Pelkistetty kypärä ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strider
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

strider

New member
Siis, mistä löytyisi kelvollinen avokypärä ilman mitään himmeleitä? En halua mitään visiirejä, en aurinkolippaa enkä leukasuojavirityksiä. Vaan kelvollinen, pelkistetty avopotta?

En myöskään etsi amerikkalaistyylisiä "skull cap" -kypäriä.

Marushin C130:sestä näyttää olevan perusmalli tarjolla mutta onko muuta?

Ruby/Davida

tossapa pari esimerkkiä..

tietty ois vielä amerikkalainen Biltwell jossa ei ole mitään ylimääräistä, hyväksynnästä puhumattakaan, mutta hyväksi havaittu potta menneen ajokauden kokemuksella.

Btw, miksi potan täytyy olla aina se iänikuinen mattamusta?  
lookaround_orig.gif

Ruby ja Davida ovatkin ihan uusia tuttavuuksia. Ja en minä ollut puhunut väreistä mitään :-)

Thanks!

Ruby ja Davida ovatkin ihan uusia tuttavuuksia. Ja en minä ollut puhunut väreistä mitään :-)

Thanks!
eikun tuolle hurupetterille, ja kaikille niille joilla on mattamustaksi maalattu potta se ainoo oikea potta.
tounge.gif

Mr. Moorelta saa Biltwelliä ainakin... rubyä ajattelin aluksi mutta maksaa saman verran kuin uusi kytkinkruunu latureineen niin ostin Biltwellin..

Mulla on jo toinen ARAI Freeway. Hyvä on ollut ja sisustakin irroitettavissa ja voi hommata vaikka tiukemmat fyllit. Lisäks tietty se ainoo oikea kiinnitys eli tupla DD. Helppo ja aina just oikeella kireydellä, eikä rikkoudu koskaan
bowdown.gif

ARC A-611

show_image_in_imgtag.php

tai

IXS HX104 (lipan saa pois)

IXS_HX_104__1060597.jpg

ps Mulla ois tollanen (kiiltävä) musta IXS L kokoinen ylimääräisenä. Mulle aavistuksen iso, pidetty päässä 2 kertaa noin 32km...
Pistä privaa jos kiinnostaa?

Edit: Ja mulla on tuo ARC hellepäivinä käytössä, sekin L mutta just jämpti mun päähän...

Thanks!
eikun tuolle hurupetterille, ja kaikille niille joilla on mattamustaksi maalattu potta se ainoo oikea potta.  
tounge.gif

Mr. Moorelta saa Biltwelliä ainakin... rubyä ajattelin aluksi mutta maksaa saman verran kuin uusi kytkinkruunu latureineen niin ostin Biltwellin..
Niin just.. värillä ei väliä kunhan se on musta.
Ainoo oikee pyörä on HD ja kyllä se on muna mitä syödään pääsiäsenä.

Minulla on rauhalliseen ajeluun käytössä Davidan Speedster. Todella mukava ja hiljainen kypärä (huomattavasti hiljaisempi kuin Arain Condor). Nahkainen sisusta eikä mitään ylimääräisiä neppareita lippojen tms kiinnittämistä varten.

Minulla on rauhalliseen ajeluun käytössä Davidan Speedster. Todella mukava ja hiljainen kypärä (huomattavasti hiljaisempi kuin Arain Condor). Nahkainen sisusta eikä mitään ylimääräisiä neppareita lippojen tms kiinnittämistä varten.
Davida Speedster on kai niitä harvoja Suomen markkinoilla olevia ohutkuorisia avopottia. Tosin, ei taida olla Suomessa tieliikennekäyttöön hyväksytty:
http://www.motoitalia.fi/www/page.php?cat=7

Itse ostin kesähelteille Held Rune mattamustan avokypärän, jossa tuli neppareilla laitettava aurinkolippa mukana. Lippa lähti hittoon, ja nepparit ei haittaa.

Heldin plussana otsan kohdalla pari säädettävää ilmanottoaukkoa, jotka itseasiassa toimii. Kuuppa pysyi viileänä +30'C helteellä nätisti.

Mattamusta oli muistaakseni 60e hujakoilla ja samaa saa myös mustalla nahalla pinnoitettuna 90e hintaan. Minkä perkule huomasin vasta myöhemmin.

1273753546_held-rune-jet-helm-schwarz-matt-5513_0_w170_h170.jpg

rune%20piel.jpg

Davidan Jet löytyy. Ajelin sillä 3 kesää ennekuin siirryin nykyiseen, vikkelämpään pyörään.
Hyvä kypärä, asettui napakasti poskille-korvien eteen = hiljainen. Nykyinen Shoein xr-1000 umpikypärä paljon meluisampi...
Jet on hyväksytty tieliikennekäyttöön, speedster ei. Jet paksukuorisempi, toiset tykkää, toiset ei.

Sillon kun omani ostin/tilasin (edesmenneeltä eximakelta oulusta) sai valita, halusiko asennuttaa neppareita aurinkolippaa varten vai ei. Väritykseenkin pysty vaikuttamaan, kun meni muutenkin tilaustavaraksi (omaan ison pään
biggrin.gif
)

Mulla nyt pari kesää käytössä ollu Bandit. Mun päähän ainaki sopii hyvin.. JepJep:llä 99euroo. Ja saa myös ei-mustana  
cool.gif

Ei tieliikennekäyttöön hyväksytty mutta näyttää hyvältä.
Ja ylimääräseks jäänyt paksukuorinen, olisko IXS, on vielä tallella.
Sen saa ilmaseks jos tullee hakemaan. M koko

Back