Pinlock vai ei?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja designet
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo, täytyy siihen jokin tekniikka olla. Itse laitan visiirin oikean reunan polvien väliin ja taivutan sitten vasurilla sen lähes suoraksi. Oikealla kädellä sitten pinlock ensin oikeasta reunasta paikalleen, sen jälkeen pieni pinlockin taivutus ja vasemman reunan asetus paikalleen. Vastaavalla tekniikalla käänteisesti tietysti myös poisotto. Aika helppoa.

Sormenjälkien välttämiseen voi käyttää hanskoja, ainakin siinä visiiriä taivuttavassa kädessä. Pinlockin asetus onnistuu ehkä parhaiten paljaalla kädellä.
 
ON!
bowdown.gif
 
Ainakin shoein pinlockin pinta pehmenee kostuessaan jolloin siihen saa naarmun pehmeimmälläkin pamppers-mikrokuitupöllön pershöyhenellä. Kuivausrummun säiliöstä tislattua (ainakin melkein) vettä ja ilmakuivaus niin ei jää valumajälkiä ja pysyy hyvänä.
 
eipä sitä kyllä mielellään irrottele edestakasin sen verran hanurista se on laittaa paikalleen vai johtuuko vaan laittajasta?  
withstupid.gif
Komppaan tätä. Hirvitti kyllä väännellä visiiriä ja survoa puoliväkivallalla kalvoa paikalleen. Sitten tuon visiirin kiinnitys on tossa potassa muutenkin niin ihanaa hommaa, jos ei mene tasan oikeassa kulmassa sisään niin ei mene sitten ollenkaan.
Todella helppoa. Viisiri pöydälle, polvi toisen pään päälle ja toinen pää suoraksi kädellä. Toisella kädellä pinlock pois - noin 2 sekuntia. Takaisin menee jo 5 sekuntia, että saa soviteltua varmasti jännitteettömäksi ja suoraan.

-hh-
 
mitä useamman pinnan läpitte katsoo sitä suurempi vaara on vääristymille ja heijastumille.

en näe mitään järkeä pinlokin käytölle keskellä kesää.

ok..sade, mutta pienellä visiirin raotuksella siitäkin selviää..ja hengitystekniikka,,ei puuskuteta suoraan visiiriin ja puf-naaamalle
thumbs-up.gif
 
en näe mitään järkeä pinlokin käytölle keskellä kesää.
Testiikkeleiden välissä kun puuskuttaa tuhannenkuutioinen kakkoskone, nahkat ovat liimautuneet selkään kiinni ja hikikarpalot valuvat kulmia pitkin alkaa pinlockilla olla tekoa. Kosteus ei tiivisty näkökenttään nääs. Ei sitä jaksa sitä visiiriä ropata joka valojen välissä.
 
en näe mitään järkeä pinlokin käytölle keskellä kesää.
Testiikkeleiden välissä kun puuskuttaa tuhannenkuutioinen kakkoskone, nahkat ovat liimautuneet selkään kiinni ja hikikarpalot valuvat kulmia pitkin alkaa pinlockilla olla tekoa. Kosteus ei tiivisty näkökenttään nääs. Ei sitä jaksa sitä visiiriä ropata joka valojen välissä.
tulee mieleen lossimatka nauvoon viimekesältä.

vieres pyöräilevä pariskunta täysis vermeis..lämpöäki oli ihan kohtalaisesti..kyytiläisrouva ei avannut koko matkan aikana edes visiiriä ..eihän tuo pitkämatka ole mutta aika höyryssä oli visiiri jo puolesvälis.

eli asioita on ihan hyvä joskus ennakoida
smile_org.gif
sitä visiiriä voi pitää pikkasen raollaankin
idea3.gif
etenkin taajamis.

yleensä kaikki ongelmat alkavat juuri tuosta.kaikkissa elämän osaalueilla.. ei viitsi/jaksa
wink.gif
 
Olisi jäänyt reissut kesken männäviikolla ilman pinlockia. Shoein potan visiirissä oli tasan pinlockin kokoinen läpinäkyvä osuus kun muutaman sata kilometriä painelin kaatosateessa.

Ehkä sellainen kisakuskin kokoinen XXS-kaveri ei tarvitse happea elääkseen ollenkaan, mutta ainakin minulla vetää huuruun vaikka miten kevyesti hengittelee alaviistoon niin isolla sateella tai sitten alku-/loppukauden nollakeleillä. Niissä tilanteissa pinlock on perille pääsemistä ajatellen pakollinen.

Totta on että hiukan pehmentää kuvaa, mutta ero pelkkään visiiriin on niin pieni että käytän jatkuvasti.
 
Ihan kätevä systeemi tuo pinlock on, ainoa pieni haitta on oikeastaan ne saumat, jotka hieman häiritsee näkökenttää. Joku taisikin aiemmin mainita aiheesta.

