• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pikakyssärit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juu-zo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kysäseppä jostakin ajokamoja myyvästä liikkeestä,josko muutamasta raaskisivat luopua. Siellä nahkat ainakin ovat pysyneet hengareissa. Oravikosken Hanxilta sain joskus muutaman ihan ilman ostovelvotteita. Tosin seuraavaksi ostin takin ja muutakin hilpettä sitten sieltä.

Ootteko asennelleet näihin helposti rosmottaviin pyöriin (vanhemmat ei-ajonestolliset) päävirtakatkaisimia johonkin jemmapaikkaan?

Tuollainen kävi mielessä, jos laittaisi jonnekin satulan alle jemekseen päävirtakatkaisimen ettei lähtis ihan helposti rosmon mukaan pyörä, jos ja kun se pitää jättää parkkin johonkin arveluttavaan paikkaan. Onko järkeä?

Meikän Fasun digitrippimittarit ja kello kyllä nollautuis tuota käyttäessä mut pieni haitta se on jos mopo pysyy paikallaan :right:

Ootteko asennelleet näihin helposti rosmottaviin pyöriin (vanhemmat ei-ajonestolliset) päävirtakatkaisimia johonkin jemmapaikkaan?

Tuollainen kävi mielessä, jos laittaisi jonnekin satulan alle jemekseen päävirtakatkaisimen ettei lähtis ihan helposti rosmon mukaan pyörä, jos ja kun se pitää jättää parkkin johonkin arveluttavaan paikkaan. Onko järkeä?

Oon asentanu varashälyttimen jossa ajonesto kytkennät, oikein ku asentaa niin ei ainakaan amatöörit ja nistit saa käyntiin eikä nollaile mitään mittareita. Ja kai se meteli minkä hälytin pitää, auttaa kans jotain :dunno:

Toki tollanen häläri ajonestoineen olis paras vaihtoehto mut toi tollanen pääkytkin olis pikahomma toteuttaa ja kaikki tarpeetkin löytys tallista jo..

Multa löytyy pääkytkin sopivasta paikasta, ja aina kun sen muistan laittaa päälle ihmettelen seuraavan kerran lähtiessä että mikäs nyt on kun mitään ei tapahdu..kunnes prkl joo, sormi tuonne, sähköt päälle ja :orgmp:

Jep, tommonen ois tosi simppeli tehdä ja kyl se sais varkaallekin ihmeteltävää et mikä on ku ei tuu virtoja. :D

Toinen mikä vois olla, niin tekis toisen rinnakkaisen tappokatkasimen kahvassa olevan lisäks. Jemmaan tietty..

KTM venttiilien säädöistä...

Eli 2006 EXC 250 mopedi kyseessä. Rupesin säätämään venttiileitä ensimmäistä kertaa tämän videon ohjeen mukaan sillä erotuksella että tulpan otin irti.

Mutta mutta... homma tökkäs jo imuventtiileiden kohdalla. Eli ensimmäinen kysymys kuuluu että kuuluuko rakotulkin mennä kokonaan sen säätövälin läpi? Vaikka käännettiin säätöruuvit kokonaan auki niin edes 0,05 liuska ei mennyt läpi asti. Sinne väliin kyllä sai isommankin liuskan muttei kokonaan läpi. Oliskohan multa jääny tuossa jotain mahdollisesti huomioimatta? kuitenkin ensimmäistä kertaa tässä olen venoja säätämässä. Ja jos sen rakotulkin kuuluu mennä kokonaan läpi niin tarkottaakos se nyt sitä että "pääsee" kansiremonttia tekemään?

Edittiä. Säätely jatkui tänään. En vieläkään saanu rakotulkkia kokonaan sen säätövälin läpi mutta kyllä se luiska valtaosin sinne väliin meni. Säädin niin että 0,15mm liuska meni himpun tiukasti paikalleen. Ohjearvo KTM:än mukaan on 0,12 muttei just sen kokosta liuskaa oo tuossa minun tulkissa. Kylmänä ei hörähtänytkään kone sähköstartilla mutta potkasemalla pärähti käyntiin nätisti. Tyhjäkäynti käy nätisti lämpimänä. Hyvin pieni säksätys kuuluu jostain sylinterin luota. Jos kaasun vetää nopeasti pohjaan tyhjäkäynniltä niin tuntuu että tukehtuu ja putkesta alkaa kuulua pauketta eli bensaa tuntus saavan. Mutta jos kaasun avaa alkumatkan rauhallisesti ja sitten nopeasti auki niin pelaa normaalisti. Ajaessa kaikki toimi normaalisti ja sora lenti iloisesti :) Uskaltaneekohan tuolla nyt ajella vai pitäiskö varuilta käyttää pajalla?

