• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pirelli kumit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja solifer
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Slicksejä itekin tälle kaudelle otin kokeeksi. Kuvioitujen etu on harrastekäytössä ainoastaan se että niitä voi myydä "vähän käytettynä" katukuskeille.

Mitäs seosta tosta SuperCorsasta kannattais tilata sitten? Kisaa ei ole tarkoitus ajaa, ainakaan vielä ja olis tietenkin plussaa jos ne renkaat kestäis jokusen päivän ajookin.
sc1 eteen ja sc2 taakse on se perinteinen yhdistelmä. Kyllä ne ihan kohtuudella kestää, joskin muutama setti on kesän ajaksi hyvä hankkia varastoon.
Jees, vois tollaset SC1/SC2 tilata ellei kukaan ylistä noita RaceAttackeja paremmiks
tounge.gif

Mun vauhdilla ei oo mitään hyötyä noista slickseistä, ainakaan vielä. Toisaalta, olis tossa yks setti 16.5 vanteita mille vois slicksit ostaa... Ellei joku halua noita vanteita ostaa pois, sopii ainakin 02-03 Bladeen, saattaa mennä uudempaankin?

Aijaa.

Ainakin Tatu näytti kiskovan katuversioilla aika hyvin Kemoralla. Ainakin mun mielestä veti hyvin katu Diabloilla.

Kai toi kestävyys on kuitenkin aika paljon kiinni käytetyistä paineista, alustan toimivuudesta sekä kuskin ajotyylistä.
Jos sun mielestä 15 kierrosta on riittävästi treenirenkaille, niin hieno homma. Kyllä ne Supercorsatkin sen kestää. Sä ajat treenejä varmaan vain SC0:lla. Köyhät kyykkyyn?

Jokos miehellä on kilvetön alla? Mikä??
No tottahan toki.. Ei tässä muuten tollasia kumeja tilailtais
tounge.gif
Sellanen pikkasen sipistelty CBR954RR haettiin Hollannista viime viikolla. Pitää kävästä mopo läpi ja sitten radalle opetteleen kuinka sillä kyykyllä ajettiinkaan!
biggrin.gif
Hienohan se on, mutta eikö olis ollu "järkevämpi" vaihtoehto joku 600:n?
Varmaankin, mutta 600cc oli kalliimpia ja varusteita paljon vähemmän. Ton 'bladen mukana tuli 3 settiä vanteita, muutamat jarrulevyt, jne... Eiköhän toi harrastekäytössä mene ihan yhtä hyvin ku sellanen kuussatkukin.

juuh en sitä epäillytkään etteikö pärjäisi. Onhan noita => 600
Onko kaikki vanteet sen 16.5"?

Aijaa.

Ainakin Tatu näytti kiskovan katuversioilla aika hyvin Kemoralla. Ainakin mun mielestä veti hyvin katu Diabloilla.

Kai toi kestävyys on kuitenkin aika paljon kiinni käytetyistä paineista, alustan toimivuudesta sekä kuskin ajotyylistä.
Jos sun mielestä 15 kierrosta on riittävästi treenirenkaille, niin hieno homma. Kyllä ne Supercorsatkin sen kestää. Sä ajat treenejä varmaan vain SC0:lla. Köyhät kyykkyyn?
Nyt on jossain joku katkos tai mennyt jälleen kerran vellit ja puurot sekaisin. Kyllä Tatu niillä tahkosi useamman kierroksen kuin 15. Noh, ei sillä mulle ole väliä.

No itse asiassa en aja, joissakin aika-ajoissa olen SC0:aa käyttänyt. Muutoin SC1 / SC2 akselilla pyörin, riippuen kelistä ja radasta. Usein treeneissä käännän jopa pyörintäsuunnan väärinpäin, vaikka moni sitä sanoo ettei niin saa tehdä. Noh, nuuka kun olen niin en kuuntele tuollaisia.

Ja jos kisaa tarkoitat niin monet kuskit maksimoi pidon sillä että rengas kestää vain sen 16 - 18 kierrosta. Jurvassa oli kuskeja jotka ajoi kisan SC0:lla, niin edessä kuin takanakin. Joillekin se äärimmäinen pito tuntuu olevan kovin tärkeää. Itse en ole saanut yhtäkään noista seoksista luistamaan kuin kylmänä ja sen jälkeinen tulos oli ilkeää.

