• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Perse puutuu

Vein kans FJR:än molemmat penkit modaukseen Ajomakoon. Muutetaan hiukka muotoo, lisätään pehmustetta 2 cm ja laitetaan geelit. Saa nähdä sit auttaako asiaan. Kaveri oli kyll paljon tehnyt moottoripyörien satuloihin muutoksia, ja työn jälki mielestäni oli erinomaista. ( katsottiin läppäriltä tehtyjä satuloita myös Fjr:in )
Laitan tänne kuvat sit kun saan ne. (helmikuu loppupuoli ) Vanhat / uudestaan tehdyt. :orgmp:
 
Vein kans FJR:än molemmat penkit modaukseen Ajomakoon. Muutetaan hiukka muotoo, lisätään pehmustetta 2 cm ja laitetaan geelit. Saa nähdä sit auttaako asiaan. Kaveri oli kyll paljon tehnyt moottoripyörien satuloihin muutoksia, ja työn jälki mielestäni oli erinomaista. ( katsottiin läppäriltä tehtyjä satuloita myös Fjr:in )
Laitan tänne kuvat sit kun saan ne. (helmikuu loppupuoli ) Vanhat / uudestaan tehdyt. :orgmp:

Mikä oli kustannusarvio?
 
Mulla on juuri matkaenduro (Super Tenere), ja takamus kyllä puutuu noin 150 km jälkeen. Ongelma on varmaan saumat penkin laidoilla. Tällä hetkellä harkinnassa onkin Turhatekin, Sargentin tai Yves Moillon penkit, mutta en oikein tiedä minkä valitsisin kun mitään ei pääse kokeilemaan. Biketeamissa oli Turhatekin penkki, mutta Trumppaan. Parempi kuin nykyinen sekin. Tietääkö joku pitääkö Sargentissakin tai Yves moillossa lähettää vanha muokattavaksi? Moillossa ei taideta (ainakaan nettisivujen perusteella) osata Lontoota ollenkaan. Ei kyllä paranna tilausmahdollisuuksia sekään.
 
No hintaa sille tulee n. 450e. Mielestäni ihan ok ja jos jotain haluaa sit muuttaa, niin onnistuu. Niin kuin tuossa mainitsin, kaveri on penkkejä tehnyt paljon esim. viime kevääksi 40 kpl. Sain paikasta, tehdyistä töistä sekä keske-eräisen Pyhimys Volvon täydellisestä sisustuksen uusimisesta hyvän kuvan kaverin osaamisesta. (tekee vain
yksin verhoiluun, niin autoihin, kuin moottoripyöriiin tarvittavat työt ).

Halusin käydä itse paikan päällä katsomassa/juttelemassa, mitä haluan penkkiini tehdä. Asiat miettiin yhdessä,
katsottiin värit, langat sekä penkin geelitys ja muoto. Mun FJR:ään tehdään aika isosti työtä. Moni vain laittaa
geelit ja päällysteen, mikä tietysti on edullisempi vaihtoehto. Geeli mitä hän käyttää oli varmaan ehkä noin 2 cm
vahvaa ja sitäkin tuli siellä hypisteltyä. Tiedän nyt ainakin aika tarkkaan mistä ja miten penkkini on sit tehty.
Ens kesä sit kertoo totuuden, kun taas päästään pyörän päälle pidemmälle reissulle. :orgmp:
 
Tuossa kotimaisuudessa on se hyvä puoi, että saa jutella penkin mieleisekseen jos vaivautuu paikalle. Toisena etuna on se, ettei tarvitse miettiä hukkuukko koko jakkara johonkin matkalle... Oma penkki lähti nimittäin 12.1. Ranskaan ja ei vielä ole tullut ilmoitusta perille pääsystä.... :no:
 
Tilasin Top Sellerie:ltä penkinpäällisen ja geelit,itse laitoin ne paikoilleen,ei ollut mikään vaikea homma.
Maksoi 145e postikuluineen+20e lisäpehmike ja liima.
 
Tilasin Top Sellerie:ltä penkinpäällisen ja geelit,itse laitoin ne paikoilleen,ei ollut mikään vaikea homma.
Maksoi 145e postikuluineen+20e lisäpehmike ja liima.

Toi oli kyll edullinen. Tuliko hyvä? Laitappa pari kuvaa tänne. Mikä pyörä sulla?
FJR:ssä on mielestäni hyvä, kun kaksiosainen penkki. Näin voi muokata molemmista omanlaisensa.
Itsekkin kyllä katselin Top Sellerien penkkejä, mutta en löytänyt mallistosta mieleistäni.
Suurimmassa osassa oli kuskin penkin tiloja mielestäni pienennetty kovasti.
Siten ,että kuskin penkin takareunassa oli n. 5 cm levyinen "selän tuki". Penkit olivat kyllä hienon ja
laadukkaan oloisia.
No omaani muokataan aika rajusti, muoto muuttuu ja istuimet korotetaankin geelien lisäksi.
Kevät näyttää sit oliko muutoksesta varsinaista hyötyä.

