Käytät vanhentunutta selainta. Se ei välttämättä näytä tätä tai muita verkkosivustoja oikein. Sinun pitäisi päivittää tai käyttää vaihtoehtoista selainta.
Toi Louiksen punamusta peite on hyvä. Punanen on jotain muovisekotusta ja musta osa on hengittävää ja lämmönkestävää kangasta. Eli tollasen voi vetää mopon päälle vaikka olis moottori vielä kuuma. Toi musta ei sula pakoputkeen kiinnni.
Teoriassa tollasen alla pitäs pystyä säilömään mopo vaikka koko kesän ajan. Mulla ollu käytössä lähinnä pölysuojana.
Kannattaa ostaa suosiolla kaikkein isoin koko. Saksalaisilla on ihan ihme kokoluokitukset.
minä ostin biltemasta sellaisen harmaan moottoripyörälle muotoillun peiton. on toiminut ihan hyvin, eikä lähde tuulessakaan lentoon. siinä on jonkinlainen "muotoilukiristyssysteemi" etu-ja takapyörän kohdalla, joten "taipuu" mukavasti pyörien alle ja pysyy paikallaan. en muista hintaa enää ihan tarkkaan, olisko ollut n. 30,- euroa. niitä on eri kokoja, ja mulla on suurin. se on just sopiva ducatiini (ST2) ja asiallisen näköinenkin vielä...ei lerpattele.
Ostin reilu vuosi sitten Biltemasta mp-peitteen (tarjolla 3 eri kokoa) ja jos nyt jostain onnettomasta syystä sattuu pyörä seisomaan pihassa niin kyllä sillä helposti "rakkaansa" peittelee. Muotoilussa on ilmeisesti huomioitu myös korkeampi visiiri sekä taka- ja sivulaukut. Ja ne mainitut gumminyörit etu- ja takarenkaan kohdalla auttaa osaltaan "tyköistuvaksi" peitteeksi. Kun vielä kahteen purjerenkaaseen saa narun kiristettyä niin varmasti pysyy...
Mä ostin eilen Bilteman peitteen Virago 535:seen. Valitsin kuitenkin 750 kuutioiselle tarkoitetun, kun on pieni pleksi ja laukut. Lopputulos oli juuri sopiva ja "oman kokoinen" olis ollu auttamattomasti liian pieni. Hinta oli 29 €.
Ainut miinus on se, että siinä ei oo mitään kunnollista säilytys / kuljetuspussia.
Biltemalla taitaa olla paria erilaista peitettä, ainakaan nuo halvemmat auton peitteet eivät kestä kuumuutta. Sulavat/käryävät osuessaan putkistoon ja tuntuvat haurastuvan kesän kuluessa, tiedä sitten jos siellä on jotain pyörille tarkoitettuja kalliimpia peitteitä jotka kestävät.
minä olen aina antanut pyörän rauhassa jäähtyä...ehkä tällaista noviisin tyhmyyttä, ja sitten vasta käynyt peittelemässä pyörän ja toivottelemassa hyvät yöt
mutta tietysti jos on kovin hätänen ei siihen ole aikaa...
Ostin Biltemalta 27 euron pyöräpeitteen yli 500 kuutioiselle pyörälle. Kokonsa puolesta olisi pitänyt sopia 250 kuutioiselle Viragolle, mutta tiukkaa tekee.
Peite on muuten muotoiltu hyvin ja siinä oli myös kiinnityslenkit suunnilleen moottorin kohdalla joten saa vedettyä moottorin alta solmulle narulla tai laitettua jopa lukon siihen.
Ja laitoin kohtalaisen kuumalle (ei kärsinyt käsin koskea) putkelle tuon peitteen hetkeksi testatakseni miten se kestää kuumuutta eikä peitteelle tapahtunut mitään. (En tosin suosittele kun ikinä ei tiedä milloin se sitten sulaa.)
Ainakin toistaiseksi siis kaikki hyvin tuon peitteen kanssa
Täytyneeköhän itelläkin sitten hoveltautua Biltemanniin ja hakea peitto sieltä.
Kuinkahan kestävä lienee pitkässä juoksussa tuommonen läystäke? Meinaan vaan, notta onko kausiluontoinen, pysyy käytettävässä kondiksessa vain yhden ajokauden? Kun ei viittis joka vuosi uuttakaan hankkia.
Mä hommasin all rightin pressun makso muistaakseni 40€.
Aina oon laittanu sen suoraan ajosta päälle eikä ole ottanut
itseensä lainkaan.
Siinä on kiinteenä mukana sellanen säilytyspussi mihin sen saa kätevästi pakattua.
Ainoo huonopuoli on et se ei oman kiristysnarun avulla pysy paikallaan tai ainakin mä oon parina syysmyrsky aamuna keräilly pussia auton alta ja duke on kököttänyt ilkosiltaan siinä vieres. Mut sehän hoituu sillä et laittaa esim.apuvirtakaapeleiden pihdeillä pussin pinnoihin kiinni.
Tietäneekö kukaan Tsadin seutuvilla mestaa, josta löytyy sellainen battiarallaa 10 EUR hintainen kevytpeitto 600 kuutioiselle mopolle.
Hakusessa siis sellainen pieneen tilaan mahtuva peruspeitto ei mitään varsinaista SUOJApeittoa.
Tuollaisen suojapeiton hankin jo Biltemannista ja nyt pitäisi löytää sit matkamalli, joka mahtuisi hyvin esim. istuimen alle.
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus </td></tr><tr><td id="QUOTE">...nyt pitäisi löytää sit matkamalli, joka mahtuisi hyvin esim. istuimen alle. [/QUOTE]<span id='postcolor'>
Itselläni on samanlainen hakusessa eli joka kulkisi matkat mukavasti mukana ja olisi aina tarpeen tullen valmis peittelemään mopotin ylimääräiseltä lialta...
Kävin illalla töistä tullessa lapin polttajien Lidl:ssä ja sillä näyttäisi torstaina tulevan myyntiin jonkinlainen lakana 13.90e, tiedä sitten millainen mut ei ainakaan hinnalla pilattu
Oman pressuni ostin ihan alan liikkestä hintaan 35€, eilen kun heti sateen alta pois ehdittyäni aloin ronklaamaan sitä päälle vedin sen alakiristimen niin että se sen vahvike muovi siinä reijän ympärillä otti pakoputkeen kiinni ja suli osittain... prkl...
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (jenssode @ Huhti. 14 2003,22:34)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Löysin viime viikolla Turun Motonetistä moottoripyörä-pressun hintaan 10 euroa. Tuo ei peittänyt pyörää maahan asti mutta onpahan näppärän kokoinen.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
MIllaisella mopolla ajelet, ja mitä luulet riitttäiskö semmonen rätti peittämään Thundercat:in?
Täytyypä tiedustella Motonet:ista, ja ehkä pyytää tilaamaan noita peittoja. Tsekkasin sunnuntaina niin varastossa niillä ei ainakaan Tsadissa niitä näyttänyt olevan.
Kävin eilen Hessumobiili:ista kysymässä, mutta niillä ei enää noita halvempia rättejä ollut.