• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pari nakua

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mekanik
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mekanik

New member
a la Jesse Rooke
LB_17.jpg


a la Roland Sands
LB_5.jpg
 
Roolanti on paitte aika vetomies itsekkin niin se "No Regrets" mopo - jolla se voitti Discovery Channellin 2006 Biker Buildoffin juurikin Jesse Rookea vastaan - on aika perhanan hieno implementointi "Isolle Harleylle".

kuva moposta

No Kendall Johnsonin mosahan se oli mutta kumminkin.
150+ takistehot sirossa mopossa on aina asiaa.

Roland kävi Goodwoodin festareilla englannissa vetelemässä kolmosella wheelieitä malliksi ja siinä sivussa tuli kertoneeksi PB veijareille että ainut osa jota se ei jollain tapaa nakerrellut ko. moposta oli etulokari...

Innokas pyörämies ja ahkera sepittäjä.

Vrt. OCC huutavat Tatulin apinat jotka a) tuskin ovat voittamassa ämöriikkan mestaruutta missään road racing luokassa b) heitä voltteja crossilla - tai ilman c) hiero niihin ajokelvottomiin mopoihinsa muuta kuin muoto-osia ja mätä kasaan alihankkijoiden tekemiä kalikoita.

Voihan se toki olla että vanha ukko Sands antais pojalle vitsaa jos se tekis ajokelvottomia pelejä - patun pulju kun on Performance Machine ;)
 
Kyllä toimii!
thumbs-up.gif

rookecafe2.jpg

rookecafe.jpg


Rolandin "No Regrets" -viritys on kanssa ulkonäöltään varsin hieno, mutta meikäläiselle ei toi kromattu V-kakkosmylly uppoo yhtään. Niin väsynyt ja jeesuksenaikainen juttu jo tässä vaiheessa. Tulee vaan niin mummontossufiilis vaikka tuosta nimenomaisesta yksilöstä jotain hevosia olisi taiottukin esiin.

Uudempi Rolandin Ducati taas ei ulkonäöltään muuten ole ihan yhtä kovaa kamaa.
 
Kyllä toimii!  
thumbs-up.gif


Rolandin "No Regrets" -viritys on kanssa ulkonäöltään varsin hieno, mutta meikäläiselle ei toi kromattu V-kakkosmylly uppoo yhtään. Niin väsynyt ja jeesuksenaikainen juttu jo tässä vaiheessa. Tulee vaan niin mummontossufiilis vaikka tuosta nimenomaisesta yksilöstä jotain hevosia olisi taiottukin esiin.

Uudempi Rolandin Ducati taas ei ulkonäöltään muuten ole ihan yhtä kovaa kamaa.

Hehe kato tuolta http://www.rolandsands.com/

Ja kohdasta Bikes - luulisin että Kenny Roberts teamin MotoGP mylly on tarpeeksi moderni custompyörän voimanlähde sullekkin
smile_org.gif


Tämä ei siis tarkoita etteikö Rooken mopot olisi hienoja nekin.
Itse satun vaan pitämään Sandseista.

Sivuanekdoottina "El Borracho" (~juoppo ;) on Rolandin oman pyörä jolla se ajelee töihin jne.

Ja vähän Cato vanhempaa mukaillen: ja muuten olen sitämieltä että Spondon Engineeringistä tulisi tehdä American Chopperia vastaava ohjelma.
 
Komeita laitteita kaikki tyynni!
bowdown.gif


Mutta noi Sandsin tekeleet kyllä miellyttävät mua enemmän. Todella hienoja!
bowdown.gif
bowdown.gif


Vaikka Mitchellin "väsäämät" pyörät sykähdyttävätkin kaikessa yksinkertaisuudessaan, jopa tietynlaisella rottamaisuudellaan mua ehkä kaikkein eniten...Streetfighter?
 
