• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Pirelli-topic

Kannattaa muuten kääntää se rengas siinä vaiheessa kun kuluneempi puoli on n. 2/3 kulunut. Saa ajettua molemmat puolet kumista sileeks.
Joo pitää tolla renkaalla korkata vielä Motopark ku siellä vastaavasti syövät mutkat on kaikki vasuriin. Ainaki ekat pari päivää kannattaa sielläki ajaa tolla vanhalla ni saa siitäki kaiken hyödyn irti ku kuitenkaa alussa en oo nopea.

P.S. Mites ne vaihteet osu siihen kahvilan mutkaan?
Vastasin tohon tuolla vaihteiden vaihtamis topicissa.
 
Toi hinta kyllä vähä hämmästyttää.... 238e vs Suomesta ostettuna ovh 440e ... Vaikka tossa on ilmaa aika paljon ni käsittääkseni sisäänostohintakin on Suomessa yli toi 238e.

Onko tossa joku juju takana? Tyyliin että rengas ois ylivuotista satoa? Vai pintaviallisia tms?

Onko porukalla kokemuksia että miten hyvin pitää noi renkaat ja miten nopeasti kuluu vs Suomesta ostettu uus slicksi?
 
No kyllä ne hyvää tavaraa on. Normihinnat netistä. Erikseen on mainuttu DOT jos poikkeavan vanhaa, esim 2015. Hintoja voi verrata gp503.de, ei ole isoja heittoja.
 
Toi hinta kyllä vähä hämmästyttää.... 238e vs Suomesta ostettuna ovh 440e ... Vaikka tossa on ilmaa aika paljon ni käsittääkseni sisäänostohintakin on Suomessa yli toi 238e.

Onko tossa joku juju takana? Tyyliin että rengas ois ylivuotista satoa? Vai pintaviallisia tms?

Onko porukalla kokemuksia että miten hyvin pitää noi renkaat ja miten nopeasti kuluu vs Suomesta ostettu uus slicksi?

Monesti ovat ns. ylivuotisia (esim. nyt 2015 paistoa), mutta mitään eroa pidossa en ole huomannut. Toisaalta aika usein tullut myös ihan uunituoreita paistoja. En tiiä mitä määriä noi ostaa sisään, että voivat myydä tolla hinnalla ulos.

Edit. Korjattu sanamuotoja.

Edit 2. Suomesta renkaita kannattaa kysellä esim. täältä: http://www.kvr.fi/ tai täältä http://www.motostore24.net

Ainakin viime kesänä oli ihan kilpailukykyset hinnat.
 
Viimeksi muokattu:
Suomessa kaikki on kallista.. mp-tuen jäsenet saa 30% pois Duelin hinnoista.. eli ajaa aikaliki samaan kun saksanpoika.. ja paistot on tuoretta erää..

kokeeks ostin pirellin sc 0.. se vasta nopeesti kulu kävelyvauhdeissa..
 
GP-Reifen.comin sivulta:
mixtures:
SC0: soft from 40 ° C Track up
SC1: medium-soft from 30 ° C Track up
SC2: medium from 5 - 40 ° C Asphalt


Ihmetyttää tuo että kylmille keleille pitäis pistää kaikkein kovin seos alle. Autopuolelta oon ymmärtäny että viileällä kelillä just nimenomaan käytettäis pehmeää seosta koska ei kuumene liikaa ja pysyy käyttölämpötila korkeena.

Onko tää logiikka samalla lailla päälaellaan prätkissä kuin on esmes renkaan kulumisen kanssa yli/alipaineet renkaassa vs auto?

Ja onko toi pitoero miten merkittävä jos esmes Toukokuussa on helvetin kylmä sää ajaa jossai Botnialla ni onko siinä merkittäväkin ero pidossa SC1 vs SC2 ?
 
GP-Reifen.comin sivulta:
mixtures:
SC0: soft from 40 ° C Track up
SC1: medium-soft from 30 ° C Track up
SC2: medium from 5 - 40 ° C Asphalt


Ihmetyttää tuo että kylmille keleille pitäis pistää kaikkein kovin seos alle. Autopuolelta oon ymmärtäny että viileällä kelillä just nimenomaan käytettäis pehmeää seosta koska ei kuumene liikaa ja pysyy käyttölämpötila korkeena.

Onko tää logiikka samalla lailla päälaellaan prätkissä kuin on esmes renkaan kulumisen kanssa yli/alipaineet renkaassa vs auto?

Ja onko toi pitoero miten merkittävä jos esmes Toukokuussa on helvetin kylmä sää ajaa jossai Botnialla ni onko siinä merkittäväkin ero pidossa SC1 vs SC2 ?

Pitoero ei ole hirveen iso, enempi keli vaikuttaa. Seokset menee näin:

Takana SC0 kuumalle, SC2 viileälle. Ero kumiseoksessa, pehmeä seos tarraa patemmin kuumaan asvalttiin.
Edessä SC2 kuumalle ja SC1 viileälle. Ero rungossa. SC1 pehmeämpi runko, joten generoi enempi lämpöä renkaaseen. Ite tosin tykkään SC2 rungon tutnumasta enemmän, mutta se ei pysy välttämättä lämmössä viileällä kelillä.

Asia yllä yksinkertaistettuna, ei ehdi kaivella/kirjottaa yksityiskohtia.

P.S. Siirry sinäkin Dunlopiin, kestävät paremmin ja pito on vähintään yhtä hyvä kuin Pirellissä. Ja ovat kaikenlisäks edullisempia kun laskee euroo per kierros hinnan.
 
