• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Philips MotoVision

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CBF600S
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

CBF600S

New member
Kukaan vaihtanut pyörään Philips MotoVision -lamput?

Jos on niin kokemuksia kaipailen? Nyt on pyörässä Philipsin power2nightit, eikä viitsisi 35€ lamppuja lähteä turhaan vaihtamaan...

Laitoin H-4:n Motovision lampun ja näyttää hieman kirkkaammalta kuin entinen normaali H-4. Itse ei oikein osaa sanoa kuinka hyvin se näkyy muille! Kake mainitsi että näkyi paljon paremmin lyhyillä kuin poikansa pyörän lamppu kun perässä ajeltiin. Voi toki johtua siitäkin että olen vasta tarkistanut valojen suuntauksen ja kaverin valojen näyttösuunnasta ei ole tietoa! Halpa henkivakuutus kuitenkin ja uskoohan jotkut niihin Hobi-pilleihinkin
crazy.gif

VisionPLUS on kait jotenkin vastaava ja saa huomattavasti edullisemmin ku noita motoVisioneita. 2x H4 visionplussaa makso 15e yhteensä. Ainakin normi H4 polttimoon ero aikamoisen parempi.

No se Vision Plus oli entinen lamppu ja ainakin omasta mielestäni edestä katsoen kirkkaalla ilmalla kymmenen metrin päästä näytti tämä uusi MotoVision näkyvän paremmin, johtuen kai siitä oranssiin vivahteesta päivänvalossa!
Muutapa en tuohon osaa sanoa eikä 15 euroa kyllä mikään hinta ole näihin mopon muihin varusteisiin verrattuna! Johan tuo maksoi öljypropun tiiviste melkein 2 euroa!

Täytyypä itsekkin käydä hakemassa MotoVision polttimo.

ps. Onnistuin viimekesänä huonon kiristyksen vuoksi hukkaamaan VFR:stä yhden kateruuvin. Uusi maksoi 17€ joka oli mielestäni aika kallista yhdestä ruuvista =)

Mitäs vaaraa vois olla ?
Meinasin, että hommaan sellasen mopottimen missä on 2 * H4 45/45W

Mitenkähän tollaset visionit menestys nehän on 60/55W

- Kestääkö piuhat, sulakkeet netäs lämmöntuotto - onko kokemuksia ?

Mua kyllä jaksaa ihmetyttää lisääntynyt valontuotto kun polttimon lasi on värjätty... siis sehän on himmentynyt! Eli lisääntynyt valontuotto pitää ottaa kirkkaammin palavasta (ohuemmasta?) langasta mikä lyhentää polttimon ikää?

Ja tätä tukevat myös mun empiiriset kokemukset nimen omaan Philipsin Visionplussasta. Ei se nyt heti kärvähtänyt, mutta kaksi polttimoa on ollut ja molemmat kestivät n. vuoden (apaut 10tkm), mikä mielestäni on lyhyehkö kestoikä. Ei nyt sietämättömän lyhyt, mutta kuitenkin.

Toisaalta onhan ne hyvän näköiset, eikä hinta ole järjetön jos kerran siitä turvallisuuskin paranee?

Mua kyllä jaksaa ihmetyttää lisääntynyt valontuotto kun polttimon lasi on värjätty... siis sehän on himmentynyt! Eli lisääntynyt valontuotto pitää ottaa kirkkaammin palavasta (ohuemmasta?) langasta mikä lyhentää polttimon ikää?
Kai se kirkkauden vaikutelma sitten tulee siitä hieman eri sävystä? Tai sitten tämä MotoVision™ on semmonen postimyyntikataloogi-ihmelaihdutuspillerin tapainen kusetus, jota pyritään tekemään uskottavaksi latomalla tiskiin "tieteellisiä" tutkimustuloksia ja hienoja sivistyssanoja, joita tavallinen tallukka ei tajua ;)

Täytyypä itsekkin käydä hakemassa MotoVision polttimo.

ps. Onnistuin viimekesänä huonon kiristyksen vuoksi hukkaamaan VFR:stä yhden kateruuvin. Uusi maksoi 17€ joka oli mielestäni aika kallista yhdestä ruuvista =)
Tiedä sitte minkälainen erikoisruuvi toi sun katepläjäys on mut itte sain kans hävitin yhen ruuvin ja "alkuperäisosaa" tiedustellessa hintaa olis tullu tommonen 7 eskoo. Kiinnitystarvikeliikkeestä kysellessä hintaa tuli kahdelle ruuville huomattavat 10 centtiä.

