• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pieni ei muka pärjää?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GSXR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

GSXR

New member
Kävin tuossa hiljattain väittelyä siitä, että voiko tämmöinen hukkapätkä (162cm) joskus siirtyä vyöruusun asemasta puikkoihin.

"Miehiset" perustelut sille, miksi olisi parempi tyytyä istumaan vaan kyydissä kuuluivat seuraavalla tapaa:

1. Sä et koskaan saa sitä pyörää liikkumaan mihinkään, jos se ei ole käynnissä. (mäestä oli kyse)

2. Kun pyörä on paikallaan, se kaatuu heti. Eihän sulla yllä kunnolla ees varpaat maahan.

3. Ja kun se pyörä kaatuu, sulla ei ole mitään mahollisuuksia nostaa sitä ylös. Mitäs sitten teet, kun olet yksin keskellä ei mitään ja seuraavaa ohikulkijaa joutuu odotella?

4. Sä et osaa itse korjata / huoltaa sitä pyörää pätkän vertaa, jolloin pyörän omistaminen tulee maksamaan miljoonan.

5. Liian rajuja pelejä tommoselle tirriäiselle muutenkin... Turha haaveilla näistä "isoista" vehkeistä. (1000 ja 1200 keskustelun aiheena)


 En varmaankaan ole ainut pieni nainen, jolla olisi oma pyörä, enhän...  
lookaround_orig.gif
.  Sanokaa muutama hyvä vasta-argumentti, joilla niittaan jannujen nokat tukkoon. Ne yrittää selvästikkin vain painostaa, jotta en olisi ensi kauden mustissa tilastoissa...

 Eikö niitä penkkejä voi jotenkin madaltaa / kaventaa, että jalat saisi paremmin maahan?  
withstupid.gif


 Tuo huolto on kyllä sitten ihan totta, siihen pitää aina lähteä hakemaan apua jostain pajalta ja se saattaa nipistää lompakkoa pahemman kerran  
crazy.gif
.

 Nimim. mitään pyöristä tiedä, mutta siistiä ois saada se omakin joskus
 
Tänää just kattelin ku eräs nainen about 150 cm parkkeeras shadovia takaperin parkkiin varpaillaan ja hyvin onnistu alle 5 minuutin
biggrin.gif
. Katto vaan sopivan matala pyörä ittelles ja ainahan satuloita on osattu madaltaa...
 
1. siksi siinä on moottori ettei tartte työntää
tounge.gif

2. siinä on sivujalka jotta se pysyy pystyssä ja liikenne valoissa voi ihan hyvin pitää mopoa pystyssä vain toisella jalalla
3. pyörän kaaduttua vituttaa sen verta paljon et vaikka se olis joku matkalehmä ni se nousee jo pelkästä kiukusta
4. tämä harrastushan on köyhille kallista ja meille muille saman hintaista
033102bebe_1_prv.gif

5. isoilla/tehokkailla peleillä voi ajaa myös hitaasti/rauhallisesti!

ja mopoja on helppo madaltaa ja satuloita voi myös muokkailla! eli ei muuta kun mopoa hommaamaan!!
buttrock.gif
inlove.gif
 
Älä muista välitä! Osta vaikka joku customi niin yltää jalat mahaan, kun ostat hondan joku on väittänyt että niitä ei tarvii koskaan korjata, harvoin ne paikaltaan kaatuu ja pienellä treenillä ja oikealla tekniikalla useimmat mopot saa pienempikin ylös ja kaasullahan sitä vauhtia voi säädellä (tosin kaikki ei sitä ole ymmärtäneet  
sad_orig.gif
)jne... Ei muuta kuin pyöräostoksille mars ja kovaa  
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif


edit: heh... muut ehti ensin koska kävin välillä hakemassa eväitä...
 