Ja onkohan tuo nyt meiltä kummaltakaan pois kuinka paljon kukin milläkin renkaalla ajaa? Tuskin. Sitä vaan lähinnä tarkoitin että kyllä ne kuviollisetkin kestää ajoa, kovaakin sellaista ja yllättävän paljon.

miklon: Ainakin vertailuissa sportec M3 on ollut diablo corsa lll:n kanssa samoissa luokissa.
Diablo Corsa III sekä Diablo SuperCorsa on sitten aika rajusti erilaiset kumit kun keskenään verrataan. Ihan vaan siksi laitoin tähän ettei niitä mene kukaan luulemaan vahingossa samaksi tai edes likimainkaan samanlaisiksi ja sen perusteella tee vertauksia.

Diablo SuperCorsa

ja

Diablo Corsa III
Eli 1000-Gixxeriin, jolla ajetaan pääasiassa kadulla ja silloin tällöin radalla kannattaisi hankkia renkaiksi Diablo Corsa III? BT 014:n takarengas on kohta loppu ja uutta Bridgestonea ei taatusti tule.

miklon: Ainakin vertailuissa sportec M3 on ollut diablo corsa lll:n kanssa samoissa luokissa.
Diablo Corsa III sekä Diablo SuperCorsa on sitten aika rajusti erilaiset kumit kun keskenään verrataan. Ihan vaan siksi laitoin tähän ettei niitä mene kukaan luulemaan vahingossa samaksi tai edes likimainkaan samanlaisiksi ja sen perusteella tee vertauksia.

Diablo SuperCorsa

ja

Diablo Corsa III
Eli 1000-Gixxeriin, jolla ajetaan pääasiassa kadulla ja silloin tällöin radalla kannattaisi hankkia renkaiksi Diablo Corsa III? BT 014:n takarengas on kohta loppu ja uutta Bridgestonea ei taatusti tule.
Corsa 3:n takanen on ollut tosi hyvä RR:ssä. Etunen on ok, mutta kulunut erittäin nopeasti. Pehmeä seos?

Ja jos kisaa tarkoitat niin monet kuskit maksimoi pidon sillä että rengas kestää vain sen 16 - 18 kierrosta. Jurvassa oli kuskeja jotka ajoi kisan SC0:lla, niin edessä kuin takanakin. Joillekin se äärimmäinen pito tuntuu olevan kovin tärkeää. Itse en ole saanut yhtäkään noista seoksista luistamaan kuin kylmänä ja sen jälkeinen tulos oli ilkeää.
Ei se meiltä ole pois, millä kukin ajaa, mutta en viitsisi väkisin suositella kuviokumia tonniseen, jos se ei meillä ole kestänyt tonnisen alla. Meillä on tonnisista jonkin verran kokemusta. Kaksikymmentä kiekkaa menee ok, mutta sen jälkeen avauspito laskee dramaattisesti, koska rengas alkaa hammastaa kuvion kohdalta. Tonninen piirtää aika vaivatta SC0:llakin.

Voihan sillä kuviokumilla ajaa sen jälkeenkin, en sitä kiistä, mutta avauspito on jotakin ihan muuta kuin saman verran ajetussa slicksissä.

Meillä SC0:n pito loppui noin 15 kierrokseen takana. Aika-ajot piti hemmetin hyvin, mutta warm-upissa se luisteli jo melkein kaikissa nopeiden avauksissa, joten emme valinneet sitä kisaan. SC1 oli turvallisempi valinta.

Elikkäs Dragon SC Pro:n ja Diablo SC:n eroja (SC = SuperCorsa).

Seokset on molemmissa siten että

SC0 = "supersoft"
SC1 = "soft"
SC2 = "medium" ja
SC3 = "hard".

Näin niinkuin kansankielellä.

Mutta Diablon SC2:nen on jotain Dragonin "SC1,5" vastaavaa, eli vanhan Dragonin SC1:sen ja SC2:sen välistä. Seokset tuntuu pehmenneen vielä tälle kaudelle. Näin ainakin itse koen.

Ja eroja on sitten myös siinä että profiili on hiukan erilainen, Dragon on pyöreämpi muodoltaan, kun taas Diablo on hiukan korkeammalla harjalla sekä Diablossa on enemmän kumia kulutettavaksi kuin Dragonissa.

