Pesin pyörän

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja White
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

White

New member
Just luin jotain ketjua, jossa ihmeteltiin kuinka kawat on kokoajan hajalla ja nyt joudun itse kyselemään vähän jelppiä
biggrin.gif


Eli. Pesin pyörän painepesurilla, mutta pienellä paineella ja varoen kriittisiä paikkoja. Pesun jälkeen pyörä toimi ihan normaalisti ja ajoin n. 10km lenkin. Sen jälkeen pyörä oli sammutettuna n. 3min jonka jälkeen taas n. 10km lenkki ja sammutin pyörän. n. 2min taukoa, eikä pyörä enää startannut. Pyörittää starttia, mutta ei lupaakkaan.

Eli oisko saanut kosteutta ? Vai oisko tulpat mennyt ?

Jouduin jättämään pyörän huolto-aseman pihalle, koska oli kiirus töihin. Huomenna, tai siis tänään olis tarkotus käydä tarkistelemassa mikä sitä pyörää oikein vaivaa. Eli jollei starttaa niin mistä kannattais alkaa vikaa etsiä ja mitkä paikat "kuivattaa". Ja mikä ois hyvä ensiapu ?

edit : Ja siis pyörä on zx 9r...
 
Moikka,

Kymmenen kilsaa pesun jälkeen ei välttämättä riitä siihen, että kuivuu viimeisetkin kosteudet pesun jäljiltä.

Sinulla on mitä suuremmalla todennäköisyydellä mennyt kosteutta tulpan hattujen alle ja ei anna kipunaa kunnolla.

Sytkäpuoli vain kosteutta poistavalla spraylla läpi ja alkaa pelittämään.

En usko, että muuta on tapahtunut.

Vinkki:

Pese pyörä painepesurilla vain sytkäosien "alapuolelta". Pese loppu pyörästä ihan käsin. Ei tarvinne pelätä sähkölaitteiden kosteushäikkää.
Se paineella tuleva vesi tunkeutuu niin helposti liitoksista ja saumoista sisään.

-Hessu-
 
en yhtään tiedä millainen tekniikka pyörässäsi on, mutta omalla kohdalla kävi kerran silleen että reilummalla sateella kallistin pyörän kyljelleen ja nosto takas ylös - jotenkin toiseen sytkäboxiin pääsi vettä. boxi auki ja parin päivän kuivattaminen auttoi, mulle jäi mysteeriksi miten vesi onnistui niin nopeasti sytkäboxin sisälle pääsemään (suht tiivis paketti kummiskin). ei ollut edes painepesuria..
 
Pyörästä löytyy monta mukavaa liitintä, jonne voi päästä vettä. Olen niitä itsekin kuivaillut, kun mopo ei pesun jälkeen lähde käyntiin.
sad_orig.gif
smile_org.gif
tounge.gif
biggrin.gif
 
Tappokytkin tai sivujalan kytkin tai kytkimen mikrokytkin jos sellainen on mopossa.
 
Mulla kävi 97 ysin kans aikalailla samanlailla mut en jäänyt kylläkään välille, hyvin pyöritti mut ei käyntiin, sitten käytin virrat pois ja uus yritys, lähti heti käyntiin, pari eri kertaa teki tuon ja kovasti ihmettelin, voisikohan virtalukon pohjaan päästä kosteutta varsinkin paine pesussa.
nixweiss.gif
ja ennen tuota oikkua olin ajanut noin 40km
sport05.gif
 
Tänään hain pyörän. Hörähti heti kiltisti käyntiin
062802jumpie_prv.gif
Jatkossa tarttee olla vähän varovaisempi ton pesun kanssa. Kiva ois ollut tietää, että minne sitä kosteutta oli sitten lopulta päässyt. Mutta hyvä näin
062802moto_prv.gif
 
nyt kun muistelin, niin tulikin mieleen että se toinen kerta kun oikutteli, tuli virtalukon rasvauksen jälkeen
nixweiss.gif
oliskohan sielä jotain yhdistely häikkää
nixweiss.gif
 
mitä tästä opimme, älkää peskö niitä pyöriä, vaan ajakaa niillä ! ! !  
veryangry.gif
 