On kyl noi Dunlopit ku ulkoavaruuden viesti ku yrittää tulkata että mikä rengas pitäis ottaa, ja mikä seos vastaa mitäki.... ja mitä GP-reufenin sivuilta katoin ni hinta on aika sama. Kestävätkö sitte muka niin paljo paremmin?

Mikä seos esmes vastaa tota Pirellin SC1 rengasta? Ja pitääkö ottaa 205/60 vaiko 195/65 ku nykyinen on 200/60?

Edit : Vittu enhä mä ees tiedä että sopiiko noi Capitin lämmittimet 205 renkaalle :(
 
mp-radan Dunlop triidistä lainattua:

Dunlop etu KR 106, lämminpaine; 2,3...2,4 bar
9743 = 1 = soft +?°C >>
9813 = 2 = soft-medium, +10°C >>
343 = 3 = medium, +15°C >>
302 = 4 = medium-hard, +20°C >>

Dunlop taka KR 108, lämminpaine; 1,3...1,5 bar
H058 = 0 = ultra soft, +30°C >>
H064 = 1 = soft, +30°C >>
H998 = 2 = soft-medium (9055&4998), +25...+42,4...+60°C
H667 = 3 = medium (4886), +20...+35...+50°C
H886 = 4 = medium-hard (9854), +15...+27,5...+40°C
H997 = 5 = endurace-hard (9838), +10...+20...+30°C
 
Jos haluu päästä mahdollisimman vähällä säädöllä pidosta juurikaan tinkimättä, näillä pitäs pärjätä joka kelissä ja joka radalla.

Pirelli: Eteen SC1, taakse kylmällä SC2, muuten SC1. (Toimii kyllä väärässäki lämpötilassa, mut kuluu nopeesti)
Dunlop: Eteen ms3, taakse ms2 tai ms4, ms2 pitää vähän paremmin ja kuluu pikkasen nopeemmin ku ms4, mut kestää silti pitkään.

Tai sit jos haluu, voi ruuvata aina eri renkaan ku aurinko menee tai tulee pilvestä.
 
On kyl noi Dunlopit ku ulkoavaruuden viesti ku yrittää tulkata että mikä rengas pitäis ottaa, ja mikä seos vastaa mitäki.... ja mitä GP-reufenin sivuilta katoin ni hinta on aika sama. Kestävätkö sitte muka niin paljo paremmin?

Mikä seos esmes vastaa tota Pirellin SC1 rengasta? Ja pitääkö ottaa 205/60 vaiko 195/65 ku nykyinen on 200/60?

Edit : Vittu enhä mä ees tiedä että sopiiko noi Capitin lämmittimet 205 renkaalle :(

205 nostaa perää noin 8mm verrattuna 195 kumiin. 195 on hyvin lähellä Pirellin 200/60 rwngasta. Dunlopin takanen on kestäny mulla tonnarissa 140-180 kierrosta seoksesta ja radasta riippuen. Kusiaisella ovat ajaneet jopa 250+ kierrosta samalla renkaalla. Suomessa toimii kun lyö eteen 343 eli MS3 mediumin ja taakse MS2 med soft tai MS4 med hard. Jos haluaa hifistellä niin sit muita seoksia.
 
Herätellääs tätä palstaa Talviunilta!!Kysymys!! Mitä tarkoittaa Pirellin renkaassa tuo V2. PIRELLI DIABLO SUPERCORSA SC V2. Toinen sama, mutta ilman tuota V2.ta. Renkaan kovuus SC2 molemmissa Pirelleissä!!Katsottu 1001 renkaan sivulta!!
 
Herätellääs tätä palstaa Talviunilta!!Kysymys!! Mitä tarkoittaa Pirellin renkaassa tuo V2. PIRELLI DIABLO SUPERCORSA SC V2. Toinen sama, mutta ilman tuota V2.ta. Renkaan kovuus SC2 molemmissa Pirelleissä!!Katsottu 1001 renkaan sivulta!!

V2 on vain UUDEMPI malli!!! Pieniä EROJA seoksessa, mutta kyllä niillä ajaa!!
 
Herätellääs tätä palstaa Talviunilta!!Kysymys!! Mitä tarkoittaa Pirellin renkaassa tuo V2. PIRELLI DIABLO SUPERCORSA SC V2. Toinen sama, mutta ilman tuota V2.ta. Renkaan kovuus SC2 molemmissa Pirelleissä!!Katsottu 1001 renkaan sivulta!!

Noiden rungoissa on jotain eroa, mutten muista mitä. V2 on käsitykseni mukaan "tuoreempi".
 
Olen ajellut noilla Pireleillä ja ihan vaan mielen kiinnosta tuota kysyin, mulla toimii kumpi tahansa, en ole mikään kova vetomies, vaikka on jonkin verran tullut ajettua, mutta oli vaan nice tietää tuo!!Kiitos jo vastanneille.!!:thumbup:
 
Olen ajellut noilla Pireleillä ja ihan vaan mielen kiinnosta tuota kysyin, mulla toimii kumpi tahansa, en ole mikään kova vetomies, vaikka on jonkin verran tullut ajettua, mutta oli vaan nice tietää tuo!!Kiitos jo vastanneille.!!:thumbup:

Kysymys, jos ajat kadulla niin miksi SC2:nen? Miksi ei SP?
 
Back
Ylös