Nää nyt mitä ainakin meikäläisen tiedossa oli.
No moi taas.Kävin siellä kotisivullasi Jani ja ainekin tiedän että on kyseessä henkilö joka tietää mitä puhuu"niinkun yleensäkin kaikki tällä pastalla".Joten ajattelin tilata Pirelli Diablo Supercorsat,

Eteen SC2

Taakse SC3
Meillä on kerhon ratapaivät huomenna virtasalmella.Rennsport on sen jälkee kaput,sitten osallistun SRRA.n ajoleirille kuun lopussa,sitten olisi vielä pari Ahvenistoa ja Botnia elokuussa.
Pyörä mihin nuo tulisi on 2001 zx9r kawa,pikkaisen piristetty(kone teho 158,dynossa vedätetty ja säädetty).
Mitä mieltä olet valinnasta.

SC0 = "supersoft"
SC1 = "soft"
SC2 = "medium" ja
SC3 = "hard".

Mutta Diablon SC2:nen on jotain Dragonin "SC1,5" vastaavaa, eli vanhan Dragonin SC1:sen ja SC2:sen välistä. Seokset tuntuu pehmenneen vielä tälle kaudelle. Näin ainakin itse koen.

Ja eroja on sitten myös siinä että profiili on hiukan erilainen, Dragon on pyöreämpi muodoltaan, kun taas Diablo on hiukan korkeammalla harjalla sekä Diablossa on enemmän kumia kulutettavaksi kuin Dragonissa.

No moi taas.Kävin siellä kotisivullasi Jani ja ainekin tiedän että on kyseessä henkilö joka tietää mitä puhuu"niinkun yleensäkin kaikki tällä pastalla".Joten ajattelin tilata Pirelli Diablo Supercorsat,

Eteen  SC2

Taakse   SC3
Meillä on kerhon ratapaivät huomenna virtasalmella.Rennsport on sen jälkee kaput,sitten osallistun SRRA.n ajoleirille kuun lopussa,sitten olisi vielä pari Ahvenistoa ja Botnia elokuussa.
Pyörä mihin nuo tulisi on 2001 zx9r kawa,pikkaisen piristetty(kone teho 158,dynossa vedätetty ja säädetty).
En mäkään mistään mitää tiedä, kunhan heittelen ajatuksia ilmoille.

Itse en ole koskaan tarvinnut tuota SC3:sta, koska se on aikasta kuumille keleille tarkoitettu.

Itse laittaisin ehkäpä kierroksen SC2:sia, eli eteen ja taakse samaa seosta. SC1:nen on hiukan löysempi rungoltaan ja vaatii mun mielestä hiukan enemmän luottoa laitteeseen, alustaan sekä renkaaseen kuin SC2:nen. Noh, makuasioita.

Ei se meiltä ole pois, millä kukin ajaa, mutta en viitsisi väkisin suositella kuviokumia tonniseen, jos se ei meillä ole kestänyt tonnisen alla. Meillä on tonnisista jonkin verran kokemusta. Kaksikymmentä kiekkaa menee ok, mutta sen jälkeen avauspito laskee dramaattisesti, koska rengas alkaa hammastaa kuvion kohdalta. Tonninen piirtää aika vaivatta SC0:llakin.

Voihan sillä kuviokumilla ajaa sen jälkeenkin, en sitä kiistä, mutta avauspito on jotakin ihan muuta kuin saman verran ajetussa slicksissä.

Meillä SC0:n pito loppui noin 15 kierrokseen takana. Aika-ajot piti hemmetin hyvin, mutta warm-upissa se luisteli jo melkein kaikissa nopeiden avauksissa, joten emme valinneet sitä kisaan. SC1 oli turvallisempi valinta.
Nyt kuitenkin taisi olla kyseessä henkilö joka ajaa pääsääntöisesti kadulla, topicin aloittaja, sekä toinen joka on vasta hankkinut kilpurin itselleen (mekanik).

"Mekanikin" ehkä kannattaa harkita niitä slicksejä, mutta "soliferille" kyllä suosittelisin niitä katukumeksia.