Vaikka Mitchellin "väsäämät" pyörät sykähdyttävätkin kaikessa yksinkertaisuudessaan, jopa tietynlaisella rottamaisuudellaan mua ehkä kaikkein eniten...Streetfighter?
Exile Cyclesilla asiallinen tyyli tossa rakentelussa. Simppelit maalaukset ja tommonen satiinipinta kaikissa paljaissa osissa. Hyvinkin toimivaa settiä. Ainakin mitä Biker Build-Offissa näki, niin suht rentoa porukkaakin tuo Exilen väki.
 
Simppelit maalaukset ja tommonen satiinipinta kaikissa paljaissa osissa.
thumbs-up.gif


Toi satiinipinta Exilen tyyliin on muuten kohtuullisen simppeli tehdä. Muutamien kokeilujen jälkeen parhaaksi tuli todettua Motonetin porakoneeseen tuleva viininpunainen (maroon) karhunkielirulla. Kiillotuskoneen karhunkielikiekko ei oo yhtä hyvä koska sillä tulee pyörteinen jälki - porakoneella saa pienellä harjoittelulla ne mikroskooppiset harhausjäljet pysymään paremmin samansuuntaisina.

Vettä vielä välissä niin tulos on yllättävän hyvä. Exile taisi itse käyttää WD40 öljyä tuossa voiteena, mitä jostain aikoinaan lueskelin.

Käsinkin voi tietty karhunkielellä yrittää mutta aika fakiiri saa olla ettei tuu pyörteitä tai ristikkäistä harjauskuviota (jotka molemmat näyttää aika karseelta).

Triplen kromatut lampunkuvut ja pakoputki tuli juuri kihnutettua. Omaan silmään paljon parempi kuin pappaharrikkamainen peilikiilto.
 
Simppelit maalaukset ja tommonen satiinipinta kaikissa paljaissa osissa.
thumbs-up.gif


Toi satiinipinta Exilen tyyliin on muuten kohtuullisen simppeli tehdä. Muutamien kokeilujen jälkeen parhaaksi tuli todettua Motonetin porakoneeseen tuleva viininpunainen (maroon) karhunkielirulla. Kiillotuskoneen karhunkielikiekko ei oo yhtä hyvä koska sillä tulee pyörteinen jälki - porakoneella saa pienellä harjoittelulla ne mikroskooppiset harhausjäljet pysymään paremmin samansuuntaisina.

Vettä vielä välissä niin tulos on yllättävän hyvä. Exile taisi itse käyttää WD40 öljyä tuossa voiteena, mitä jostain aikoinaan lueskelin.

Käsinkin voi tietty karhunkielellä yrittää mutta aika fakiiri saa olla ettei tuu pyörteitä tai ristikkäistä harjauskuviota (jotka molemmat näyttää aika karseelta).

Triplen kromatut lampunkuvut ja pakoputki tuli juuri kihnutettua. Omaan silmään paljon parempi kuin pappaharrikkamainen peilikiilto.
Heihei.. Sun pitäis tietää paremmin.. Pics or STFU
biggrin.gif
 
Heihei.. Sun pitäis tietää paremmin.. Pics or STFU
biggrin.gif
Joo, näinhän se on. Täytyy katsoa joskus jos sattuu kamera tallille matkaan.

Tossa tuon äijän mopedi jolta idean kopioin:
http://i40.photobucket.com/albums/e220/churchofchoppers/DSCN0481.jpg
http://i40.photobucket.com/albums/e220/churchofchoppers/S32.jpg
Scotchbritea Exilen reseptillä kehui tuokin käyttäneensä ja samalta näyttää kuin omat viritelmäni.

Putkissa kävi vähän sama ilmiö kuin kiillottaessakin eli parin kuumaksi käytön jälkeen menee kullanrusehtavansinikirjavaksi joten tuo nyt on vähän siinä rajoilla maksoiko vaivaa tuhertaa. Olis pitäny ottaa se kuva juuri homman jälkeen kun oli tasaisen hopeinen satiinipinta koko röörissä.
biggrin.gif


Nopeasti tuolla konevoimaisella karhuntuhverorullalla kyllä valmista tulee jos vertaa vaikka kiillostushommiin. Parikytä minuuttia ja homma pulkassa.
 