Missä pääkaupunkiseudulla kymmenettuhannet motoristit pesee pyöränsä? Kai joukossa on niitäkin, jotka ei painepesurilla halua tuhota mp:nsä elektroniikkaa, laakereita ja kuulemma renkaitakin. Nesteen TI- halleissakin on nykyään vain niitä painevehkeitä autoja varten. Tarvitaan siis letku, josta tulee normaalipaineella sitä Päijänteen vettä. Muut varusteet löytyy omasta takaa. Eikö tallaista palvelua enää todella ole?
 
Kyllä tällaisia palveluja on vielä!
smile_org.gif

Ainakin Tampereen wanhalta bensikseltä löytyy letku ja sieltä tulee päijänteen vettä
bowdown.gif
 
Juu, "painepesuri" ja "mopo" ei mahu samaan lauseeseen. Tää, sillon harvon kun mitään pesee, käyttää ihan omakotitalon pumpun painetta ja pizzakäyttöstä pesukonetta
smile_org.gif
 
Veikkaisin, et vettä meni tulppien syvänteisiin.Tulpanhatut on Kawoissa yleensä syvänteissä, jotka kerää vettä...
Tosin kyseistä mallia en niin tunne, mut noin yleisveikkauksena..
Se vois olla jalaksen tappokytkinkin, mut sit se lähtis käyntiin kytkin pohjassa ja pysähtys kuin seinään...
Mut se on hyvä kohde uhdistaa ja rasvata säännölliseti.
 
Missä pääkaupunkiseudulla kymmenettuhannet motoristit pesee pyöränsä? Kai joukossa on niitäkin, jotka ei painepesurilla halua tuhota mp:nsä elektroniikkaa, laakereita ja kuulemma renkaitakin. Nesteen TI- halleissakin on nykyään vain niitä painevehkeitä autoja varten. Tarvitaan siis letku, josta tulee normaalipaineella sitä Päijänteen vettä. Muut varusteet löytyy omasta takaa. Eikö tallaista palvelua enää todella ole?
Mulla on tallissa pesukulmaus, letkulla toimiva
thumbs-up.gif
 
Missä pääkaupunkiseudulla kymmenettuhannet motoristit pesee pyöränsä? Kai joukossa on niitäkin, jotka ei painepesurilla halua tuhota mp:nsä elektroniikkaa, laakereita ja kuulemma renkaitakin. Nesteen TI- halleissakin on nykyään vain niitä painevehkeitä autoja varten. Tarvitaan siis letku, josta tulee normaalipaineella sitä Päijänteen vettä. Muut varusteet löytyy omasta takaa. Eikö tallaista palvelua enää todella ole?
Taloyhtiön tallissa tai kaverin omakotitalon pihalla menetelmällä: pari 10L ämpäriä, sieniä, autoshampoo, rättejä ja vahaa. Vähän karsastan painepesuria juuri näiden sähköongelmien vuoksi. Mulla ei nimittäin hermot kestä lainkaan sähkövikojen etsintää.

Kannelmäen Nesteen TI-hallissa on puutarhaletku-pistooliyhdistelmät joista tulee haluttaessa vaikka liruttamalla vettä.
 
Samoin, mieluiten pesen pyöräni pehmeällä pesusienellä ja sankkovedellä...en koskaan painepesurilla...
Tietytsti...jos en sin kävi läpi kaikki liittimet ja suihkuttas niihin rasvat...olis pienempi mahdollisuus saada aikaan tuhoja vedellä...
Mut kuka mitäkin viitsii tehdä, tai sit ei ;)
 
Back
Ylös