Slicksien ja katukumien suurin ero tulee kuitenkin siinä että noi katukumit voi vielä myydä eteenpäin, slicksit kun on sen jälkeen käytännössä kaatiskamaa. Eli hankintahinnassa ja jälleenmyyntihinnassa ero. Siis kun puhutaan tavan harrastajasta jonka kierrosajat ei vielä ole siellä aivan SM -kärjen tuntumassa. Itse ainakin miettisin asiaa taloudelliselta puolelta tuossa kohdin.

Ja kuten itsekin sanoit niin saa sen slicksinkin raiskattua pas2 hyvin nopeasti.

SC0 = "supersoft"
SC1 = "soft"
SC2 = "medium" ja
SC3 = "hard".

Eteen SC2

Taakse SC3

Itse en ole koskaan tarvinnut tuota SC3:sta, koska se on aikasta kuumille keleille tarkoitettu.

Itse laittaisin ehkäpä kierroksen SC2:sia, eli eteen ja taakse samaa seosta. SC1:nen on hiukan löysempi rungoltaan ja vaatii mun mielestä hiukan enemmän luottoa laitteeseen, alustaan sekä renkaaseen kuin SC2:nen. Noh, makuasioita.
No sitten vielä olisiko sinulla tiedossa mestaa mistä niitä voisi saada vähän edullisemmin,jos tilaan ne täältä liikkeestä missä asun ne maksaa aika paljon.

SC0 = "supersoft"
SC1 = "soft"
SC2 = "medium" ja
SC3 = "hard".

Eteen  SC2

Taakse   SC3

No sitten vielä olisiko sinulla tiedossa mestaa mistä niitä voisi saada vähän edullisemmin,jos tilaan ne täältä liikkeestä missä asun ne maksaa aika paljon.
Kokeilepa ratarengasta, eli http://www.ratarengas.fi tai sitten MotoMarkettia http://www.motomarket.fi.

Slicksien ja katukumien suurin ero tulee kuitenkin siinä että noi katukumit voi vielä myydä eteenpäin, slicksit kun on sen jälkeen käytännössä kaatiskamaa. Eli hankintahinnassa ja jälleenmyyntihinnassa ero. Siis kun puhutaan tavan harrastajasta jonka kierrosajat ei vielä ole siellä aivan SM -kärjen tuntumassa. Itse ainakin miettisin asiaa taloudelliselta puolelta tuossa kohdin.
Tätä oon itse pohtinut. Tähän asti olen ajellut kuviokumilla, mutta nyt satuin bongaamaan Rodalta älyttömän halvat Dunlopin slicksit. Reilut 210/kierros. Tässä kumminkin hintaero Power Raceen, mitä on tullut käytettyä, on huntin luokkaa. Tosin käytetyistä Power Raceista saa myydessä tuon sata euroa.

Mua joskus varoiteltiin, kun kumminkin kusiaisella ajan, ettei kannata opetella slickseihin, kun ei niitä saa kisoissa käyttää (pl. jokkis). Mitenkäs on, kannattaako slicksit jättää kauppaan ja jatkaa kuviorenkaalla vai mitä häh? Ja onko noista Dunlopeista mihinkään? Vähän houkuttais ainakin testata...

Diablo SuperCorsa

ja

Diablo Corsa III
Mulla on 1200 Banditissä Diablo Corsa III alla ja pitoa riittää
biggrin.gif

Sillä voi kadulla ajaa "tapit maassa" eikä kertaakaa ole lipsunut.

(paitsi kahdesti, kaivonkansi ja suojatien maalaus kun ajatuksissani en katsonut ajolinjaa ja avasin kaasun varomattomasti)

Jos tie on puhdas on pitokin hieno, ainakin minä olen oppinut luottamaan siihen ihan sokeesti
cool.gif

Reiska_SB

Nyt kuitenkin taisi olla kyseessä henkilö joka ajaa pääsääntöisesti kadulla, topicin aloittaja, sekä toinen joka on vasta hankkinut kilpurin itselleen (mekanik).

"Mekanikin" ehkä kannattaa harkita niitä slicksejä, mutta "soliferille" kyllä suosittelisin niitä katukumeksia.
Njoo, olen kyllä harkinnut noita slicksejäkin, mutta kun oma ajo on kaukana vertailukelpoisista ajoista niin uskoisin että noi SuperCorsat on ihan riittävät. Ajo on kuitenkin vaan omaks iloks enkä oo ainakaan toistaseks osallistumassa mihinkään kisoihin.

Back