PCV ja kaksi karttaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja knappe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

knappe

New member
Olen ymmärtänyt että Power Commander V tukee kahta erillistä polttoainekarttaa, joiden välillä voi vaihtaa lennossa. Karttojen vaihtamiseen tarkoitettu kytkin myydään tietysti erikseen mutta siinä pitäisi toimi mikä tahansa tavallinen SPST-kytkin.

Pitäisikö tuon toimia niin että kun kytken nuo navat yhteen niin toinen kartta on käytössä ja kun ne ovat auki niin toinen?
Yritin tehdä näin, mutta ainakaan PC-softalla en saanut muutakuin yhden ja saman kartan mokkulasta ulos. Nuo kytkimen navat ovat ilmeisesti nuo kaksi lähinnä keskustaa olevaa reikää?

Jahas, heti kun olin kysymyksen kirjoittanut niin sainkin homman toimimaan
withstupid.gif

Eli tuolla oli erikseen tools->configure->map switch: enabled ja sen jälkeen softa kysyy kumpaa karttapaikkaa käytetään.

lainaan tätä topiccia vähäsen. siis pcv ja vaihtokytkimen johdon pää.
mulla on johto jossa on toisessa päässä valkoinen muovimutikka jossa on kolme pientä reikää. toisessa päässä tietysti se 2-asentoinen vaihdin.
pcv:n takana on kaksikin samanoloista plugandplay paikkaa ja niissä on molemmissa neljä metallista tikkua. muuten hyvä mutta yksi tikku liikaa. ( ja samalla tietysti se mutikan paikkakin on liian leveä )

onko johto vain vääränlainen, eli selviänkö tästä niinkin helpolla kuin hakemalla toisen johdon kaupasta??

taitaa olla niin että johtoni on hubiin tarkoitettu plugandplay kytkin. google senkin ties. tavallista sähköjohtoa on onneksi omasta takaa muutama kilometri  
smile_org.gif

voiko se purkki rikki mennä jos kokeilemalla selvitän ovatko ne kaksi sisintä pientä reikää oikeat?! vai osaako joku kertoa lonkalta??  
062802moto_prv.gif

Eikö ole asennusohjetta tallessa? Mielestäni tuo karttakytkin tulee niihin ruuvattaviin liittimiin, eikä mihinkään plugandplay-paikkoihin. En nyt tiedä sanoa tarkkaa paikkaa, kun rojut on tallissa. Eli sulkeva kytkin tulee kahden ruuvinastan väliin.

en muista moista ohjetta nähneenikään, eli tallessa se ei ole. tosiaan sen kun tietäis että minkä nastojen alle sen kytkimen liitän..  
biggrin.gif

se mun johtoni on juu väärä, tai siis tarkoitettu siihen hubiin mutta enhän mä sitä hubia tosiaan sen johdon takia tarvi. siinä johdon mukana tullut keinukytkin ja "tankoteline" sille kytkimelle ovat kyllä ihan jees. enköhän mä ne pysty hyödyntämään silti.

No pitihän se vääntäytyä talliin näppään kuva sulle. Tuossa on kytkentäohje:

KUVA

Eli kytkin tulee kahden sisimmäisen väliin. Autotunekäytössä toimii siten, että toisessa asennossa kytkin sallii kartan oppimisen.

ei päivää tallissa ilman voimasanoja..
Sulla kun oli ne ohjeet ja mulla ei niin kehtaampa kysäistä lisää  
biggrin.gif

Noooh. Edelliskerralla tuli kyllä selväksi että ne kaksi sisimmäistä reikää. Haastavaksi jutun tekee se, että kun minä viidellä peukalolla varustetuilla kätösilläni sain vihdoin ne johdonpäät sinne reikien kohdille, niin huomasimpas ettei siinä ole läpireikiä. Eli siis ulkokuoren läpi menee reikä, mutta se on ehkä millin syvä ja sen pohjalla on samaa muovimateriaalia kuin mitä kuorikin on.

Avasin äkäisenä purkin takakannen, mutta ei sieltä mitään paljastunut. Het kannen alla on kosteuseristeenä silikonimaista valettua massaa, sitä siis on piripinnassa asti. En kehdannut ruveta rouhimaan sen enempää vaan ruuvasin takakannen vaan takas.

Vähän hirvittää alkaa läpireikää summissa tekemään, varsinkin kun kapistus on niin vietävän kalliskin.. Mikä neuvoksi?!?  
withstupid.gif

ei päivää tallissa ilman voimasanoja..
Sulla kun oli ne ohjeet ja mulla ei niin kehtaampa kysäistä lisää  
biggrin.gif

Noooh. Edelliskerralla tuli kyllä selväksi että ne kaksi sisimmäistä reikää. Haastavaksi jutun tekee se, että kun minä viidellä peukalolla varustetuilla kätösilläni sain vihdoin ne johdonpäät sinne reikien kohdille, niin huomasimpas ettei siinä ole läpireikiä. Eli siis ulkokuoren läpi menee reikä, mutta se on ehkä millin syvä ja sen pohjalla on samaa muovimateriaalia kuin mitä kuorikin on.

Avasin äkäisenä purkin takakannen, mutta ei sieltä mitään paljastunut. Het kannen alla on kosteuseristeenä silikonimaista valettua massaa, sitä siis on piripinnassa asti. En kehdannut ruveta rouhimaan sen enempää vaan ruuvasin takakannen vaan takas.

Vähän hirvittää alkaa läpireikää summissa tekemään, varsinkin kun kapistus on niin vietävän kalliskin.. Mikä neuvoksi?!?  
withstupid.gif
Mulla oli reikien takana jotain mustaa superlonia tai muuta vastaava josta tinatut johdonpäät meni kyllä sopivasti tökkien läpi ilman suurempaa väkivaltaa.

tämä ei ole tahallista ärsytystä vaan olen oikeasti yksinkertainen. ekaksi kiitos saderannikon ja limingan miehille, suurimmat karikot ovat poissa kommanderin osalta.

yksi mutta jäi silti..

pitäisikö komentajani vaihtaa karttaa kun napsautan kytkimestä vaikka pyörän moottori ei kävisi?

nyt pyörästä pitää olla virrat pois kun käännän kytkimestä jotta kartta vaihtuisi. jos virrat on päällä niin mitään ei tapahdu vaikka kuinka napsuttelisin. se kartta tulee siis valituksi jonka puoleen on katkaisin jäänyt virran kytkentähetkellä. pyörää ei nyt heti käyntiinkään saa kun tankki on veks ja itse pyöräkin on varastossa vaatteiden ja kukkasten seassa. sellaista on torpparin elo.  
sad_orig.gif

Back