• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Perää irti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pärpä
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

pärpä

New member
Höh, olkaa varovaisia siellä liikenteeessä, kyllä lähtee helposti takanakki omille teilleen.
Tänään illalla (+3, sileetä) lähti kyllä tosi helposti sladiin risteyksessä, vauhtia paskaakaan, välikaasua tarjosin ennen kääntöä ja sitte luisteltiin metrin pari  
biggrin.gif

Kumma kyllä, ei edes säikäyttäny  
crazy.gif
Näin jälkikäteen, ois voinu tulla naurettavan lyhyt highside.

Onneksi ei mun vajaatehosella lähde perä rinnalle vaikka yrittäisikin
blush.gif
, mutta kannattaa silti varoa mustaa jäätä/ja hiekkaa näin keväisin; kun saattaa lähteä molemmat renkaat omille teilleen.

Juuh, aika pystyssä pitää vielä viedä ja iisisti. Mulla on toi etufillari pari kertaa ollut ns. irti. Tulee semmosia kevätjuhlaliikkeitä, että saa korjattua itsensä ryhtiin. WO'OOO...
062802jumpie_prv.gif

On se mukavaa ajella näillä kelirikkoisilla teillä, joskus tarttuu eturengas oikeen kunnolla kiinni. Sitten saattaa olla kurvin takana tie jäässä, ja taas on tilanne päällä. Olkaa varovaisia siellä.
-Sergei-

Varovainen pitää olla. Tiellä on todella paljon pölyä vaikka ei varsinaisesti hiekkaa näkyisikään. Tarvitaan muutama päivä vesisadetta että saadaan tuo pöly pois ja sateella sittten kannattaakin olla tosi varovainen, nyt kun asfaltti on likainen.

Eilen meinas käydä hassusti Läyliäisten Nesteellä kun kävin kaffella. Tulin pihaan todella varovaisesti ja ajoin parkkiin. Huomasin kyllä että pihaa ei oltu vielä putsasttu talven jäljiltä, oli sepeliä ja muuta likaa. Silti pääsi yllättämään kun pysähdyin parkkiin, vauhtia ei siis ollenkaan mutta silti meinas pyörä karata alta. Olo oli kuin kuulalaakereiden päällä.

Joopa joo.

Kyllähän yksi iso vaikutus on myöskin tuolla lämpötilalla.

Kummit kun ei toimi yhtä notkeasti kuin lämpimällä kelillä.

Siihen vielä muutema muru hiekkaa ja pölyä asfaltille niin
kyllähän perät irtoaa.

sport05.gif

Ainakin täällä Jyväskylän suunnalla pari märkänä pysyttelevää liikennympyrää on ollut erittäin liukkaita. Tosiaan saa viedä mopoa aika pystyssä. Siltikin on parit luistot jo ehtinyt harjoitella. Vauhtihan tuossa on niin alhainen, ettei pääse pahasti käymään, vielä kun oikeastaan osaa odottaa sitä mahdollista luistoa.

Niinpä ollaan vaan varovaisia
062802moto_prv.gif

märkää, vähän mutaista hiekkaa ja tippa öljyä, mutka:
paha yhdistelmä ellei osannut varautua.

POikakin irrottaa kivasti tälläkelillä tota perää vielä kolmosellaki ihan kaasusta. Seo sitä tehoo vaan pojat ku suttaa
033102beer_1_prv.gif

JOVAIN ON...!
sport05.gif

...mun perä on kyllä 4:llä pultilla kiinni että ei sen pitäs lähteä irti...
baaa.gif

Kylmä rengas + kylmä asfaltti + likainen/märkä tienpinta. Parit sladit takanakilla olen joskus saanut aikaiseksi. Ei minusta ainakaan hauskaa
omg.gif
.

itsellä meinas mennä kumoon kun yritin tulla liikennevaloihin tyylikkäästi peräilmassa mutta olikin sitten vähän likasta asfalttia ja etusta lukkoon, olisi ollut kyllä aika nolo paikka kaatua oman pelleilyn takia
tounge.gif

Itse sain pikku lipsahduksen aikaiseksi, kun tulin (varovasti) risteykseen, pudotin vaihteen kakkoselle ja hölläsin kytkimen hieman liian varomattomasti. Pyörä oli jo hieman kallellaan ja kaasu kokonaan kiinni, joten pieni perän luiskahdus tuli, mutta ei haitannut menoa. Tie oli kyllä kuiva ja puhdas. Lämpöäkin yli +5 astetta.

Back