• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Peitteen käyttö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CBF600S
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

CBF600S

New member
Sen aikaa kun mulla on ollut pyörä ollaan asuttu yhtiössä jossa on ollut parkkihalli ja töissäkin on halli. Joten pyörä on tottunut olemaan joko ajossa tai tallissa.. No nyt parin viikon päästä pitäis muuttaa ja pyörä täyttyy jatkossa parkata pihalle
bawling.gif

Niin, että kannattaako sitä peitettä alkaa pyörälle virittelemään? Mopotin lähes joka päivä käytössä, joten ensinnäkin tuon peitteen virittely ja sen säilyttäminen olisi haasteellista... Ja mitäs sitten kun pistät paskasen pyörän päälle peitteen ja tuule kovasti niin eikös siitä peitteestä tule aikamoinen hiekkapaperi?

Eli miks se pyörä pitäis peitellä yöksi? Mukavampi sitä olis ikkunasta katella ölppaa juodessa, jos sillä ei olis peittoa
smile_org.gif

Kiperä kysymys..
tounge.gif

Eipä minullakaan ole palttoota laittaa pyörän päälle, ja hyvin tuo on yöt kadulla tarennut.

Itse käytän pyörän päällä aina palttoota taloyhtiön pihalla. Tuulen riepottelua yritän estää istuimen kohdalta vedetyllä narulla.

Kannattaa käyttää peittoa koska se ehkäisee tehokkaasti ilkivaltaa sekä sitä että känniääliöt eivät viiti "koeistua" mopotinta kun on peitelty. Landella voi olla eri juttu että siellä ehkä vähän kunnioitetetaa toisen omaisuttaa mutta PK-Seudulla asuu liikaa kaiken Maailman ääliöitä
pftroest.gif

Jo ilkivallan vuoksi kannattaa peitettä käyttää, toisaalta jos niitä skraaduja alkaa murehtimaan, peite vaan tiukalle mustekaloilla.

Itsellä tulee myös muutto kuun vaihteessa tallittomiin olosuhteisiin, mp-asun peitto taitaa sitten saada taas käyttöä. Se ainakin pysyy hyvin paikallaan kun ko vermeessä on semmonen ryppynaru että saa alhaalta mopon "pakettiin", ja eturankaan alle kun viä tuon kiilaan niin ei ole tuuli vienyt.

Ei meillä ainakaan peitellä pyörää pihamaalla eikä kukaan/mikään ole sitä kaltoin kohdellut *koputtaa puuta*.

Itse ainakin peittelen joka yö.Jos sattuu tuulemaan lujaa,niin ei ole mopo aina niin hiekkapölyssä ja epäsiistin näköinen.

Peitteen lisäksi sain hyvän neuvon, että jos parkkeeraa pyörän ruutuun etupyörä edellä, niin sitten takapyörään joku näkyvä sairaan iso kettinki kiinni munalukolla - näkyy kauas että pölliminen on työn takana... toisin kuin jarrulevylukko, jonka vorot voi huonolla tsäkällä huomata vasta kun ovat piuhat jne. irrotelleet...

Ite pidän kanssa pressua öisin. Sitten kun lähtee ajamaan, ei muuta kuin peite auton takaluukkuun.

Bilteman peitto käytössä joka yö. Sisäpuolelle olen liimailut 3m:n liimalla viltin palasia strategisiin paikkoihiin, jottei tule naarmuja kun tuuleskelee. Peittoon tuli tällä tavalla myös lisää painoa ja se ei paljon lepata tuulessa.

smile_org.gif

Mulla on kaksikin erilaista peitettä mutta en ole koskaan peittänyt pyörää...laiska kun olen. Riippuu tietysti paljon asuinpaikasta. Itse asun päättyvän kadun päässä ja muutenkin vähän loitompana "valtaväylistä".

Pyörästä kyllä näkee että peittoa ei ole yritettykään käyttää...
lookaround_orig.gif

Itse käytän peitettä kun yöllä tulee satamaan, jo märän pyörän päälle sitä ei kyllä kannata laittaa.

Itse käyttänyt Oxfordin peitettä, mitä tuolla toisaalla kehuttiin. Olen ollut tyytyväinen. Istuu hyvin pyörän päälle. Sateen lisäksi suojaa mukavasti pölyä vastaan. Nyt varsinkin on tuota havupuiden keltaista siitepölyä niin paljon ilmassa, että pyörä on ilman peitettä jo päivän seisomisen jälkeen aivan keltainen.