Viimeksi muokattu:
Pikakyssärit

Minkä kokoisella öljynsuodatinavaimella saa hondien suodattimet auki? 64mm vai 68mm... Kiire! Molemmissa siis 14 kulmaa.

Miten tuossa dynojetin sivustolta ladattavasta ohjelmasta (WinPEP7) vaihdetaa ft-lbs -> Nm?

Vastaan itse itselleni. Painamalla F4 saa valikon eteensä.

mä en ainakaan pääse mihinkään kauppaan, mulla taitaapi olla jotkut oppositiotunnarit joilla ei VIPpi puolen ovet aukea....

Sarvet meinasin vaihtaa pyörään. Ennenku alan purkamaan....
Nuo ruiskuvehkeet on mulle uus tuttavuus. Kaks vaijeria lähtee kaasukahvasta. Kannattaako ne irrottaa siitä päästä, vai jostain sieltä ruiskuboxin tienoilta? Mietin, että miten saan ne oikeeseen kireyteen? Perinteisesti pieni välys kahvaanko ? :jpstyle:

Kävin tuossa eilen viemässä a2 korotukseen tarvittavat paperit poliisille. Kauanko siinä ajokortin saapumisessa on muilla mennyt, vai voiko vaa suoraan lähteä baanalle ja toivoa että on päivittyny poliisien tietoihin? Haluttaisi niin perkeleesti päästä taas ajamaan 2 pyöräsellä. Kevarikin tuli otettua pois kilvistä kun ei oo varaa 2 pyörän vakuutuksiin...

Miksi?
On olemassa seisonta-ajallisia vakuutuksia ja bonuksia siirrellään aina ajossa olevaan pyörään.

OP ei tarjonnut tällaista vaihtoehtoa, ja muutenki koko systeemi vastustaa pyörien seisottamista (Liikennekäytöstä ei saa poistaa, ellei pyörä ole seisonnassa yli yhtä vuotta tai hajonnut niin, ettei sillä voi enää ajaa). Näin olen ymmärtänyt.

On olemassa muita vakuutusyhtiöitä, esim. Turva, jossa miula on pyörät vakuutettu.
Kyllä se kilpi sinne konttorille kelpaa, vaikka pyörä olis ehjä ja vakuutuksessa. Ei tää vielä niin neuvostoliitto ole.

Onks jengillä kokemuksia noista jäähdytysjärjestelmän pesuaineista? Rukkasen syyläri kävi pajalla ja sen myötä vaihtuu glykolit Water Wetter-seokseen, niin ajattelin että samallahan tuon systeemin voisi puhdistaa.

OP ei tarjonnut tällaista vaihtoehtoa, ja muutenki koko systeemi vastustaa pyörien seisottamista (Liikennekäytöstä ei saa poistaa, ellei pyörä ole seisonnassa yli yhtä vuotta tai hajonnut niin, ettei sillä voi enää ajaa). Näin olen ymmärtänyt.
Ainakin Ifillä saa kyllä seisontaan, miten vaan itse haluaa. Ainoa rajoitus on, että vähintään kuukausi pitää olla yhtäjaksoisesti seisonnassa, jotta kuukauden saa ilmaiseksi. Seisonta-ajalla liikennevakuutus siis 0e. Mahdollinen kasko normaalisti. Pysyy kilvet kiinni ja ajamaan voi lähteä kun haluaa. Netissä vaan raksi ruutuun ja taas on vakuutus päällä.

Oma kausi on alkanut aina sen verran myöhään, että en ole ympärivuotista vakuutusta halunnut edes ottaa. 4kk ajolla suurinpiirtein saman hintainen, sen jälkeen seisonnalla säästää. Varmasti pyörästäkin kiinni.

Back