• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

pikeä renkaissa v***u

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Salmon
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Salmon

Ugalabugala
kävin tänään surraamassa parisataa kilsaa ja iloiset tielaitoksen miehet oli hommissa pikikannujensa kera.pujotella sai ku palander kitsbyyhelissä,mutta silti äsken ku ajoin talliin niin huomasin että renkaat oli täynnä pikeä.etusesta oli jopa urat tukossa takasessa tuotetta oli vähemmän.miten helevetissä sen töhnän saa pois vai saako.aikaisemmin ei ole vastaavaa sattunu ja nyt vielä uudet kumit prkl.
veryangry.gif

kävin tänään surraamassa parisataa kilsaa ja iloiset tielaitoksen miehet oli hommissa pikikannujensa kera.pujotella sai ku palander kitsbyyhelissä,mutta silti äsken ku ajoin talliin niin huomasin että renkaat oli täynnä pikeä.etusesta oli jopa urat tukossa takasessa tuotetta oli vähemmän.miten helevetissä sen töhnän saa pois vai saako.aikaisemmin ei ole vastaavaa sattunu ja nyt vielä uudet kumit prkl.
veryangry.gif
Kotilossa mulla kävi kerran samoin, ja kaivelin niitä sitten pikkuruuvarin kanssa renkaan urista ja SE HOMMA OLI SYVÄLTÄ
033102ass_1_prv.gif

Tosin en ootellut yhtään, josko olis ajossa itekseen irronnut, mutta mopon kanssa ei taida olla kovin turvallista odotella
sad_orig.gif

yritin jo kaivella enimpiä mutta ku sitä on niin paljon että meni hermo.jos yrittäs huomenna uudelleen.mutta jos on jotain muita keinoja niin infoa kiitos.
bowdown.gif

Kokeileppa tavallista tärpättiä varovasti vaikka pensselillä, renkaisiin siis ei katteisiin ettei lähde kiilto.

juu mäkin kyl kaivaisin isoimmat ihan käsipelillä pois
ois hiukan turvallisempi mieli ajella...

Itse viime kesänä ajoin tollaseen "pikimiinaan", suurimmat rapsin siinä paikan päällä veke ja kirosin hyvää hyvin merkittyä tienkunnostusta. Paikka oli Helsingin keskustassa, poikkikatu sen suhteen mitä itse ajoin, eikä mitään merkkejä.

Loput lähti ihan normaalissa ajossa sitten, ei mitään sen suurempaa ongelmaa.

hyvin nukutun yön jälkeen kävin rapsuttelemassa suurimmat soseet pois renkaista :)vielähän sitä jäi,mutta jos ne siitä ajossa lähtis
062802moto_prv.gif

mutta olen kyllä sitä mieltä että toi piki ei kuulu tienpinnoille.huomasin että on ajokengätkin ihan röpelössä

Pari kertaa viime kesänä ajoin tollaseen paskaan ja ei siinä muu auttanu ku vetää pysäkille,etunen kiinni ja sitten pyöritellään sitä takarengasta eri kallistuskulmissa niin kauan et alkaa olla paskat irti.Pitää kuitenkin olla tarkkana ettei polttele sitä rengasta vaan ainoastaan ne mönjät siitä päältä ..
biggrin.gif
Eturengas onkin sitten kinkkisempi ja siihen auttaa rivakat jarrutukset.Kannattaa tosin olla varovainen,sillä siinä heittää pannut tod. helposti. mut siis pikkuhiljaa jarrutustehoa lisäämällä ja tarkkailee välissä aina paskan määrää. Tää homma sit tapahtuu omalla vastuulla,enkä oikeastaan suosittele kellekään jso on aikaa ruveta niitä jolla sieltä renkaasta hiomaan.
tounge.gif

Mä ajoin viimekesänä sulaan tiemerkintään (kaistaviiva) ja etuseen jäi melko iso mälli sitä paskaa ja se oli oikeasti liukas siltä kohdalta, en tiiä miten toi piki vaikuttaa, mutta todella varovainen kannattaa kyllä olla..
confused_orig.gif

Sellainenkin toimii, että ajelee hiekkatietä jolloin hiekka tarttuu pikeen ja tiivistää/kovettaa sitä. Sitten _varovasti_ puhtaalle asfaltille ja sopivasti vauhtia lisäillen ettei tule yllätyksiä. Hiekoitettu piki ei tartu lokasuojiinkaan niin helposti lentäessään murusina irti. Tai lähteehän se harjaamallakin hiekkakäsittelyn jälkeen helpommin kuin tuoreeltaan.

Back