Eikö tuollaset grillipeitteetki käy aivan hyvin mpn suojaksi?
tounge.gif
Jos vaan sattuu löytymään sopivan kokoinen..

Itse ostin tuolta Louikselta sellaisen pikkasen kalliimman peitteen. Sai myyjä myytyä, kun selitti sen halvemman olevan hengittämätön versio. Höpisi jostain kondensaatiovedestä, ja jos ymmärsin oikein, hänen mielestä ei kannata käyttää sellaista halpaa ollenkaan. Ainakaan yhtään pidempään.

Satsasin 9 euron sijaan 39 euroa.

Kuukauden verran olen sitä mopon päälle kiskonut. ja tyytyväinen peittoon ollut. Se on myöskin aika napakka pyörän päällä, eli ei lepata paljoakaan tuulessa yms.

Joku viisaampi voisi varmaan selvittää, mutta munkin maalaisjärjellä sellainen hengittämätön peitto ei tuon tiivistyvän kosteuden takia (Ainakaan pidemmän päälle) ole hyvä vaihtoehto.....

Olen pohtinut, että jos ostaisi jotain vahvoja magneetteja pari, pyöräyttäisi ympäri eristenauhaa ja tökäisi ne peitteen laiton jälkeen tankin kylkiin kiinni niin peite ei heiluisi tankkia vasten tuulessa ja naarmisi maalia..

Mulla on kaksikin erilaista peitettä mutta en ole koskaan peittänyt pyörää...laiska kun olen. Riippuu tietysti paljon asuinpaikasta. Itse asun päättyvän kadun päässä ja muutenkin vähän loitompana "valtaväylistä".

Pyörästä kyllä näkee että peittoa ei ole yritettykään käyttää...
lookaround_orig.gif
Maalla minäkin asun, päättyvän tien liki päässä ja luullut asuvani lintukodossa... Eilen istuskelin kahvipöydässä kun silmäkulmaan osui liikettä tiellä. pikainen silmäys pihalle osoitti että kaksi "ei kotimaista" nuorehkoa mieshenkilöä kiinnostuneen oloisina kurkkivat pihassa seisovia mopoja, peitteen alta ei paljoa näkynyt mutta kummasti miehillä polvet jousti. hetken katseltuaan ja huomattuaan minut ikkunassa jatkoivat matkaansa ja tulivat n. 15 min päästä takaisin ja taas kiinnostuneen oloista kurkkimista tieltä pyöriin päin. Hetken pällistelivät ja jatkoivat matkaansa pienen metsäpalstan läpi polulle ja poistuivat. Sen jälkeen heitä ei ole näkynyt, mutta peitteet on ja pysyy pyörien päällä, lisäksi ovat paksulla kettingilla ja isolla munalukolla toisiinsa ja mäntyyn kiinnitettynä tavallista huolellisemmin..
Mitään havaintoa ei ole mistä nämä miehet oli tulleet ja mihin menossa, paikkakuntalaisia he eivät kuitenkaan olleet.
Eihän noi meidän talouden mopot nyt niin kalliit ole että niistä kauheesti joku hyötyisi, mutta kyllä se voisi aamulla vi***taa jos jompikumpi tai molemmat puuttuisi pihasta
nixweiss.gif

Ja kummasti se peite suojaa siltä siitepölyltä ja muulta sonnalta maalipintaa.
Oma peitteeni on malllia "lidl" ja toiminut hyvin. edestä yläkulmat on peilien varassa, takaosa peitosta vedettynä sissyn yli ja alareunat jalkatappien yli, peite ei osu maalipintaan lainkaan ja jos sissyn yläreuna kuluu siitä että osuu peitteeseen, niin kulukoon, tehdään sitämukaa uusia päällisiä sitten
cool.gif

Olen pohtinut, että jos ostaisi jotain vahvoja magneetteja pari, pyöräyttäisi ympäri eristenauhaa ja tökäisi ne peitteen laiton jälkeen tankin kylkiin kiinni niin peite ei heiluisi tankkia vasten tuulessa ja naarmisi maalia..
Voi helevetti
biggrin.gif
En tiedä minkälaista 50 kiloista lainapeitettä muut käyttää moponsa päällä,mutta ei ole kyllä mulla tullu naarmuja tankkiin tai muuallekaan kympin peitosta.Ja käsittelen kyllä mopoa,kuin kipeetä vittua,eli en ole suurpiirteinen...

Back