Hieno on juu.

Pitää itsekkin kokeilla tuommoista mattausta iänikuisen lasipuhalluksen sijasta.
 
Hienoja pyöriä ovat, molemmat. Itsekin olen seuraillut jo pitemmän aikaa mainittujen herrojen tekemisiä ja on aina mukava nähdä uusimmat tuotokset. Hieman pistää tuossa Rooken kotarissa mietityttään että miten pysyy lämmöt kurissa kun on syyläri siirretty tuonne penkin alle. Lisäksi kenno näyttää olevan aika paljon pienempi kuin vakiona. Normaalistihan näiden kaverien tekeleet ovat nimenomaan ajettavia pelejä, eivät mitään koristeita. Tästä hyvä esimerkki on tuo Sandsin NoRegrets WSBK speksien mukaisine alustoineen, vielä kun olisi laittanut sen KR:n koneen siihen, aijai.. Lisäksi tuosta Sandsista sen verran, että taitaa enemmän toimia itse disaini puolella ja jättää varsinaisen tekemisen muille, ainakin nykyään.

OCC:stä sen verran, että kiva niidenkin tekemisiä on telkusta seurata. Ohjelman konseptista voisi kuitenkin jättää sen turhanpäiväisen huutamisen pois ja keskittyä enemmän pyörien tekemisen seuraamiseen, kyllä sielläkin aika päteviä kavereita näyttää olevan.
 
Triplen kromatut lampunkuvut ja pakoputki tuli juuri kihnutettua. Omaan silmään paljon parempi kuin pappaharrikkamainen peilikiilto.
Heihei.. Sun pitäis tietää paremmin.. Pics or STFU
biggrin.gif
Tommottis:
http://i226.photobucket.../bugeyes_1.jpg
http://i226.photobucket.../bugeyes_2.jpg
http://i226.photobucket.../bugeyes_3.jpg

Putkien satiinisuutta ei oikein tallin hämärässä kamera napannut, sen verran ovat jo piiput kultaantuneet (ja puolet menny wrapin alle piiloon):
http://i226.photobucket.../pipe_1.jpg
 
Vanhaan aiheeseen palatakseni:

Tiukkaa sepitystä Kanadasta.
Roger Goldammerin rakentamia pyöriä:

Erityisesti ensimmäinen "Goldmember" on kiintoisa.
Vähän auki 1000cc single, ruisku, rotrexin remmiahdin ja kaasut. Meni n. 240km/h suolajärvellä.
Feikkirummut on billetistä sorvatut peiteosat joiden sisällä on asialliset levyjarrut, risuhaarukassa Pensken Indyformulan pumppu, jne.
Normaalisti vilkut ja valot & liikenteessä.

Toinen mielenkiintoinen viritelmä on kolmas mopo "ExperiMental" CR250 chopattu runko ja Rotaxin superkartin mosa...

Kaikenkaikkiaan melkoisen huolellisen oloista ja yksilöllistä rakentelua.
 
No sanoihan se Buenos Airesin kosto moottoripyöräilevälle mailmalle - eli Miguel Galluzzi (alkup. Ducati Monstron suunnittelija siis) että ei prätkässä muuta tarvitse ollakkaan kuin renkaat, moottori, tankki, satula ja tanko.

Sama ukkohan piirsi myös TL/SV mottiset Cagiva Raptorit ja taitaa nykyään olla Piaggion / Aprillian rullissa.

Edit: Siksi toisekseen moottorit ja tekniikka on kaunista joten onhan se hyvä että ne näkyy.
Ylipäätään sporttienkin katteiden geneerinen pieneneminen on ihan tervetullutta esim. vrt. intin saippuakoteloa aikanaan muistuttanut CBR1000F...
 
Back
Ylös