"1. Sä et koskaan saa sitä pyörää liikkumaan mihinkään, jos se ei ole käynnissä. (mäestä oli kyse)

2. Kun pyörä on paikallaan, se kaatuu heti. Eihän sulla yllä kunnolla ees varpaat maahan.

3. Ja kun se pyörä kaatuu, sulla ei ole mitään mahollisuuksia nostaa sitä ylös. Mitäs sitten teet, kun olet yksin keskellä ei mitään ja seuraavaa ohikulkijaa joutuu odotella?

4. Sä et osaa itse korjata / huoltaa sitä pyörää pätkän vertaa, jolloin pyörän omistaminen tulee maksamaan miljoonan.

5. Liian rajuja pelejä tommoselle tirriäiselle muutenkin... Turha haaveilla näistä "isoista" vehkeistä. (1000 ja 1200 keskustelun aiheena)"

hyviä pointteja.
tounge.gif



pari vastaanlaittovinkkiä...
1. Kuitti- 'on niitä 160cm miehiäkin?'
2. korjaus- 'ei hondaa tarvi korjata'
3. Ei sitä pyörää tarvi liikuttaa ilman moottoria, käynnistää sen.
4. Rajuus, -'kaasulla sitä säädetään'
5.Jos se kaatuu, -'totta kai se kaatuu' 'kyllä joku sitten auttaa'
 
Siitä vaan pyörää hankkimaan ja vikkelään! On mullekkin naurettu, kun ei tahdo jalat yltää maahan, ja pyörän peruuttelu on aina pieni show, mutta ei se menoa haittaa
smile_org.gif
Ja sit ku pääsee vauhtiin, niin koolla ei oo enää merkitystä
tounge.gif
 
1. Kyllä pyörää tasaisella liikuttaa ihan varmasti ja miksi sitä pitää ylämäkeen työnnellä? Kuten yllä on jo mainittu, se on moottoripyörä. *ihme harrastuksia sun tutuillasi*

2. Sitä pitää vain vähän katsoa mihin kohtaan pysähtyy. Itse olen yhtä "pitkä" kuin sinäkin ja omaa kokemusta on... Sisareni on vielä 6 cm lyhyempi ja pyörittää CBR 600:sta varpaillaan balettimalliin. Ja kuten edellä on sanottu, satuloita voi modifioida ja kai niitä on matalampia tarvikesatuloita ainakin joihinkin malleihin.

3. Vaikeaa se pyörän nostaminen kyllä on. Onhan noita tietenkin tekniikoita, netistäkin yhdeltä (muistaakseni) jenkkisivulta löytyy yksi hyvä. Ja ainahan mukana on puhelin, jolla voi soittaa a) apua tai b) taksin (joko avuksi tai kyydiksi), jos ketään ei satu ohi menemään.

4. En mäkään mitään korjata osaa. Mutta älä välitä, ei moni mieskään osaa. Sitä varten on korjaamot. Ja kuulosti siltä, että sulla noita osaavia kavereita löytyy, joten no problems. Ja kannattaa hankkia sen verran uudempi pyörä, ettei tarvi koko ajan räplätä.

5. Pakkoko se on suuremmasta päästä aloittaa, jos ei ennen ole ajannut. Kyllä sitä pienemmilläkin pääsee ihan riittävästi.

Tilastomerkinnäksi voi joutua myös kyydissä. Paljon harjoitusta, vapaaehtoista kouluttautumista, malttia sekä maalaisjärkeä ja vähän vainoharhaisuutta, niin kyllä se siitä.
smile_org.gif
 
