• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pienia kysymyksia aiheesta kuin aiheesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja D-Iivil
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Haasteen löi..

Mitenköhän tuosta akselista tuon ympyröidyn päädyn irroittaa? Koitin suojata ja pitää putkipihdeillä kiinni tuloksetta, lämmitin myös, ei tulosta.

Madalluspala tarkoitus vaihtaa tuohon.

M

Saattaa olla että vaatii jousipuristinta avuksi tuossa hommassa.

Talvella tuli ostettua xlite 802r kypärä ja tarkoitus olisi käyttää zubua vain radalla. Kysymys kuuluukin laitanko mukana tulleen pinlockin kiinni vai annanko olla ilman. xlite on eka pinlock mahdollisuudella varustettu kypärä mulla ja siksi kyselen.

Sen verran radalle mennessä jännittää, että hengitys on aika raskasta jo portilla. Kylminä aamuina voi olla hyödyllinen.

Toisaalta se pinlock-visiirin reuna haittaa helposti näkökenttää yläreunassa, joten olen ottanut pois omasta Schubert S1 Pro:sta.

Kokeile pitää paikoillaan ensin ja ota pois, jos haittaa näkemistä.

Katteiden maalausyritys Motonetin Motip kilikalimaaleilla tulossa. Osassa katteista on ilmeisesti myös spray maaleilla vedetty matta musta ja osassa ehkä oikeilla automaaleilla tehty pinta. Mikä on oikea menettelytapa ennen maalausta? Pinnan karhennus tietty mutta jos ei vanhaa maalia hio kokonaan pois niin onko silti hyvä vetää muovi pohjamaali alle ennen varsinaista väriä?

Mitä litkua kytkimeen?
Ohjekirja sanoo hydraulic mineral oil.
Lähikauppa tarjoaa sitikan jarru- ja hydraulijärjestelmiin tarkoitettua LHM-litkua.
Internetti sanoo että laita dot4 jarrunestettä.
Interwebs ehdottaa myös iskariöljyä. Onkohan hyllystä löytyvä vajaa purkki 10W liian paksua?
Joissain kotareissa myös käytetään mineraaliöljyä kytkimessä(joten motokeidas varmaan myy),sitten itse olen myös käyttänyt fillareiden mineraalipohjaisija jarrunesteitä.

Katteiden maalausyritys Motonetin Motip kilikalimaaleilla tulossa. Osassa katteista on ilmeisesti myös spray maaleilla vedetty matta musta ja osassa ehkä oikeilla automaaleilla tehty pinta. Mikä on oikea menettelytapa ennen maalausta? Pinnan karhennus tietty mutta jos ei vanhaa maalia hio kokonaan pois niin onko silti hyvä vetää muovi pohjamaali alle ennen varsinaista väriä?

Oma näkemys asiaan on, että jos katteissa on väri päällä ja se ei ole halkeillut yms. Niin siinä sulla on hyvä pohja vetää uus väri niskaan. Muovipohjamaali pitäis olla siellä alimmaisena eli sitä ei tarvitse enää uudestaan laittaa. Karhennus\tasoittelua+normi pohja väri ja uutta väriä päälle. Itsellä kokemusta kahden pyörän katteiden värjäyksestä joista toisen ruiskutti kaveri ruiskulla ja toisen pyörän katteita paikka maalasin spraylla ja niistä tuli ihan hyvät vaikka olikin helmiäsväri. Mitään vastuuta en ota omien vinkkien toimivuudesta.

Oma näkemys asiaan on, että jos katteissa on väri päällä ja se ei ole halkeillut yms. Niin siinä sulla on hyvä pohja vetää uus väri niskaan. Muovipohjamaali pitäis olla siellä alimmaisena eli sitä ei tarvitse enää uudestaan laittaa. Karhennus\tasoittelua+normi pohja väri ja uutta väriä päälle. Itsellä kokemusta kahden pyörän jätteiden värjäyksestä joista toisen ruiskutti kaveri ruiskulla ja toisen pyörän katteita paikka maalasin spraylla ja niistä tuli ihan hyvät vaikka olikin helmiäsväri. Mitään vastuuta en ota omien vinkkien toimivuudesta.

Kiitti vinkistä. Pitänee koittaa ilman muovipohjamaalausta mitä tulee.

