• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Peurat prkl

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja artisti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nää porothan ne ovat yksiä perkeleitä, kun tulevat metsästä
(yleensä 3-5 yksilön nipuissa) miljoonaa ja sitten alkavat
löntystämään tiensuuntaisesti, eikä niillä sitten enää ole minnekään
kiire. Äänitorvesta ne ei ole tietääkseenkään - lienevätkö kuuroja.
Jos tarpeeksi metakoi, niin pysähtyvät kokonaan ja katsovat
kummissan olevan näköisinä taakseen, että mikäköhän tuolle
tuli, kun pitää noin jumalatonta meteliä.
Porohan on viisas eläin! Se osaa ajatella niin pitkälle että "jos minä en tässä tiellä pärjää tuon auton/moottoripyörän kanssa vauhdissa, niin miten minä sitten tuossa tien vieressä olevassa ryteikössä/lumihangessa tms pärjäisin?"
biggrin.gif

Kyllä se vetää mielen vakavaksi kun hirvi juoksee aivan nokan edestä tien yli ja osuu vastaantulleeseen autoon. Tuon tapauksen jälkeen olen oppinut vihaamaan ko elukoita sydämeni pohjasta - ja joka kerta kun tienvieressä on hirvi tms sydän lyo miljoonaa pitkään...
veryangry.gif

Poro on siitä hankala luupää, et jos se seisoo tienvieressä, kun ajat ohi, niin on aika varma, et se lähtee tien yli...Elukka on vielä värisokea, ettei edes tajua auton tai pyörän väriä.Lisäksi siellä missä on yksi poro, niitä on jossain kymmenen lisää.Muistakaa Se!
Aina hidastakaa ja katsokaa minne se tohelo lähtee....

Onneksi ei ole kokemusta peuroista, tai muista isommista elukoista. Mutta kyllä tuo jalkapallon kokoinen metsäkana lintu osasi säikäyttää, kun meinasi viedä peilin. Vauhtia oli pitkästi yli 100
sad_orig.gif

Juu Itä-Suomessaki saanu olla turvassa peuroilta. Hirviäkää ei oo vähäisten pyörälläajo-sessioiden aikana näkyny...mut osaa noi linnutki säväyttää. Varsinki ku sellane keskikokone varis pamahtaa kypärään satasen vauhdissa
crazy.gif

Tänä aamuna todistettu, että Valkealassakin on ainakin yksi kappaletta nuoria naaraspeuroja. Näytti olevan säikky ja säntäsi takaisin metsään, kun näki autoja.

Back