2. Kun pyörä on paikallaan, se kaatuu heti. Eihän sulla yllä kunnolla ees varpaat maahan.
3. Ja kun se pyörä kaatuu, sulla ei ole mitään mahollisuuksia nostaa sitä ylös. Mitäs sitten teet, kun olet yksin keskellä ei mitään ja seuraavaa ohikulkijaa joutuu odotella?
4. Sä et osaa itse korjata / huoltaa sitä pyörää pätkän vertaa, jolloin pyörän omistaminen tulee maksamaan miljoonan.
5. Liian rajuja pelejä tommoselle tirriäiselle muutenkin... Turha haaveilla näistä "isoista" vehkeistä. (1000 ja 1200 keskustelun aiheena)
No muutama vasta-argumentti minunkin puoleltani:
2. riittävän matala satula, että pystyy pitämään sen verran jalkaa maassa, että saa painopisteen pysymään keskellä, niin ei 'kippaa'.
3. Joo, jos se kaatu niin isoa rohjoa on tosiaan vaikea nostaa, mutta jos toi vaadittais kaikilta mopokuskeilta, niin itteltäkin lähtis kortti, koska en minäkään saa zetoria ylös kyljeltään, kun se on nurin, jos mm. tankki on täynnä, ja sivulaukuissa tavaraa. (Moottoripyöräpoliseilta tuo vaaditaan, että BMW:n on noustava ylös, ja pyörää on jaksettava työntää - vieläpä aika lujaa - melko pitkä matka, olisko ollu 300 m. Siksi ei kai oo vielä yhtään naispuolista mp-poliisia...
sad_orig.gif
)
4. Kun ostaa vähän uudemman pyörän, niin huolto riittää, ja täältä Orgista löytyy neuvoja vähän joka lähtöön.
5. No joo, olen kyllä nähnyt about sinun mittaisesi naisen ajavan mm. Kawan GPz900R:ää (pyörän paino yli 250 kg, tehoa 115 hp), jossa satulaa oli vaan reippaasti madallettu...

... että kyllä se oikealla asenteella onnistuu sporttisempikin pyörä, ettei tarvitse välttämättä rajoittua customeihin tai cruisereihin...
biggrin.gif


[edit: oli noita kirotusvihreitä...]
 
Lyhyesti ilmaistuna: tosimiesten paskapuhetta.
tounge.gif


Vaikka meikäläinen onkin jokseenkin täydellinen vastakohta pienelle naiselle niin samat ongelmat tulevat vastaan jatkuvasti. Eivät nuo asiat ole sukupuolesta tai ruumiinrakenteesta kiinni.

Vaikka olenkin n. 185 senttinen niin katuenskalla kun ajelee niin se on todella korkea munkin pituiselleni kun perä on säädetty kaksi päällä ajoon matkavarustuksessa. Vaikka jalat ylettävät ilman peräpainoa hädin tuskin varpaista maahan niin hyvin on siirtely sujunut, se kun liikkuu moottorin voimalla. Vain idiootti työntää pyörää ylämäkeen. Ja kuten jo totesit niin saahan niitä matalampia satuloita.

Mitä taas pystyyn nostamiseen tulee niin tuskin kovin moni jatkuvasti pyöräänsä kaatelee? Ja sekin on tekniikkalaji. Joskus löysin netistä videopätkän missä isot karjut eivät saaneet kaatunutta matkalehmää nostettua pystyyn, mutta hentoiselta naiselta se onnistui ihan helposti kun oli tekniikka hanskassa (=selkä pyörään päin ja nosto jalkavoimalla).

Huoltoja en minäkään juuri itse tee tilojen puuttuessa ja siitä huolimatta en ole konkurssia tehnyt. Jos hankkii perusluotettavan pyörän niin eipä siinä paljoa remonttia tarvitse tehdäkään. Ja jos määräaikaishuoltoihin ei ole varaa niin sitten kannattaa miettiä muutenkin jotakin halvempaa harrastusta.

Tehot ovatkin sitten monimutkaisempi juttu ja siitä aiheesta on täälläkin väännetty enemmän kuin lääkäri määrää saamatta kuitenkaan aikaan yhtä oikeaa ratkaisua. Periaatteessa kuski säätelee tehoja, mutta ehkä kuitenkin olisi viisaampaa unohtaa ne kilokyykyt noin alkuun ja aloitella jollakin rauhallisemmalla laitteella.
 
