Penkin nahka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja snocross
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

snocross

New member
DR BIG 800 kaipailee uutta päällystettä penkkiin. Aikanaan tuli verhoilutettua ekasta mopedista (TS125R) penkki ja siihen löytyi todella hyvä musta nahka. Harmi vain kun kyseistä verhoilijaa ei enää ole ja nahkaakaan en nyt enää muista millainen se oli.

Jollakin varmaan olisi tietoa millainen nahka toimii moottoripyörässä parhaiten? Verhoilija on tiedossa ja nahkaa saa mutta nyt tarvittaisiin asiantuntemusta mopojen saralta. Kokemuksia?

vinyyliähän nuo lie... tjsp kemikaalia
biggrin.gif
Jos nahkaa laitat niin rasvaa palaa,,,,,

Kai se verhoilija tietää ? ? ? ? ? ? ? ?

Ite oon muutaman satulan vääntäny vuosien varrella Etolan keinonahasta, kelkkakerniksikin kutsutusta. Palosuojattu ja vedenpitävä, kohtuullisen edullista (olisko n.17€/m) ja helppoa työstää oikeanlaisilla välineillä.

onko tuo päällisen väsääminen tuosta keinonahasta miten vaikeaa ja hermoja raastavaa ? tarvis uuden päällisen vanhaan zzr:n ja kiinnostais ite yrittää. varmaankin niiteillä ihan onnistuu kiinnittäminen? ainakin tuo vanha näyttää olevan niillä. mitäs muita välineitä tarvii?
jos jollain olisi selkeät ohjeet tälläiselle suht kädettömälle niin kiitos jo etukäteen
biggrin.gif

Kaksi satulaa olen päällystänyt, yks olis edessä...
Toiset kädet olis aika hyvä apuväline. Eli kun toinen venyttää sitä nahkaa paikalleen, niin toinen lyö niittiä kiinni. Edellisen tein yksin ja siinä pääsi hiki ja muutama kirosanakin iskemään ennenkuin tuli valmista: Satula oli jalkovälissä, toisella kädellä yritti pingottaa nahkaa ja toisella ampua niittejä...

Niin ja ihan heppoinen nitoja ei siihen hommaan riitä, paineilmanitoja olis hyvä, mulla on joku tommoinen muutaman kympin heavy-duty nitoja ja silläkin homma oli aika tuskaista...

Itse olen päällystänyt parikin perus penkkiä tuolla Etolan 'nahalla'. Leikataan tarpeeksi suuri pala. Aloitan keskeltä penkkiä, kiristän kohtuullisesti poikittain ja kiinnitän nitojalla. Siittä alan etenemään aina penkin päitä kohti, molempia puolia tasaisesti kiristäen ja kiinnittäen. Etuosan kurvi on aina vaikein, mutta sopivasti kiristäen, sekin tulee tiukaksi ja rypyttömäksi. Lopuksi leikataan ylimääräiset pois.

kiitti vinkeistä. täytyykin tuolla paikallisessa etrassa käydä kyselemässä sitä keinonahkaa ja alkaa askartelemaanpaskartelemaan
smile_org.gif

saas nähdä mitä siitäkin tulee ku nuo hermot ei aina ole ihan parhaimmasta päästä...
tounge.gif

Back