Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eturattaan mutterin helppoa irroitusta varten voi rakentaa pienen työkalun jolla lukitaan takaratas ja ketju yhteen:
Tarvitaan ohutta lattarautaa tai vaikkapa suikale ohutta levyä, 1,5 mm riittää, pituus tuommoinen 100-150 mm riippuen tapauksesta, johon porataan päihin 6-8 mm rei´ät.
Taivutetaan U-kirjaimen muotoon ja pujotetaan takarattaan rei´ästä läpi, lukitaan paikalleen pultilla ja mutterilla niin että ketju jää näin muodostuvan silmukan sisään.
Ja eikun eturattaan mutteria auki vääntämään... onnistuu yksin ja toimii myös kiristettäessä.![]()
Munalukko?
Sattupa sopiva ketju. Tuli vaihdettua Timelessin fatbar-tanko zetaan, ja kun tallissa mopoa tuijottaa ni alkaa kismittämään se logo ja teksti siinä tangossa. Saiskohan sitä jollain myrkyllä hittoon? Mielellään toki niin ettei tangosta lähtis maali.
Onko se tarra vai maaliperäinen se logo?
Eikös timelessin tanko ole eloksoitu? Siihen ei liuottimet pure. Jarrunesteellä liottamalla lähtee melkein maali kuin maali.Niin tosiaan, maalia se on. Kyllä tarran nyt sais revittyä. Mietin vaan et olisko jotakin semitujua liuotinta, joka ei sulata tangon maalia mutta tekstin kyllä. Jos se teksti ja logo olis jollain enempi haistapaskamaalilla vaikka siihen lyöty.
Niin tosiaan, maalia se on. Kyllä tarran nyt sais revittyä. Mietin vaan et olisko jotakin semitujua liuotinta, joka ei sulata tangon maalia mutta tekstin kyllä. Jos se teksti ja logo olis jollain enempi haistapaskamaalilla vaikka siihen lyöty.
Mikä neuvoksi kun avain jäätyy kiinni virtalukkoon ja on muutenkin tahmea nyt kun pakkasilla on joutunu - ei kun saanu - tankilla käydä. Ja starttinappi jää pohjaan.
Aseöljyä laitoin virtalukkoon mutta eipä tuo tunnu auttavan. Pitääkö vaan saada paikat kuivaksi?
Aseöljy jäätyy älä sitä laita! Lukkosula ois näin alkuun hyvä.![]()
Mitä ihmettä? Ainakin CRC:n aseöljyssä on luvattu vuodesta miekka ja kivi, että se kestää pakkasta -54 astetta. En tiedä mitä aseöljyä sinä sitten olet käyttänyt, mutta tuolla minä olen autojen lukot pitänyt kunnossa ja jäättömänä.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/606095/CRC-Aseoljy-100ml
Sen sijaan öljytön lukkosula on joissakin lukoissa se varmin tapa saada avain lopullisesti jumiin.
NoPunainen jäähdytysneste on hyväksi todettua lukkojen voiteluainetta! ! ! !
Kun sitä ruikkii neula / ruiskuyhdistelmällä lukkoihin paineilman vauhdittamana, niin hyvä tulleepi.
Mulla oli vaan vihreetä
Mitä ihmettä? Ainakin CRC:n aseöljyssä on luvattu vuodesta miekka ja kivi, että se kestää pakkasta -54 astetta. En tiedä mitä aseöljyä sinä sitten olet käyttänyt, mutta tuolla minä olen autojen lukot pitänyt kunnossa ja jäättömänä.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/606095/CRC-Aseoljy-100ml
Sen sijaan öljytön lukkosula on joissakin lukoissa se varmin tapa saada avain lopullisesti jumiin.