Viime perjantain rankkasateessa huurustui pinlock ensimmäistä kertaa, kevyesti alareunasta. Tosin se saattaa johtua siitäkin että kalvo on löystynyt, jolloin kalvon ja visiirin väliin alkaa muodostua huurua? Jouduin hieman alareunasta pinlockia raottelemaan kun pesun yhteydessä onnistuin saamaan sinne sisälle vettä... liekö siinä sitten venynyt tai jotain.
 
Ehdottomasti pinlock. Omassa shoeissa oli vakio pinlocki ja siinä oli saumat silleen vittumaisesti näkökentässä mutta tänään hain allrightista race mallin kalvon joka on korkeempi ja oli kyllä ilo ajella sen jälkeen. Ei oo enää saumat näkökentässä, suosittelen!
thumbs-up.gif
 
Sateella ja kylmällä kelillä pinlock on aivan ehdoton. Varmasti hintansa arvoinen.
 
yleensä kaikki ongelmat alkavat juuri tuosta.kaikkissa elämän osaalueilla.. ei viitsi/jaksa
wink.gif
Miksi pitää raollaan, kaikki skeida roiskuu naamalle ja meteli kasvaa 50%. Pinlock, niin ei tartte raotella, eikä se mitään vääristä, kun on samassa kulmassa kaareva itse visiirin kanssa.

Chaserissa on visiirissä vielä semmonen varmistustappi, jonka työntää oikealle niin visiiri ei aukea missään tilanteessa.
biggrin.gif


Toisaalta Sharkissa on antifog joka ei huurtunut sekään uutena, vaikkei pinlockia ollut nähnytkään. Se vaan kuluu pois se kalvo siitä pikkuhiljaa puhdistamisen myötä.
 
Toisaalta Sharkissa on antifog joka ei huurtunut sekään uutena, vaikkei pinlockia ollut nähnytkään. Se vaan kuluu pois se kalvo siitä pikkuhiljaa puhdistamisen myötä.
menee hieman kauaksi..mut samaa asiaa liippaa..

tuo antifog..viileällä ajettaessa ja hiukan hämäräs tekee vastaantulijoittan valot haasteellisen näkösix..mallia vaaksanverta oikeelta ohitte
cool.gif


ei hyvä.
 
Nykysin kelillä ku kelillä pinlokki. Ja jos jaksaa, niin vaihtelee visiirin tummuusastetta ja pinlokin värii kelin mukaan. Tosin puolitumma visiiri ja keltane pinlokki on laiskuuttaan kelvannu vähä kelille ku kelille.
 
Kyllä tuo Pinlock oli hintansa arvoinen, vaikka syksyn ajot jäikin vähäisiksi.
thumbs-up.gif


Kesällä ei huurtumista esiinny, kun ei yöllä ja sateella ajele. Syksymmällä kosteissa ja kylmemmissä keleissä aivan loistava, ei huurru vaikka kuinka hönkäilee. Tosin silmälasit on syytä unohtaa ja laittaa piilolasit päähän.

Paikalleen asentaminenkaan ei ole mitenkään työlästä, kun visiiriä on tottunut muuten jatkuvasti irrottelemaan. Näin ainakin Araissa.
 
Oonpa muita mielipiteitä vastaan, mutta mun mielestä ihan aunarista koko pinlock. En ole kovin usein huurustumista ongelmana pitännyt, silloin harvoin kun menee huuruun, niin pidän raollaan visiiriä. Varsinkin omassa kuulassa (Shoei XR1000), se pinlockin yläreuna tulee törkeesti näkökenttään. Tuntuupi vielä olevan naarmuillekin hyvin arka.
 
Tänä aamuna huomasi eron vanhaan kypärään jossa ei ole pinlockia. Uudessa Araissa pinlock ja se toimii. ei tartennut visiiriä raotella huurtumisen johdosta, kun aamulla ajelin töihin +2 näytti mittari lämpötilaa ja tuossa lämpötilassa rupee jo visiirit hurtumaan. Pinlock visiiri ei huurtunut olenkaan. .Suuri etu varsinkin pimellä kun vastaan tulijoiden ajovalot ei hajoa silmille.Paikalleen asentamisessa ei ollut ongelmia kun kypärän myyjätär laittoi sen sutjakaasti paikoilleen. hehe  
biggrin.gif
 
Eilen ja tänään illalla tullut ajeltua, lämpöä pari-kolme astetta ja varsinkin eilen pirun kosteaa. Kertaakaan en huomannut että Arain pinlock olisi huurtunut vaikka miten hönki, rillit sen sijaan muurautui umpeen vähän väliä.
 
En ole ikinä tarvinnut pinlockia. Eli pärjään varmaankin tulevaisuudessa ilmankin kunhan en mene kokeilemaan
biggrin.gif


Kyllä sateessa ja kylmällä tuo mopoilu on muutenkin kuin väkisinmakuuta ottavana osapuolena, niin eipä haittaa kalvojen puute.
 
Back
Ylös