Tääl Turus kaikki varmaan muistaa sen lyhyt kasvuisen miehen joitakin vuosia sitten, ku teki varmaan tiukkaa ylettyä vaihdepolkimellekkin, saati maahan. Eli tekniikka laji.
Se ajeli ainaki isommalla kyykkypyörällä. Eikä aina niin hiljaakaa.
Hänen rinnalla te olette iso tyttö.
smile_org.gif
 
Kävin tuossa hiljattain väittelyä siitä, että voiko tämmöinen hukkapätkä (162cm) joskus siirtyä vyöruusun asemasta puikkoihin.
Ensinnäkin: et sä ole mikään hukkapätkä. Naiselle tuo on hyvin tyylikäs pituus (jos ryhtiä löytyy). Tuo pituus on myös mitä erinomaisin, jos aikoo hommata kilokyykyn, siihen tahtiin nuo prätkät ovat tahtoneet kutistua viime vuosina.


"Miehiset" perustelut sille, miksi olisi parempi tyytyä istumaan vaan kyydissä kuuluivat seuraavalla tapaa:
Noista miehisistä perusteluista olet jo toivottavasti kuullut muutenkin ja ymmärtänyt, etteivät ne aina pidä paikkaansa???
Esimerkiksi siitä ja sen koosta ja kestävyydestä, ja nyt siis puhuttiin prätkistä.
Tässä ketjussa oli jo oikein asiallisia vastauksia, mutta laitan parilla sanalla lisää, noin niin kuin vastapainoksi.


1. Sä et koskaan saa sitä pyörää liikkumaan mihinkään, jos se ei ole käynnissä. (mäestä oli kyse)
Tämän edessä paljastan tyhmyyteni: prätkän vanhakantainen sana on moottoripyörä. Miksi se moottori ei olisi käynnissä? Sorry, en pysty auttamaan tässä kohtaa.


2. Kun pyörä on paikallaan, se kaatuu heti. Eihän sulla yllä kunnolla ees varpaat maahan.
Miten niin varpaat? Eikös se riitä, että yksi tassu on tukevasti maaperällä kerrallaan? Mulla voisi olla hotellityyny takalistoni alla ja kuitenkin saisin molemmat jalat maahan, en vain ymmärrä, miksi ne pitäisi saada samaan aikaan asfalttiin? Kyytiläisellekin (vaimoni
inlove.gif
) olen sanonut: "paikallaan ollessamme älä liiku yhtään, yli 60 km/h voit vaikka kävellä siellä takana". Muutenkin prätkän käsittely on tekniikkalaji ja siten treenattavissa, alamäkeen ja ylämäkeen tiukka uukkari ei kysy reisiluun pituutta vaan taitoa...


3. Ja kun se pyörä kaatuu, sulla ei ole mitään mahollisuuksia nostaa sitä ylös. Mitäs sitten teet, kun olet yksin keskellä ei mitään ja seuraavaa ohikulkijaa joutuu odotella?
Tässä tilanteessa itse luultavasti odottaisin tsirraa tiedottomassa tilassa, joten en valitettavasti osaa tässäkään kohtaa auttaa. Ehkä joku satunnainen motoristi jeesaisi?


4. Sä et osaa itse korjata / huoltaa sitä pyörää pätkän vertaa, jolloin pyörän omistaminen tulee maksamaan miljoonan.
En osaa auttaa, samassa veneessä ollaan. Toi miljoona on kuitenkin väärä suuruusluokka.


5. Liian rajuja pelejä tommoselle tirriäiselle muutenkin... Turha haaveilla näistä "isoista" vehkeistä. (1000 ja 1200 keskustelun aiheena)
Nykyisessä prätkässäni (olen itse aaaavistuksen yli 100 kg) harmittaa eniten keulimistaipumus. Alle neuvolapainoisilla toi prätkän kiihdyttelynhallinta on huomattavasti helpompaa. Sikäli en ymmärrä tuota "liian rajuja pelejä tirriäiselle" -saagaa, jos tirriäisellä on vaan ymmärrys...


