaihtoehto tämäkin, siitä miten hyvä ei vielä ole tarkkaa tietoa...

petri

Ostin itse kaksiosaisen mustan Dainese Lucen. Tulin valinneeksi turhan tyköistuvan ja sen jälkeen on tullut kiloja, nyt pitäisi saada pukua venymään ja äijää laihtumaan.

No parin vetskarin kanssa on kieltämättä ollut ongelmia
confused_orig.gif
mutta Stormille ja Daineselle plussaa asian ripeästä kuntoon hoitamisesta. Kun tuo ylivuotinen puku vielä lähti syystarjouksessa aivan keski-eurooppalaiseen hintaan, olen tyytyväinen etten ostanut postimyynnistä.

Hankinnassa tälle vuodelle ehkä selkäpanssari (kunhan se mahtuu), kunnon hanskat (sweepin mallisto näytti hyvältä) ja windstopper-kaulasuoja/kypärähuppu.

Back