Talvella tuli ostettua xlite 802r kypärä ja tarkoitus olisi käyttää zubua vain radalla. Kysymys kuuluukin laitanko mukana tulleen pinlockin kiinni vai annanko olla ilman. xlite on eka pinlock mahdollisuudella varustettu kypärä mulla ja siksi kyselen.
Ite ajelen samalla kypärällä vain rataa, enkä ole pinlockkia käyttänyt. Mielestäni tuo kypärä hengittää aika hyvin leuan alta kun on "rata-asennossa" eikä visiiri ole huurtunut missään vaiheessa ainakaan niin että olisin häiriintynyt.

Ite en käytä 802r:ssä pinlockia kadullakaa, ei oo pahemmi huurtunu oikeastaan koskaan. Ja visiirin itse ainaki voin avata yhe pykälän ilma et viima ottaa silmiin...

Ok.kiitokset infosta kaikille. Saa jäädä tuo pinlock odottamaan aikoja parempia. Tänään tarkoitus ekaa kertaa lähteä tien päälle xlite päässä ja sit sunnuntaina ahvenisto kun siellä hitaassa näköjään vielä tilaa.

Vaihdoin vifferiin uudet ketjut ja rattaat. Nyt tuossa parin tuhannen kilsan aikana olen kuulostellut, että ihan kuin olisi tullut jotain uudenlaisia värinöitä tietyllä kierrosalueella.

Jäin sitten pohtimaan sitä, kun eturattaaseen jäi aavistuksen verran sivuttaista klappia, ei siis pyörimissuunnassa vaan akselin suuntaista. Kiinnityspultti vedetty manuskan momenttiin, mutta ratas ei silti istu täysin tiukasti.

Onko pieni sivuttainen välys normaalia vai onko se kuppiprikka virahtanut? Voiko aiheuttaa tärinöitä? Tarvikeratas kun oli kyseessä, niin ei ole sitä kumista reunustakaan vaimentamassa.

Missäs ne olikaan ne melumääräykset ?

Eli minkäsortin putken saa laittaa -96 Bandiittiin ? Joku e-leima desibelimerkinnöillä on niin rungossa kuin putkessakin, mutta tartteeko niitä huomioida ?

^ Minkä tahansa E-hyväksytyn kun pitää killerin paikallaan? SC Projectin mukana tuli ainaki laminoitu korttikin millä ainaki ite meinaan kinata konstan kans jos tulee sanomisii :grin:

^ Minkä tahansa E-hyväksytyn kun pitää killerin paikallaan? SC Projectin mukana tuli ainaki laminoitu korttikin millä ainaki ite meinaan kinata konstan kans jos tulee sanomisii :grin:

Jos mennään pykälien mukaan, niin se pitäs silti muutoskatsastaa vaikka kuinka on E-hyväksytty

Vaihdoin vifferiin uudet ketjut ja rattaat. Nyt tuossa parin tuhannen kilsan aikana olen kuulostellut, että ihan kuin olisi tullut jotain uudenlaisia värinöitä tietyllä kierrosalueella.

Jäin sitten pohtimaan sitä, kun eturattaaseen jäi aavistuksen verran sivuttaista klappia, ei siis pyörimissuunnassa vaan akselin suuntaista. Kiinnityspultti vedetty manuskan momenttiin, mutta ratas ei silti istu täysin tiukasti.

Onko pieni sivuttainen välys normaalia vai onko se kuppiprikka virahtanut? Voiko aiheuttaa tärinöitä? Tarvikeratas kun oli kyseessä, niin ei ole sitä kumista reunustakaan vaimentamassa.

Voi olla juuri tuo kumin puute joka aiheuttaa värinöitä, monesti olen kuullut että Hondaan tytyisi aina laittaa alkup. eturatas jossa nuo kumit.

Pitääkös toi nyt ymmärtää niin, että alle 2003 on ihan sama mikä putki, _jos_ käyt muutoskatsastamassa ja menee siihen vuosimallista riippuvaan 103dB:n rajaan ?

Onko muuta vaihtoehtoa kuin että akku kuollut? Akku ollut pari vuotta käyttämättä välillä laturissa kuitenkin. Latasin äsken ja laitoin pyörään kiinni. Avaimen vääntö ei saanut edes mittarivaloja syttymään. Mittari käteen ja totesin että virrat poissa akun navoilla n.13v ja kun avaimesta vääntää niin tippuu reiluun volttiin...

Millä voisi muuten liukastaa kaasaripaketin lupsahtamista imukurkkuihin? Pyyhkiä silikonilla kurkkujen suut? Fairyvedellä?

Back