En varmaankaan ole ainut pieni nainen, jolla olisi oma pyörä, enhän...
lookaround_orig.gif
. Sanokaa muutama hyvä vasta-argumentti, joilla niittaan jannujen nokat tukkoon. Ne yrittää selvästikkin vain painostaa, jotta en olisi ensi kauden mustissa tilastoissa...
Sä itse voit estää tuota mustissa tilastoissa esiintymistäsi...


Eikö niitä penkkejä voi jotenkin madaltaa / kaventaa, että jalat saisi paremmin maahan?
withstupid.gif
Varmaan. Tosin ajotekniikka on se A ja B ja C ja D.


Tuo huolto on kyllä sitten ihan totta, siihen pitää aina lähteä hakemaan apua jostain pajalta ja se saattaa nipistää lompakkoa pahemman kerran
crazy.gif
.
No, huollot maksaa, niin kuin kaikki prätkiin ja töihin liittyvä.


Nimim. mitään pyöristä tiedä, mutta siistiä ois saada se omakin joskus
Sama vika täällä
biggrin.gif
 
1. Sä et koskaan saa sitä pyörää liikkumaan mihinkään, jos se ei ole käynnissä. (mäestä oli kyse)

2. Kun pyörä on paikallaan, se kaatuu heti. Eihän sulla yllä kunnolla ees varpaat maahan.

3. Ja kun se pyörä kaatuu, sulla ei ole mitään mahollisuuksia nostaa sitä ylös. Mitäs sitten teet, kun olet yksin keskellä ei mitään ja seuraavaa ohikulkijaa joutuu odotella?

4. Sä et osaa itse korjata / huoltaa sitä pyörää pätkän vertaa, jolloin pyörän omistaminen tulee maksamaan miljoonan.

5. Liian rajuja pelejä tommoselle tirriäiselle muutenkin... Turha haaveilla näistä "isoista" vehkeistä. (1000 ja 1200 keskustelun aiheena)
Vastauksia:
1. Yleensä polkupyörät on sitä varten jos haluaa kaksipyöräisellä liikkua ilman moottoria.
2. Ei pyörän pystyssä pitäminen voimaa vaadi juurikaan enempää kuin fillarin pystyssäpito, vaan kallistuneen pyörän pystyyn nostaminen.
3. Harva mieskään jaksaa nostaa parisataa kiloa painavan pyörän pystyyn kaatamatta sitä samalla vauhdilla toiselle kyljelle. Eli ei ole este, vaan hidaste kun apua saattaa joutua odotteleen.
4. Huoltokorjaamot on keksitty, eikä nykymopot huoltojen välillä yleensä niin perusteellisesti laukeile, että korjauksien takia konkurssin tekisi. Sitä paitsi, perushuollot on helppo opetella tekemään itsekin, vaikkei olisi konstruktioinsinööri. Päin vastoin em. inssinä saattaa olla jo työssään niin leipiintynyt tekniikkaan, ettei enää vapaa-aikaansa ala hukkaamaan tekniikan parissa käsiään rasvaten.
5. Mitäs siinä haaveilet! Toteuta! Tehojen hallinta on enemmän kiinni korvien välistä kuin sukupuolesta.
Ts. kaikki kohdat 1-5 ovat turhaa miehistä pätemisen tarvetta!
biggrin.gif
talktohand.gif
 
Moottoripyöräpoliseilta tuo vaaditaan, että BMW:n on noustava ylös, ja pyörää on jaksettava työntää - vieläpä aika lujaa - melko pitkä matka, olisko ollu 300 m. Siksi ei kai oo vielä yhtään naispuolista mp-poliisia...
kawajack...

... haluaisitko selvittää tämän? Veikkaisin prätkäpoliisien valinnan olevan viimeisen sovinismin linnakkeen Suomessa (mikä on äärimmäisen helppo uskoa, kun katsoo ammatissa toimivia).