ps. Käynti Ajomakossa oli kuitenkin mielestäni todella hyvä. Positiivinen kuva jäi kokonaisuudesta ja kaverin
työn/ammattitaidon pätevyydestä. :orgmp:
 
ihan hyvä tuli mielestäni,pyörään en ole vielä kokeillut.katso liitettä 5750
Hyvän näköinenhän tuo on. Mikä merkkinen/mallin pyörä?
Itse kans jonkinverran tillaillut tavaraa netin
kautta. Viimeisin oli Espanjasta FJR 13 uusi korkeampi touring plexi puig. 135e
Ei raskinut hankkia orkkista 250e. Tää Puigin plexi on kyll mielestäni täys kopio Yamahan plexistä.
Ei oo viäl paikoillaan, mut keväällä sit.:orgmp:
 
Hyvän näköinenhän tuo on. Mikä merkkinen/mallin pyörä?
Itse kans jonkinverran tillaillut tavaraa netin
kautta. Viimeisin oli Espanjasta FJR 13 uusi korkeampi touring plexi puig. 135e
Ei raskinut hankkia orkkista 250e. Tää Puigin plexi on kyll mielestäni täys kopio Yamahan plexistä.
Ei oo viäl paikoillaan, mut keväällä sit.:orgmp:
Mistä tilasit tuon Puigin? Pitäisi nimittäin löytää Gessulle Puig, mutta vähän huonosti on ainakin näissä andalucialisissa kivijalkaliikkeissä tarjolla.

-jp-
 
Hyvän näköinenhän tuo on. Mikä merkkinen/mallin pyörä?
Itse kans jonkinverran tillaillut tavaraa netin
kautta. Viimeisin oli Espanjasta FJR 13 uusi korkeampi touring plexi puig. 135e
Ei raskinut hankkia orkkista 250e. Tää Puigin plexi on kyll mielestäni täys kopio Yamahan plexistä.
Ei oo viäl paikoillaan, mut keväällä sit.:orgmp:

Yamaha TDM 900.
 
ZE1LDsr.jpg

HSxT2rY.jpg


Tässä nyt kuvat satulasta, Geeli sekä muokkaus. Sekä plexi samanmuotoinen kuin FJR orkkis, mut yli puolta edullisempi, ja savun värinen.:orgmp:
 
Pitkällä kokemuksella tiedän että jos housut istuessa joutuu persauksista kireälle niin takapuolen puutuminen on varma asia koska se vaan lisää istumisen aiheuttamaa painetta. Enskareissuilla kun tulee pidettyä väljempiä kurahousuja puutumista ei tule oikeastaan koskaan. Katulaitteessa on geelisatula, se on ihan ok mutta ei auta sekään jos housut kiristää. Ikivanhat perseestä sopivaksi venyneet nahkat on mulla parhaat. Noi gorekamat ei kauheesti veny ajan kanssakaan.
 
Pitkällä kokemuksella tiedän että jos housut istuessa joutuu persauksista kireälle niin takapuolen puutuminen on varma asia koska se vaan lisää istumisen aiheuttamaa painetta. Enskareissuilla kun tulee pidettyä väljempiä kurahousuja puutumista ei tule oikeastaan koskaan. Katulaitteessa on geelisatula, se on ihan ok mutta ei auta sekään jos housut kiristää. Ikivanhat perseestä sopivaksi venyneet nahkat on mulla parhaat. Noi gorekamat ei kauheesti veny ajan kanssakaan.

Täytynee toikin kokeilla. Harrastanut oon tätä lajia kyllä jo kymmeniä vuosia. Viime kesän reissulta ajatus
lähti poikii. Kai kun ikää tulee aina vaan lisää, niin persekkin alkaa väsyy ja kurpsahtaa ajan myötä.
Tähän saadaan selvyys tän kesän reissuilla. Voipi olla turhakin investointi, mut onneksi ei ainut ja viimeinen.:cruising:
 
Kaikenlaista on tullut kokeiltua kun noita rautaperseitä on ajanut. Laitatin paikallisella verhoomolla geelit mutta vaikutus ei ollut ihan semmoinen kuin olis toivonut. Ebaystä tilasin sitten normaalipenkin ja sillä on sitten menty. Olen kokeillut myös noita pyöräilyhousuja mutta en itselle ole havainnut kovin suurta hyötyä niistä.
Airhawkia katselin mutta sitten sattui JYSKissä silmiin semmoinen ilmatäytteinen istuintyyny ja siitä on ollut apua. Ilman määrää säätämällä sen sai aika hyvin pelittämään.....ei liikaa vaan just silleen että perseen painekohdat jää "kellumaan" Hintaa sillä ei ollut kuin muutama euro. Siinä ei ole miään remmejä joten jos haluaa tapeilta ajaa niin sitten joutuu virittelemään jollain.
Kesä lähenee uhkaavaa vauhtia ja perse puutunee edelleen pidemmällä matkalla. Jotain on tehtävä:blink:, lampaantalja, valmiit geelipehmusteet... onkohan tämä road runnerin mainitsema Jyskin istuintyyny? https://jysk.fi/puutarha/ilmapatjat/ilmapatjat/ilmatyyny-velour-l43xp28xk9
 
täältä ääni airhawkille, loppui perseenpuutumiset kun tuon laitoin itselle ja emännälle nyt tommoiset n 300 km siirtymätkin menee mukavasti ilman puutumisia kunhan välillä jalkoja oikoo
 
Back
Ylös