Mikä voi mennä vikaan![]()
Se menee varmasti vikaan, että filmiä on käytännössä mahdoton maalata. Jos tuon viaksi laskee. Tarrahan siinä kyllä pysyy, ja maalikin yhden kisan ajan. Myös levyjen saumat ovat pienoinen ongelma vesieristysmielesä.
Toinen vika on katto. Siihen kannattaa laittaa kaatoa ja riittävästi tukipalkkeja. Yleensä poikkeuksetta levykatto painuu kuopalle ja se sitten jossain vaiheessa generoi vesiongelmia. Tämän ongelman voi kiertää panostamalla suunnitteluun.
Kolmas vika on muoto. Teräväkulmainen kuutio on oikeasti hyvin v-mäinen aerodynaamisessa mielessä. Jos auton poikkileikkauksen koko on samaa suuruusluokkaa tai isompi kuin kärryn, tuo ei haittaa (paitsi kärryn perässä hiukan). Jos taas matalalla henkilöautolla vetää isoa kuutiota, kulutus pomppaa kunnolla. Ei silti aivan tekemätön paikka.
Neljäs vika on takaovi. Etuseinänhän saa kiinteäksi, jolloin se ei paljon sivusuunnassa heilu. Jos takana on kärryn kokoinen ovi, koppi on hutera sivusuunnassa ja haluaa koko ajan muuttua salmiakin muotoiseksi vinoneliöksi. Taakse tarvitaan siis kunnon kehä tai kulmavahvikkeet, jotka estävät tuon. Silloin ovikin pysyy kauemmin ehjänä, kun ei ajon aikana vääntyile.
Varmasti paljon muitakin vikoja on, mutta jätetään ne käyttäjän löydettäväksi kuin pääsiäismunat.
Kilpiinhän tuon saa helposti. Kun koppi on valmis, konttorilla puntaroivat hökötyksen ja laittavat rekisteriotteeseen uudet painot, sekä merkinnän kuomurakenteesta.

