Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No ni, minä koeajoin sen täällä Kuopiossa. Ko mopo antaa oppitunnin aiheesta ennakkoluulo. Sitä päältäkatsoen vierastaa kolmipyörää.
Mutta kun puikkoihin pääsee, niin kyllä oli hyvä ajaa. Se kääntyi ja kallistui niinkuin kakspyöräinen, mutta tuntui jotenkin vakaammalta. Ikäänkuin pysyis pystyssä paremmin, mutta kallistuu silti miten tahtoo.
Ajelin tahallaan toista etupyörää kuoppiin kokeeksi. Kun on kaks etupyörää, kuoppa pehmenee kummasti. Se siis ikäänkuin tasoittaa tietä.
Kyselin, kippaako se liukkaalla. Esittelijä sanoi, että ei se helpolla kaadu. Joku edustajista oli nurmikolla sillä liiraillut miten vaan eikä saanut nurin. No, kait sekin kaatuu, mutta sellaisen kuvan nyt sain, että kolmipyöräinen on tosiaan paljon vakaampi. Se antaa ajo- , tie- ja jarrutusvirheitä anteeksi paljon enempi.
Risteykseen tulokin vaati uutta ajattelua. Kun vauhti on melkien seis, oikella peukulla nappia ja etupyörien kallistus lukittuu, jolloin mopo pysyy itestään pystyssä. Ei siis jalkaa maahan ollenkaan. Ja sit kun kääntää kaasukahvaa, mopo liikahtaa, lukitus irtoaa ja ajo jatkuu.
Voiko mopoili olla tämän helpompaa, kysyn? Vaimo nimittäin osti motskarin, er5, ja sitä kokeiltuani tuli vähän nössö olo: skootalla nimittäin on tosi helppo ajaa moottoripyörään verrattuna. Vaimo osaa tässä(kin) enempi, pakko myöntää. Mutta jos skootta on iisi peli, trike se vasta helppo onkin. Sillä vois vetää sit vanhainkodin pihassa kilpaa lipputangon ympäri.
Edellyttää kuitenkin sitä leveämmän raideleveyden LT-mallia, jossa on myös jarrupoljin. Tuossa on lisäksi jotain pientä eroa keulan valojen suhteen, mutta ne nyt on enempi niitä nyansseja. Tuo jarrupoljin on se helpoin ja varmin tapa erottaa nämä toisistaan, kelpaako ratsastajan B, vai tarvitaanko A.MP3 kun sitähä saa ajaa B kortilla vaikka 500cc tä!