Noista valoista, tuossa päivänä eräänä katetlin noita philipsin polttimoita kaupan tiskillä. Voiko niin mahtavien mainospuheiden jälkeen tuote olla oikeesti hyväki?
smile_org.gif

Tekniikan maailma testasi pari vuotta sitten erilaisia polttimoita ja niiden valotehoja ja kestävyyksiä. Mitään kummenpaa etua ei silloin ainakaan kalliimmat lamput tuoneet. Paitsi myyjille tietysti.

No, noi extraduty-lamput on kyllä sairaan hyvä idis.

Nimim. Tuplavalot pimeenä kun eturengas tömähti tonttiin keulimisen jälkeen, polttimolangat nätissä sykkyrässä polttimon pohjalla.

(Joo, ja oli pakko keulia, että hiljaa siellä takapenkillä.)

Minä kävin kärkkäiseltä hakemassa fasuuni MotoVisionit. 30e tuli yhteensä hintaa H4 ja H7 polttimoille. Kirkkaana kesäpäivänä ei paljaalla silmällä mitään eroa huomannut, mutta se ei kai ole tarkoituskaan. Toivottavasti noista jotain apua on.

Onko kokemuksia Suizan SV650 siinä kun on watti luvut paljon pienemmät ?
12V 45/45W - Suzkan oma manuska ouhuu 55/55W (no problem)

Kestäämkö pihuhat jännittern ?
Kestääkö umpiot lämmön ?

Luulis, mutta kunhan varmistelen ...
edit: oletus että S-mallissa on H4 koska manuska ei määrittele kun nakun polttimon tyypin - en ole avannut... vielä

Ajovalolamppuja on pariinkiin kertaan Tuulilasissa ja Tekniikan Maailmassa vertailtu.
+30%, +60% ja muut "teho"lamput ei pärjänneet sen paremmin kuin tavallinen Bilteman lamppu (mikä pärjäsi itse asiassa hyvin).
Valotehon lisäys vaatii joko lisää jännitettä tai lisää Watteja. Muu "tehon" lisäys on silkkaa näpertelyä ja hyödyt joitakin prosentin kymmenyksiä. Jos semmoinen ihmejuttu olisi keksitty, mikä lisäisi valotehoa, ilman jännitteen nostoa, niin olisi se jo kaikilla polttimonvalmistajilla käytössä.

Joku mainitsi H4 45/45W. Onko tuommoisia edes Suomessa myytävänä? Itse en ole nähnyt kuin H4 12V 55/60W ja H7 55W. Tai sitten ne on ihan spesiaalikamaa, jota ei ole autopuolella tullut vielä tähän ikään vastaan.

Sellainen detalji vielä, että uusi lamppu on aina vähän kirkkaampi kuin vanha Sekin lisää tyydytystä ja perusteita sijoitukselle, vaikka saman efektin olisi saanut vaikka vaihtamalla uudet samanlaiset Biltemat tilalle.

Samaten tuoreilla öljyillä kone on hiljaisempi ja laatikko tuntuu liukkaammalta kuin vanhoilla.

Ajovalolamppuja on pariinkiin kertaan Tuulilasissa ja Tekniikan Maailmassa vertailtu.
+30%, +60% ja muut "teho"lamput ei pärjänneet sen paremmin kuin tavallinen Bilteman lamppu (mikä pärjäsi itse asiassa hyvin).
Otetaan sitten myös huomioon, että kestävyydessäkin on eroja. Esim Bilteman valot eivät kestäneet kovinkaan kauan...

Mun mielestä MotoVision lampuilla muut näkee sut paremmin kyllä, varmaan toi keltainen sävyy tekee tota. Mutta jos ite haluat nähdä hyvin niin kannattaa laittaa Osramin poltin ! Bike lehdessä oli äskettäin poltin vertailu ja joku Osram malli oli selvästi parempitehoinen kun muut en nyt vaan muista mikä malli se oli tähän hätään.

Back