• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Piaggio Beverly 500

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja scoot
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

scoot

New member
jk-single ainaskin on kehunut omistavansa Piaggio Beverly 500 skootterin. Vähän on omatkin haaveet suuntautuneet ko. pyörään.

Nyt kehukaa haukkukaa ja kommentoikaa Beverlyä! Suomeenhan sitä ei oole kaiketi koskaan tuotu, joten niitä ei lienee montaa liikenteessä täällä. Etsin vähän tullin taulukoistakin verotuspäätösksiä, mutta ilman beverly tuloksia.

Jep, kyllä kai kehua aina saa
sport05.gif

Ruotsista olisi varmaan helpointa hakea esim beverly, mun on kuulemma uutena tuotu saksasta.

No kehu, kehu!!  
062802jumpie_prv.gif
Miten päädyit juuri beverlyyn, sattumalta vai pitkällisen vertailun ja harkinnan tuloksena? Onko siinä piirteitä, joihin et ole tyytyväinen, tai joihin halusit parannusta? Onko sulla muuten sellainen cruiser vai tourer? Niissä näyttää ainakin nykyään olevan pieniä eroja.

Halusin 500:sta Piaggiota ja tämä oli viime syksynä ainut myynnissä oleva. Kattelin kuvia netissä ja ensin, varsinkin etulokasuoja, oli mielestäni kauhean näköinen mutta nyt kun silmä on tottunut niin tämähän on oikeastaan hyvän näköinen. Sitten kun kävin liikkessä ja koeajamassa niin oli pakko ostaa.

Mulla on vm 03 ja silloin ei ollut kuin yksi malli mikä vastaa lähinna toureria pienemällä etuklasilla, uusissa on myöskin 500cc moottori kun mulla on 460cc Euro2 moottori (sama teho, 1Nm pienempi vääntö). Variaattori uudemmissa on erilainen ja toimii lähdössä paremmin.

Huonoa on tuulisuoja (on nyt madallettu tourerin klasi) ja isoksi kootteriksi pieni tavaratila penkin alla huonon suunnittelun, ison takapyörän ja 77cm satulakorkeuden takia. Kaikki muu on sitten plussaa ja tyypillistä Piaggiota
bowdown.gif

Entäs sivutuuliherkkyys? Beverlyhän näyttää jonkin verran kevyemmältä kaikkein massiivisimpiin virityksiin verrattuna. Miten ajoasento? Mahtaisiko 190 cm pituinen tuntea itsensä liian suureksi kuljettajan paikalle? Ja mahtuisko mammakin mukaan? Sitten tohdin vielä kysyä millaiset ylläpitokulut on olleet ja vakuutukset?? Kiitos jo paljosta infosta. Onkohan sun beverly muuten Suomen ainoa?

Beverly on tuulella erittäin vakaa  
sport05.gif
eikä välitä rekoista paljoakaan, ajoasento on aika pysty vähän "nakupyörämäinen". Mammalla olisi erittäin hyvät olltavat jos se suostuisi kyytiin, lasten takia olen lisännyt ylimmääräiset jalkatapit koska kyytiläsen paikka on tehty aikuisten mitoituksella.

Saattaa olla että 190:n tuntee itsensä aika isoksi, varsinkin kuin satulassa on niin korkea pykälä ja jalkoja ei saa pahemmin suoristettua. Itse oon 170 eikä ole valittamista. Jos kielipuoli onnistuu niin kysele modernvespa.com

Peli on konstruktioltaan tyypillistä Piaggio tasoa, hyvässä ja pahassa, mutta koska on aikaisempaa Piaggio kokemusta niin tiesin mitä tuli ostettua. Varaosat ovat melkein ilmaisia japanilaisiin verattuna, esim täältä <a href="http://easyparts.nl" target="_blank">Easyparts
</a>
Teen huollot itse mutta jos pitäisi viedä korjaamolle niin varmaan tulisi kalliiksi, melkein kaikki alkaa muovien purkulla mutta eiköhän kaikki isot skobet ovat yhtä "huonoja".

Vakuutukset noin 400€ 40+70 bonuksilla.

En tiedä onko ainut maassa, mutta ei niitä varmaan monta ole. Aprilia Scarabeo 500 ie, joka on Beverlyn serkku samalla tekniikalla ehkä paremmin viimeistelty ja varusteltu, myydään Suomessa mutta on hirmu kallis

En ole Scarabeoa aikaisemmin katsonutkaan sillä silmällä. Syynä lienee, että olin nähnyt vaan niitä 2005 ja vanhempia. Muotoilu ei oikee osunut minuun. Mutta uudemmathan tosiaan muistuttavat paljon Beverlyä. Oletko muuten tutustunut Apriliaa Atlantic 500? Näyttää jonkin verran isommalta ja enemmän katetulta, mahtaako tekniikassa olla jotain yhteistä? Pitänee vähän etsiä mittoja ja vertailla noita. Ja nyt meenkin katsomaan mitäs uudemmat scaraberot sitten maksavat...
cool.gif

Kaikissa samankokoisissa Piaggio-yhtymän skootterissa on sama moottori/vaihteisto, rungossa jne varmaan eroja.

Yhdellä naapurilla on Atlantic 500:n mutta ei ole lähemmin tullut katteltua. Se on ollut kova poika vaihtamaan pyöriä laidasta laitaan (HD:tä jne) mutta on nyt useita vuosia ajanut  
sport05.gif
 Atlanticilla. Taisi kovasti kehua sitä joku vuosi sitten, silloin kuin itse ajelin customi Suzukilla.

Kotipaikkakunnan prätkämyyjät ovat p..stä eivätkä uskalla ottaa varastoon isompia skoottereita, koita niitä sitten myydä nettisivuja selaten, pah
mad.gif

Back