Nimittäin käsitykseni on tämä: bokseri-BMW:n työntöä 460 metriä ajovarusteissa ja kypärä päässä ja (tiputetaan muut kuin pohjanmaalaiset uroot) sen jälkeen prätkä renkailta kyljelleen, siitä "ylösalaisin" toiselle kyljelleen ja siitä sitten renkailleen.

Eli siis kaadettua pyörää ei nosteta pystyyn, vaan vedetään "yli" tankin kautta ja sitten vasta toiselta kyljeltä pystyyn.

Mikä on tietysti kriittisen tärkeä taito, jos olet prätkäpoliisi valtion vakuuttamattomalla kalustolla ja olet kipannut: siitä tietysti "tankin kautta yli" ja vasta toiselta kyljeltä alkaa miettiminen...
eek.gif
eek.gif
eek.gif


Mutta kummasti naisprätkäpoliisit jäävät taruolennoiksi...

... eihän ne jaksa sitä *****vaunua punnertaa, sehän on prätkäpoliisin olennaisin taito...
ghostface.gif
ghostface.gif
ghostface.gif
 
...ai se oli noin mahdottoman kova homma!!!  No, hyvä, että selvitit, ettei jääny väärää tietoa  
withstupid.gif

Ehkä jos tänne muuttais joku ent. Bulgarialainen kuulantyöntäjä tai kiekonheittäjä tai joku moukarimörssäri, niin semmoisella vois olla jotain mahiksia...  
baaa.gif


... ja anteeksi, että tämä meni nyt vähän off-topic  
bowdown.gif
 
Moottoripyöräpoliseilta tuo vaaditaan, että BMW:n on noustava ylös, ja pyörää on jaksettava työntää - vieläpä aika lujaa - melko pitkä matka, olisko ollu 300 m. Siksi ei kai oo vielä yhtään naispuolista mp-poliisia...
kawajack...


Mutta kummasti naisprätkäpoliisit jäävät taruolennoiksi...

... eihän ne jaksa sitä *****vaunua punnertaa, sehän on prätkäpoliisin olennaisin taito...
ghostface.gif
ghostface.gif
ghostface.gif
Kyllä joskus varmaan on sellainenkin ihme suomen teillä kun nais mp-poliisi, eiköhän joku sen verta vahva naisihminen löydy, testi on silti tehty niin ettei jokainen velliperse pääse prätkäpoliisiksi vaan että on oltava kuntoa ja jonkunverran voimaakin, kaikki miehetkään ei kurssia suorita
tounge.gif


Ja alkuperäiselle kysyjälle, hanki sen verran matala pyörä jolta varpaat ylettää maahan, joihinkin pyöriin saa ihan valmistajalta madallussatuloita yms. madalluskittejä. Eikä sen pyörän tarttee mikään hirveen iso olla, osta mieleinen vaikka pienempikin jos ei tarttee päteä, aina voi vaihtaa kumpaan suuntaan tahansa. Tervetuloa vaan harrastuksen pariin ja mikään harrastus ei pelkästään ole miesten maailma, sisko mukana kalareissuilla ja tykkää kalastamisesta
biggrin.gif
 
testi on silti tehty niin ettei jokainen velliperse pääse prätkäpoliisiksi vaan että on oltava kuntoa ja jonkunverran voimaakin, kaikki miehetkään ei kurssia suorita
Ei niin.

Mutta jos tohtorinväitöskirjaan lääketieteessä vaadittaisiin 128 kilon penkkipunnerrustulos, niin joku saattaisi älähtää.

Mutta tähän moottoripyöräpoliisitouhuun ei kukaan älähdä mitään, onhan se ihan selvä, että 230 kiloista prätkää pitää pystyä heittelemään kuin portsari Kauhajoella asiakkaitaan.
 
Aina löytyy sopivan kokoinen pyörä, eikä sillä tosiaan jalat maassa ajeta
062802moto_prv.gif
 
Back
Ylös