Pinlock vai ei?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja designet
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

designet

New member
Pitäisi Araihin saada uusi naarmuton visiiri ja mietityttää tuo Pinlock "-kalvon" hyöty. Ilman sitä saisin visiirin 43 eurolla ja sen kanssa 92 eurolla. Eli onko tuon tuplahinnan arvoinen?
 
Pinlock kun ei todellakaan huurunnu. Itse ostin visiirin valmiilla pinlock-rei'illä ja erikseen kalvon. Asennus kesti minuutin ja nyt nautin huuruttomista sadekeleistä
cool.gif
 
Kannattaa hommata,en ole saanu huurtumaan mitenkään enkä millään kelillä.
Hirveä hinta sun pinlockilla...?Mulla ollu tähän mennessä puolet visiirin hinnasta...
 
19€ on pinlockin hinta ihan suomessa liikkeessä, kai ne pistää lisää hintaa jossain missä pitää porata reiät? Outoa...
 
Tartteeko uudemmat Arait nykyään pinlock-visiiriä? Mulla tuossa vanhassa Quantumissa ei ollut minkäänlaista huurtumisongelmaa millään kelillä kun se tuuletus tosiaan toimii - Shoeissa ei juurikaan ilma vaihdu paitsi visiiri raollaan.
sad_orig.gif
 
Ebayssa myytiin uutta visiiriä ilman Pinlockia toimituskuluineen noin 42 eurolla. Racevisorilla Pinlock nastoilla varustettu visiiri ja Pinlock maksoi toimituskuluineen yhteensä noin 90 euroa. Eli tästä se huima ero syntyy. Ei se Pinlock itse maksanut kuin alle 20 euroa. Racevisorin toimituskulut vain on aika suolaiset. En itse ala niitä reikiä uuteen visiiriin porailemaan, joten valmis paketti tai ei mitään.
 
Pinlock -aiheeseen liittyen, eli kuinka herkkä tuo pinlock on pesemisen suhteen verrattuna varsinaisen visiirin pintaan ja millä olette tuota sisäpintaa putsailleet? Visiiriähän voi kuitenkin aika huoletta pyyhkiä pehmeällä kankaalla ja miedolla pesuaineella, mutta tuo pinlockin pyyhkiminen vähän arveluttaa
 
Pinlock -aiheeseen liittyen, eli kuinka herkkä tuo pinlock on pesemisen suhteen verrattuna varsinaisen visiirin pintaan ja millä olette tuota sisäpintaa putsailleet? Visiiriähän voi kuitenkin aika huoletta pyyhkiä pehmeällä kankaalla ja miedolla pesuaineella, mutta tuo pinlockin pyyhkiminen vähän arveluttaa
Ihan samoilla eväillä kuin viisirikin eli muutama tippa astianpesuainetta veteen ja sitten kunnon kastelu ja hetken odottelu päälle. Sitten kuivaus pehmeällä liinalla. Tiivisteiden kohdilla varovasti ettei repeä. Eipä siellä sisäpuolella yleensä mitään olekaan.
 
Ainoa haitta, jonka pinlock-kalvossa olen huomannut, on kalvon silikonireuna. Jos makaa litteänä pyörän päällä ja katsoo tietä visiirin yläreunan läpi, tulee silikonireuna usein tielle. Siinä joutuu sitten arpomaan, katsooko tietä silikonireunan ylä- vai alapuolelta.

Tästä syystä olen tullut siihen päätökseen, että otan kalvon nyt kesän ajaksi kokonaan pois. Ei sitä mihinkään tarvi. Jos joutuu sateella lähtemään baanalle, niin kalvo on nopeasti asennettu paikalleen. Syksymmällä ja viileemmillä ilmoilla kalvo sit taas visiiriin!
smile_org.gif
 
Joskus takavuosina mulla oli Arain visiiriin itse asennettu Pinlock. Reikien oikeat paikat ovat ilmeisesti aika tarkat, sillä mulla tiiviste ei ollut koko matkalta kiinni visiirissä. Sateessa vettä meni Pinlockin ja visiirin väliin ja sateen jälkeen piti pestä sekä visiiri että Pinlock molemmin puolin. Ainakaan silloin ei mukana ollut mitään sapluunaa, millä reikien paikat olisi löytynyt justiin eikä melkein. Miten lie nykyisin. Pinlock tuntui ottavan aika herkästi naarmua putsatessa ja oli yhden kauden jälkeen aika surkean näköinen. Liekö parantuneet yhtään tuossa suhteessa? Nykyisessä BMW:n potassa on yksinkertaisempi kalvo koko pinta-alalla ajamassa samaa asiaa eikä naarmuuntuminen ole ollut ongelma. Uudemmissa malleissa on näemmä palattu Pinlockkiin.
 
Joskus takavuosina mulla oli Arain visiiriin itse asennettu Pinlock. Reikien oikeat paikat ovat ilmeisesti aika tarkat, sillä mulla tiiviste ei ollut koko matkalta kiinni visiirissä. Sateessa vettä meni Pinlockin ja visiirin väliin ja sateen jälkeen piti pestä sekä visiiri että Pinlock molemmin puolin. Ainakaan silloin ei mukana ollut mitään sapluunaa, millä reikien paikat olisi löytynyt justiin eikä melkein. Miten lie nykyisin. Pinlock tuntui ottavan aika herkästi naarmua putsatessa ja oli yhden kauden jälkeen aika surkean näköinen. Liekö parantuneet yhtään tuossa suhteessa? Nykyisessä BMW:n potassa on yksinkertaisempi kalvo koko pinta-alalla ajamassa samaa asiaa eikä naarmuuntuminen ole ollut ongelma. Uudemmissa malleissa on näemmä palattu Pinlockkiin.
Ne tapit on sellaiset epäkeskot, eli niitä pyörittämällä liitoksen saa tiiviiksi. Ainakin nykyään on näin.

Ja juu, se kyllä naarmuuntuu melko helposti jos putsaa huolimattomasti. Kannattaa putsausta varten ottaa irti ja reilulla vedella/pesuaineella puhdistaa.
 
Joo, nyt kun muistelen niin oli ne epäkeskot silloinkin ('04), mutta ei vaan jostakin syystä istunut tai ollut muuten vaan riittävän tiivis. Mutta saattoi siis olla omaa kädettömyyttäkin mukana.
 
Arai Condor + hengitysilmanohjain + Opti-Cleaner huurteenestoaine = poistaa aika hyvin Pinlock tarpeen.

Mulla tuli kypärän mukana aikoinaan pinlock, mutta on yhä paketissa, kun ei ole visiirissä niitä reikiä. Kalvon sais multa edullisesti hakea pois jos joku tarvii. Sanotaan vaikka 10e jos kaupassa on 19e. Muistaakseni hommasin nastatkin, mutta siihen jäi proggis. (MYYTY)
 
En ole aikaisemmin tuota osannut kaivata, mutta viime syksynä tuli tarjouksesta ostettuun Shoeihin Pinlock mukana, ja enää en luopuisi. Ei sitä näin keskikesällä mihinkään kaipaa, mutta sadesäälle, illalla/yöllä tai lämpötilan muuten tippuessa alle 15 asteen tuo on todella hyvä systeemi. Ei huurru millään.

Naarmuuntumiselle se sisempi osa tuntuu tosiaan olevan melko herkkä, jonkin verran hienoja naarmuja sain aikaan visiiriä pestessä vaikka kuinka yritin olla varovainen. Ja jonkin verran tuo muutenkin "himmentää" näkökenttää, mutta siihen tottuu aika nopeasti.
 
Meikä ainakin pesee samalla aineella ton visiirin kun lätkä kypäränki visiirin. Ja jos ei lätkässä visiiri huuruunu nii ei sit missää. Eikä pinlockeja tarvita. Vaikka ois se tuol hyllys, kerran meinasin asentaa mut sit tuli kiire. Syksyllä sit.
 
Back
Ylös